0

Jouw baan

Door de groei van onze kennisbank Inzicht Sociaal Domein is er behoefte aan uitbreiding van de redactie in de vorm van een Kwaliteitsmedewerker / Juridisch Redacteur met kennis van de Participatiewet. Je komt te werken in een professioneel team van juristen en andere experts in het sociaal domein. En voor een werkgever die in bijna alle Nederlandse gemeenten kind aan huis is. Je belangrijkste taak is om een bijdrage te leveren aan onze kennisbank. Jouw bijdrage zal op het domein werk en inkomen zijn. Je werkzaamheden bestaan voor het grootste deel uit het actualiseren en schrijven van teksten, het beantwoorden van vragen/casuïstiek van onze gebruikers (helpdesk) en het oppakken van voorstellen tot verbetering (suggesties). Je helpt mee om onze juridische kennisbank naar een nog hoger plan te tillen.

Met onze kennisbank Inzicht Sociaal Domein hebben gebruikers altijd en overal een toelichting op wetteksten, jurisprudentie en praktische informatie binnen handbereik. Om dit te realiseren houden we dagelijks relevante vakinformatie bij en informeren we onze gebruikers over wijzigingen in wet- en regelgeving. Wij komen regelmatig bij gemeenten over de vloer en weten dus wat er speelt. Deze praktijkervaring vinden onze gebruikers terug in de kennisbank. Wij vertalen de wet naar de praktijk van de gemeentelijke werkvloer.

Jouw werkzaamheden

  • Je volgt dagelijks de nieuwe ontwikkelingen rondom de Participatiewet (PW) en verwerkt deze in onze kennisbank.
  • Je verwerkt systematisch kamerstukken, handreikingen en relevante onderzoeken in onze kennisbank.
  • Je controleert en actualiseert bestaande teksten n.a.v. jurisprudentie en archiveert verouderde informatie.
  • Met het team verzorg je de beantwoording van helpdeskvragen die door onze gebruikers gesteld worden.
  • Voorstellen tot verbetering (suggesties) die onze gebruikers indienen, pak je op. Waar het de PW raakt, zorg jij zelf voor afhandeling van de suggestie. Waar het terrein van Wmo, Jeugd, Schuldhulp of Inburgering raakt, draag je deze over aan jouw collega met desbetreffende expertise.
  • Nieuwsbrieven en andere kanalen vanuit onder meer SZW, VNG en Divosa houd je actief bij en verwerk je waar nodig in de kennisbank.
  • Indien nodig verzorg je demo’s van het gebruik en de werking van onze kennisbank. Dit kan zowel bij bestaande als nieuwe gebruikers zijn.
  • Je helpt bij het implementeren van lokaal beleid en bent verantwoordelijk voor het plaatsen en actualiseren van lokaal beleid in onze kennisbank.
  • Je levert content aan en bent verantwoordelijk voor de inhoud van de nieuwsbrief. Afhankelijk van jouw expertise bijvoorbeeld de nieuwsbrief Werk, participatie en inkomen.
  • Je werkt samen met onze adviseurs op de PW. Gezamenlijk dragen jullie bij aan onze ambities op de kennisbank.

Onze vraag

  • Je hebt ervaring binnen de Participatiewet (bv als klantmanager of kwaliteitsmedewerker) en/of ervaring als (juridisch) redacteur met aantoonbare kennis van de Participatiewet.
  • Je bent in staat om de wet ‘te vertalen’ naar prettig leesbare en praktisch toepasbare teksten. Bij Stimulansz willen we namelijk dat iedereen de regels kan toepassen.
  • Je bent niet alleen inhoudelijk sterk, maar hebt ook gevoel en bij voorkeur ervaring met de praktijk.
  • Je vindt het prettig om in een (professioneel en bevlogen) team te werken.
  • Je hebt uitstekende redactionele vaardigheden, op de verschillende taalniveaus. Je bent nieuwsgierig naar andere onderwerpen binnen het sociaal domein en wilt daar graag daar een steentje aan bijdragen.
  • Je hebt minimaal hbo werk- en denkniveau.

Onze organisatie

Stimulansz is kennis- en adviespartner van gemeenten en levert praktische oplossingen die écht werken. We vertalen de theorie van wet- en regelgeving naar de werkvloer, waarbij we laten zien dat er meer mogelijk is in de regelgeving dan vaak wordt gedacht. We adviseren en trainen beleidsmedewerkers, klantmanagers en andere professionals en doen dat met veel enthousiasme en betrokkenheid en vanuit een grote kennis van de praktijk. We helpen mee aan het verbeteren van de bedrijfsvoering via sturingsinformatie. Zo zit Stimulansz in het hart van alle werkprocessen met als doel de dienstverlening van gemeenten in het sociaal domein beter en daarmee het leven van mensen die afhankelijk zijn van die dienstverlening een stuk makkelijker te maken. Stimulansz is een not-for-profit organisatie met 60 medewerkers.

Jouw salaris

Je salaris ligt tussen de € 3.282 en € 4.644 bruto per maand afhankelijk van kennis en ervaring, exclusief vakantiegeld en eindejaarsuitkering bij een werkweek van 40 uur. We bieden je een jaarcontract met uitzicht op een vaste aanstelling. Stimulansz kent uitstekende secundaire arbeidsvoorwaarden, waaronder de mogelijkheid van flexibel werken, een thuiswerkvergoeding, veel aandacht voor je persoonlijke en vakinhoudelijke ontwikkeling met trainingen en opleidingen, ook binnen onze eigen interne academie en sporten met korting. Detachering vanuit een andere organisatie behoort eventueel ook tot de mogelijkheden.

Geïnteresseerd?

Solliciteer dan direct!
Laat je cv en een korte motivatie achter en je hoort zo snel mogelijk van ons. Wij hanteren geen vaste sluitingsdatum, maar nodigen direct geschikte kandidaten uit voor een gesprek als we de sollicitatie ontvangen hebben. Komt het tot een match, dan sluiten we de vacature.

Voor meer inhoudelijke informatie over de functie kun je contact opnemen met Pieter-Jan de Jongh, productmanager Inzicht Sociaal Domein, bereikbaar via e-mail of telefonisch op 06-83669762

Altijd met Stimulansz!

Stimulansz wil een organisatie zijn waar iedereen zich thuis voelt. Met een diverser samengesteld personeelsbestand wordt ons werk beter en leuker en kan het echt verschil maken in het sociaal domein omdat we dan beter aansluiten bij wat er in de samenleving speelt. We nodigen dan ook iedereen van harte uit te solliciteren ongeacht leeftijd, achtergrond, land van herkomst, fysieke uitdagingen, gender of seksuele voorkeur.

Interesse?

Klinkt deze baan als muziek in je oren? Laat je cv en een korte motivatie achter, wij nemen dan contact met je op om de mogelijkheden te bespreken.