search-wpsolr

Alle resultaten
Type
  • post (626)
  • training (71)
  • landingspagina (47)
  • contactpersoon (43)
  • advies (20)
  • attachment (18)
  • page (15)
  • product (14)
  • kennisbanken (10)
  • actueel (2)
Categorieën Nieuws
  • Werk en inkomen (201)
  • Armoede en schuldhulp (130)
  • Participatiewet (124)
  • Wmo (103)
  • Bedrijfsvoering (77)
  • Jeugd (56)
  • Actueel (54)
  • Juridisch (48)
  • Inburgering (29)
  • Sociale wijkteams (27)
  • Privacy (23)
  • VN-Verdrag (22)
  • Clientenparticipatie (21)
  • Kennis en informatievoorziening (21)
  • Tozo (18)
News tags
  • KiC (1)
  • Kwaliteit in control (1)
  • gemeentefonds (1)
  • sjd (1)
  • sjder (1)
  • sociaal domein (1)
  • sociaal juridisch dienstverlener (1)
Categorieën
  • Digitaal (7)
  • Boek (6)
  • Brochure (1)
Type
  • Open (50)
  • Incompany (47)
  • Online (21)
Kennisbanken
  • Kennisbank (10)
Werkveld
  • Werk en inkomen (3)
  • Armoede en schuldhulp (1)
  • Inburgering (1)
  • Jeugd (1)
  • Naleving (1)
  • Sociaal Juridische Dienstverlening (1)
  • Wmo (1)
Advies
  • Managementinformatie (7)
  • Kwaliteitscontrole (4)
  • Procescontrole (3)
  • Advies op maat (2)
  • Financieel advies (2)
  • Publieksinformatie (2)
  • Rekentools (2)
  • Strategisch advies (1)
Werkveld
  • Sociaal domein (11)
  • Werk en inkomen (11)
  • Jeugd (7)
  • Wmo (7)
  • Armoede en schuldhulp (6)
  • Welzijn (2)
  • Inburgering (1)
Functie
  • Klantmanager werk en inkomen (30)
  • Beleidsadviseur (27)
  • Kwaliteitsmedewerker/intern controleur (22)
  • Schuldhulpverlener (18)
  • Wmo-consulent (17)
  • Wijkteammedewerker (14)
  • Sociaal juridische dienstverlener (12)
  • Handhaver (7)
Werkveld
  • Sociaal domein algemeen (24)
  • Werk en inkomen (22)
  • Bedrijfsvoering (17)
  • Armoede en schuldhulp (13)
  • Wmo (13)
  • Jeugd (8)
  • Cliëntenparticipatie (7)
  • Inburgering (3)
  • Kwaliteitscontrole (2)
  • Sociaal Juridische Dienstverlening (2)
  • Sociale wijkteams (2)
  • Handhaving (1)
  • Welzijn (1)
1 tot 12 resultaten van de 866
De gedachte over de heilige graal komt bij mij op als ik met gemeenten praat over het voorkomen van (problematische) schulden. Hoe voorkom je nu dat mensen in de schulden komen? Hoe krijg je mensen op tijd in beeld vóórdat ze over de rand geraken, met name als ze niet al als ‘klant’ van de gem Lees meer

Van Frank Angenent, op 02/27/2018

1. Keukentafelgesprek bij iedere melding Bij de helpdesk van Inzicht sociaal domein komen wekelijks veel vragen binnen van beleidsinhoudelijke of juridische aard. Deze keer beantwoordt expert Anitra Vink een vraag over het keukentafelgesprek. Leer meer > 2. 4 fouten in sociaal beleid die u kunt Lees meer

Van Redactie, op 05/06/2019

U kunt inloggen zoals u gewend bent. Single sign on Deze verandering is een eerste stap in de richting van ‘single sign on’. Dat moeten we misschien even uitleggen. ‘Single sign on’ betekent dat u maar één keer hoeft in te loggen bij Stimulansz. U heeft dan gelijk toegang tot Inzich Lees meer

Van Redactie, op 04/03/2019

Wat waren jouw verwachtingen voordat je aan het project begon?“Voordat ik begon aan dit project had ik niet het idee iets te kunnen betekenen, maar nadat we uitleg hadden gekregen van onze leerkracht Ank, sprak het project mij direct aan. Ank vertelde namelijk dat we niet zomaar iets gingen do Lees meer

Van Redactie, op 10/16/2018

In zijn bijdrage ging Gerrit van Romunde in op hoe gemeenten met de Thermometer sociaal domein na kunnen gaan of hun beleid effectief is en in hoeverre ze nog wel op de goede weg zijn. Bekijk hier de presentatie van Gerrit. Lees meer

Van Gerrit van Romunde, op 09/18/2018

Voor jongeren is het vinden van de weg naar de juiste of meest passende oplossing lastig. Er zijn ontelbare regelingen en er zijn veel verschillende loketten en gemeentelijke afdelingen waarmee ze te maken krijgen. Ook hulpverleners en wijkteammedewerkers hebben moeite om de weg te vinden. Gespreks Lees meer

Van Redactie, op 05/31/2018

1. Mag een gemeente het burgerservicenummer gebruiken in correspondentie met de burger? Een gemeente kan op verschillende manieren communiceren met een burger. Dit kan per e-mail, telefoon en zelfs via whatsapp. Maar meestal verloopt de communicatie met de burger (nog steeds) per brief. In sommige Lees meer

Van Fawzi, op 06/05/2019

Expert Wim Eiselin geeft deze week antwoord op een vraag uit de helpdesk over topsport en bijstand. Lees meer

Van Wim Eiselin, op 08/19/2019

Fraudepreventie en -bestrijding bij de Wmo en Jeugdwet leven nog niet echt in gemeenteland. Vooral voor kwetsbare cliënten is dit erg, vindt Paul Norp. Hij benadrukt het belang van duidelijke eisen in de beschikking. Lees meer

Van Mr. Paul Norp, op 06/04/2019

Lees hier de complete tekst van de alternatieve troonrede sociaal domein. Lees meer

Van Mr. Evelien Meester, op 09/17/2019

Handhaving is in de uitvoeringspraktijk van de Wmo en Jeugdwet nog relatief nieuw en onbekend terrein. Met de komst van de Wmo 2015 en de Jeugdwet kregen gemeenten te maken met nieuwe doelgroepen en nieuwe vormen van ondersteuning, zoals begeleiding, beschermd wonen en jeugdhulp. Deze dure dienstver Lees meer

Van Mr. Paul Norp, op 05/31/2019

Aanleiding In 2021 wordt de verdeling van het gemeentefonds helemaal herzien. Voor de herziening voert het Rijk op dit moment twee onderzoeken uit. Het onderzoek is in twee delen opgeknipt: Eén onderzoek naar de verdeling van de middelen voor het sociaal domein en één onderzoek naar de verdeling Lees meer

Van Redactie, op 10/10/2019