0
Actualiteiten

Jeugdwet

1 dagdeel
10 deelnemers
250,- *

Laat u bijpraten over alle actualiteiten op het terrein van de Jeugdwet. We behandelen recente ontwikkelingen, bespreken de laatste jurisprudentie én welke gevolgen dit heeft voor de uitvoering van de Jeugdwet.

Overzicht

Uw resultaat:

  • U heeft kennis van de actuele ontwikkelingen op het terrein van de Jeugdwet
  • U bent bijgepraat over de actuele jurisprudentie
  • U bent in staat om de opgedane kennis toe te passen in de praktijk

Voor wie

  • Wijkteammedewerkers
  • Consulenten
  • Kwaliteitsmedewerkers
  • Beleidsmedewerkers
  • Teamleiders Jeugd

Zo ziet de bijeenkomst eruit

Actualiteiten Jeugdwet is een jaarlijks terugkerende bijeenkomst waarbij u in één dagdeel bijgepraat wordt over de actualiteiten op het gebied van de Jeugdwet.

*Deelname kost €250,-. Voor abonnees van de module Jeugd uit onze juridische kennisbank is de eerste deelnemer gratis.

Alle ervaringen

Onze deelnemers beoordelen onze trainingen gemiddeld met een  8,5

“Heel leerzaam! Veel info welke ik met de backoffice kan delen”

Bernadette Bosman
Kwaliteitsmedewerker, Gemeente Hardenberg

Programma

Heeft u nog zicht op alle ontwikkelingen en actualiteiten op het terrein van de Jeugdwet? Kent u de actuele jurisprudentie? Meld u aan voor onze actualiteitenmiddag Jeugdwet en blijf op de hoogte van recente actualiteiten.

We behandelen de laatste ontwikkelingen op het terrein van de Jeugdwet. Ook bespreken we de laatste jurisprudentie én wat deze jurisprudentie betekent voor de uitvoering van de Jeugdwet. Daarbij komen ook praktijkvragen aan de orde, bijvoorbeeld over het woonplaatsbeginsel, begeleiding of het weigeren van toestemming voor jeugdhulp door één van de ouders.

  • Ontwikkelingen op het terrein van de Jeugdwet
  • Actuele jurisprudentie
  • Praktijkvragen
  • Omdat wij met onze bijeenkomsten zoveel mogelijk inspelen op de actualiteit, wordt het complete programma pas kort van tevoren bekend gemaakt.

Data & Locatie

Lesdagen en tijden

ma 29 november 2021
13.30 - 16.30

Locatie

Stimulansz
Koningin Wilhelminalaan 5
3527 LA  Utrecht

Ervaringen over Actualiteiten Jeugdwet

Onze deelnemers beoordelen onze trainingen gemiddeld met een

8,5

“Prettig! Met veel stof waar we écht wat aan hebben.”

Carla Nettenbreijers
Kwaliteitsmedewerker, Gemeente Schagen

“Heel leerzaam! Veel info welke ik met de backoffice kan delen”

Bernadette Bosman
Kwaliteitsmedewerker, Gemeente Hardenberg

Trainer(s)

De trainer is Jolanda Huitema, specialist in het jeugdrecht. Als jeugd- en familierechtadvocate kan zij, met haar ruime werkervaring in de praktijk van de jeugdzorg en haar kennis van het domein ‘zorg’ vanuit het juridisch kader een praktische vertaling maken naar de praktijk van de uitvoering.

Incompany

We bieden de Actualiteiten Jeugdwet ook incompany aan. U krijgt de training dan op maat, met onderdelen die belangrijk zijn voor uw organisatie. Wilt u weten wat we voor u kunnen betekenen? Neem dan contact met ons op.

Veelgestelde vragen

Een week voor de start van de training krijgt u een e-mail met de locatiegegevens en een routebeschrijving. De locatie is al eerder te vinden op de trainingspagina, onder datum en locatie.

Ja, alle trainingslocaties zijn goed te bereiken zowel met de auto als het openbaar vervoer. Er zijn ook altijd voldoende parkeermogelijkheden bij de verschillende locaties. Een week voor de start van de training ontvangt u een e-mail met de locatiegegevens en de routebeschrijving.

Gemiste bijeenkomsten kunnen helaas niet worden ingehaald.

U kunt een inschrijving gratis annuleren tot 15 werkdagen voor de start van de training of opleiding. U stuurt uw annulering naar academie@stimulansz.nl. Het is ook mogelijk om een collega te laten deelnemen in uw plaats. Geeft u de wijziging uiterlijk 2 werkdagen voor de start van de training of opleiding door? Mail deze wijziging ook naar academie@stimulansz.nl.

U ontvangt een deelnemerscertificaat bij geaccrediteerde opleidingen. Als u een certificaat ontvangt, staat dat benoemd op de trainingspagina onder ‘overzicht’. In dat geval ontvangt u een certificaat aan het eind van de training als u aanwezig was bij minimaal 80% van de bijeenkomsten.

Dat verschilt per training. Als er onvoldoende inschrijvingen zijn, kunnen wij besluiten om de training door te schuiven of af te lasten. Natuurlijk laten we u dat zo snel mogelijk weten.

Als u zich inschrijft kunt u eventuele dieetwensen aan ons doorgeven. Wij zorgen ervoor dat er rekening wordt gehouden met uw wensen.

Bijna al onze trainingen organiseren we óók bij u op locatie. Wij denken graag met u mee over het beste leertraject voor uw organisatie. Neem contact met ons op om uw wensen te bespreken. Dan staan we gezamenlijk stil bij de vraag hoe deze training past bij de ontwikkelingen die in uw gemeente spelen en hoe deze bijdraagt aan een betere dienstverlening voor de inwoner.

Als u zich inschrijft via onze website is uw inschrijving definitief. Als u contact met ons opneemt, kunnen we in overleg proberen om een plek voor u te reserveren. U kunt ons bereiken via academie@stimulansz.nl of 030 – 29 82 800.

U ontvangt een bevestiging binnen 2 werkdagen. Wij controleren alle inschrijvingen zelf, dit kost soms wat tijd. Heeft u drie werkdagen na uw inschrijving nog steeds geen mail ontvangen? Stuur dan een mail naar academie@stimulansz.nl of bel naar 030 – 29 82 800.

Ook tijdens de coronaperiode kunt u bij Stimulansz terecht voor opleidingen en trainingen. Lees hier hoe Stimulansz haar trainingen organiseert op een veilige en verantwoorde manier.

Meestal nemen we onze online trainingen niet op, omdat we geloven dat mensen het beste leren als zij live bij de bijeenkomsten zijn en vragen kunnen stellen. Als we de training bij uitzondering wél opnemen, staat dat vermeld op de trainingspagina onder ‘overzicht’.

We hebben een online leeromgeving voor een aantal van onze meerdaagse opleidingen. De leeromgeving ondersteunt u gedurende de hele opleiding in het leerproces. Met onder meer digitale lesmaterialen, studieopdrachten, een forum en de mogelijkheid tot contact met mededeelnemers en de trainer.

We denken graag met u mee over het beste leertraject voor uw situatie. Stuur een mail naar academie@stimulansz.nl of bel naar 030 – 29 82 800 om een afspraak te maken. Om u op weg te helpen in uw keuze hebben we ook een online keuzehulp ontwikkeld. U vindt de keuzehulp op onze website.

Voor de meeste trainingen is geen vooropleiding nodig. Soms is bepaalde werkervaring of voorkennis handig als basis voor u de training volgt. We vermelden het op de trainingspagina als er bepaalde voorkennis nodig is om de training te volgen.

De prijzen van onze trainingen en opleidingen zijn exclusief 21% BTW.

Sommige trainingen en opleidingen richten zich op het opdoen en verdiepen van kennis. In andere trainingen ontwikkelt u praktische vaardigheden (houding en gedrag). Ten derde hebben we platforms waarin u samen met collega’s van andere gemeenten kennis, vaardigheden en best practices uitwisselt. Wilt u op de hoogte blijven van de actuele wet- en regelgeving, jurisprudentie en best practices? Ga dan naar één van onze actualiteitendagen. In één dagdeel bent u weer helemaal bij.

We hebben trainingen en opleidingen op basis van open inschrijving én incompany trainingen. De incompany trainingen geven we samen met uw gemeente vorm en inhoud. Waar staat jullie gemeente nu? Waar willen jullie naartoe? En wat moet de training opleveren? Ook in de open trainingen behandelen we aandachtspunten die spelen in uw gemeente. U kunt ook kiezen voor een online training. Het doel is altijd dat u de kennis kunt vertalen naar uw dagelijkse werk.

img

Vragen of advies nodig?

Anitra Vink helpt u graag verder.