Webinar

BerekenUwRecht voor wijkteams en intermediairs

  • 1 uur
  • 15 deelnemers
  • op aanvraag

Uw gemeente maakt gebruik van BerekenUwRecht, uw consulenten zijn volledig op de hoogte van alle regelingen en brengen de tool onder de aandacht van uw inwoners. En via uw website is BerekenUwRecht goed te vinden. Nu is het zaak dat zoveel mogelijk mensen met een laag inkomen gebruik maken van de tool. Professionals in wijkteams en bij lokale partners vervullen hier een onmisbare rol. Zij ontmoeten uw inwoners op dagelijkse basis en kunnen de tool samen inzetten om die hulp te vinden die nodig is.

We bieden deze training incompany aan

Vraag voor een vrijblijvend aanbod
Advies aanvragen

Overzicht

Na deelname aan de webinar: 

  • Is het voor de professional duidelijk waar de tool BerekenUwRecht te vinden is.
  • Is het voor de professional duidelijk waar de tool voor bedoeld is. 
  • Weet de professional welke gegevens er nodig zijn om de tool in te vullen.
  • Weet de professional waar men terecht kan met vragen over de inhoud van de tool.  

Voor wie

  • Medewerkers wijkteams
  • Sociaal raadslieden
  • Medewerkers formulierenbrigade
  • Medewerkers Welzijnsorganisaties

Zo ziet de bijeenkomst eruit

In een webinar van 1 uur laten we intermediairs zien wat de toegevoegde waarde is van BerekenUwRecht. We leggen uit hoe de tool werkt. En hoe de tool het best in te zetten bij de hulpvraag van de inwoner.

Ervaringen van klanten

Onze deelnemers beoordelen onze trainingen gemiddeld met een 8,5

Meer ervaringen
blog card header

Vragen of advies nodig?

Sam van Grinsven helpt u graag verder.

Dit gaat u leren

U kunt deze webinar inzetten om de intermediars te stimuleren om BerekenUwRecht actief te gebruiken bij de gesprekken die zij voeren met inwoners. Hoe fijn is het als zij een inwoner een goed advies mee kunnen geven waaruit blijkt dat er (financiële) ondersteuning aangevraagd kan worden.  

Deze onderwerpen komen aan bod:

Programmastructuur:
Een overzicht van hoe het programma is opgebouwd en welke stappen het omvat.
 

Achter de schermen:
Een kijkje in de technische aspecten en processen die het programma mogelijk maken.
 

Casusbespreking:
Analyse van praktijkvoorbeelden die illustreren hoe het programma wordt toegepast.
  

Veelvoorkomende fouten:
Identificatie en bespreking van fouten die vaak voorkomen bij het gebruik van het programma en tips voor het vermijden en oplossen van deze fouten.
  

Verder na de berekening:
Wat er gebeurt nadat de berekeningen zijn uitgevoerd en hoe gebruikers de resultaten kunnen interpreteren of vervolgstappen kunnen nemen.
 

Data & Locatie(s)

Ervaringen

Bekijk hieronder de ervaringen van eerdere deelnemers van deze training:

Deelnemers geven onze trainingen een 8,5

foto van BerekenUwRecht voor wijkteams en intermediairs

Trainer(s)

Deze training wordt gegeven door de onderstaande trainers:

Veelgestelde Vragen

Hieronder kun je veelgestelde vragen vinden over onze trainingen.

Een week voor de start van de training krijgt u een e-mail met de locatiegegevens en een routebeschrijving. De locatie is al eerder te vinden op de trainingspagina, onder datum en locatie.

Gemiste bijeenkomsten kunnen helaas niet worden ingehaald.

U kunt een inschrijving gratis annuleren tot 15 werkdagen voor de start van de training of opleiding. U stuurt uw annulering naar academie@stimulansz.nl. Het is ook mogelijk om een collega te laten deelnemen in uw plaats. Geeft u de wijziging uiterlijk 2 werkdagen voor de start van de training of opleiding door? Mail deze wijziging ook naar academie@stimulansz.nl.

U ontvangt een deelnemerscertificaat bij geaccrediteerde opleidingen. Als u een certificaat ontvangt, staat dat benoemd op de trainingspagina onder ‘overzicht’. In dat geval ontvangt u een certificaat aan het eind van de training als u aanwezig was bij minimaal 80% van de bijeenkomsten.

Dat verschilt per training. Als er onvoldoende inschrijvingen zijn, kunnen wij besluiten om de training door te schuiven of af te lasten. Natuurlijk laten we u dat zo snel mogelijk weten.

Als u zich inschrijft kunt u eventuele dieetwensen aan ons doorgeven. Wij zorgen ervoor dat er rekening wordt gehouden met uw wensen.

Ja, alle trainingslocaties zijn goed te bereiken zowel met de auto als het openbaar vervoer. Er zijn ook altijd parkeermogelijkheden bij de verschillende locaties. Houd wel rekening met parkeerkosten. Een week voor de start van de training ontvangt u een e-mail met de locatiegegevens en de routebeschrijving.

Bijna al onze trainingen organiseren we óók bij u op locatie. Wij denken graag met u mee over het beste leertraject voor uw organisatie. Neem contact met ons op om uw wensen te bespreken. Dan staan we gezamenlijk stil bij de vraag hoe deze training past bij de ontwikkelingen die in uw gemeente spelen en hoe deze bijdraagt aan een betere dienstverlening voor de inwoner.

Als u zich inschrijft via onze website is uw inschrijving definitief. Als u contact met ons opneemt, kunnen we in overleg proberen om een plek voor u te reserveren. U kunt ons bereiken via academie@stimulansz.nl of 030 – 29 82 800.

U ontvangt een bevestiging binnen 2 werkdagen. Wij controleren alle inschrijvingen zelf, dit kost soms wat tijd. Heeft u drie werkdagen na uw inschrijving nog steeds geen mail ontvangen? Stuur dan een mail naar academie@stimulansz.nl of bel naar 030 – 29 82 800.

Meestal nemen we onze online trainingen niet op, omdat we geloven dat mensen het beste leren als zij live bij de bijeenkomsten zijn en vragen kunnen stellen. Als we de training bij uitzondering wél opnemen, staat dat vermeld op de trainingspagina onder ‘overzicht’.

We hebben een online leeromgeving voor een aantal van onze meerdaagse opleidingen. De leeromgeving ondersteunt u gedurende de hele opleiding in het leerproces. Met onder meer digitale lesmaterialen, studieopdrachten, een forum en de mogelijkheid tot contact met mededeelnemers en de trainer.

We denken graag met u mee over het beste leertraject voor uw situatie. Stuur een mail naar academie@stimulansz.nl of bel naar 030 – 29 82 800 om een afspraak te maken. Om u op weg te helpen in uw keuze hebben we ook een online keuzehulp ontwikkeld. U vindt de keuzehulp op onze website.

De prijzen van onze trainingen en opleidingen zijn exclusief 21% BTW.

Voor de meeste trainingen is geen vooropleiding nodig. Soms is bepaalde werkervaring of voorkennis handig als basis voor u de training volgt. We vermelden het op de trainingspagina als er bepaalde voorkennis nodig is om de training te volgen.

Sommige trainingen en opleidingen richten zich op het opdoen en verdiepen van kennis. In andere trainingen ontwikkelt u praktische vaardigheden (houding en gedrag).

Via onze platforms kunt u samen met collega’s van andere gemeenten kennis, vaardigheden en best practices uitwisselen. Bent u abonnee van de Juridische Kennisbank Inzicht Sociaal Domein? Bij elke module organiseren we twee gratis themabijeenkomsten waar u aan kunt deelnemen.

Wilt u op de hoogte blijven van de actuele wet- en regelgeving, jurisprudentie en best practices op het gebied van de Wmo 2015? Ga dan naar één van onze Wmo-actualiteitendagen. In één dag bent u weer helemaal bij.

We hebben trainingen en opleidingen op basis van open inschrijving én incompany trainingen. De incompany trainingen geven we samen met uw gemeente vorm en inhoud. Waar staat jullie gemeente nu? Waar willen jullie naartoe? En wat moet de training opleveren? Ook in de open trainingen behandelen we aandachtspunten die spelen in uw gemeente. U kunt ook kiezen voor een online training. Het doel is altijd dat u de kennis kunt vertalen naar uw dagelijkse werk.