Overzicht
Na deelname aan de webinar:
- Is het voor de professional duidelijk waar de tool BerekenUwRecht te vinden is.
- Is het voor de professional duidelijk waar de tool voor bedoeld is.
- Weet de professional welke gegevens er nodig zijn om de tool in te vullen.
- Weet de professional waar men terecht kan met vragen over de inhoud van de tool.
Voor wie
- Medewerkers wijkteams
- Sociaal raadslieden
- Medewerkers formulierenbrigade
- Medewerkers Welzijnsorganisaties
Zo ziet de bijeenkomst eruit
In een webinar van 1 uur laten we intermediairs zien wat de toegevoegde waarde is van BerekenUwRecht. We leggen uit hoe de tool werkt. En hoe de tool het best in te zetten bij de hulpvraag van de inwoner.
Vragen of advies nodig?
Sam van Grinsven helpt u graag verder.
Dit ga je leren
U kunt deze webinar inzetten om de intermediars te stimuleren om BerekenUwRecht actief te gebruiken bij de gesprekken die zij voeren met inwoners. Hoe fijn is het als zij een inwoner een goed advies mee kunnen geven waaruit blijkt dat er (financiële) ondersteuning aangevraagd kan worden.
Programma
Programmastructuur:
Een overzicht van hoe het programma is opgebouwd en welke stappen het omvat.
Achter de schermen:
Een kijkje in de technische aspecten en processen die het programma mogelijk maken.
Casusbespreking:
Analyse van praktijkvoorbeelden die illustreren hoe het programma wordt toegepast.
Veelvoorkomende fouten:
Identificatie en bespreking van fouten die vaak voorkomen bij het gebruik van het programma en tips voor het vermijden en oplossen van deze fouten.
Verder na de berekening:
Wat er gebeurt nadat de berekeningen zijn uitgevoerd en hoe gebruikers de resultaten kunnen interpreteren of vervolgstappen kunnen nemen.