0
Platform

BerekenUwRecht

2 bijeenkomsten per jaar
20 deelnemers
Gratis voor abonnees BerekenUwRecht

Dit platform houdt u op de hoogte van actualiteiten rondom BerekenUwRecht. Het platform wordt 2 keer per jaar online gehouden.

Overzicht

Uw resultaat:

  • U blijft op de hoogte van ontwikkelingen rondom BerekenUwRecht
  • U praat mee over wensen en ideeën
  • U spart met collega’s van andere gemeenten over de inzet van BerekenUwRecht

Voor wie

  • Abonnees van BerekenUwRecht
  • Heeft uw gemeente nog geen BerekenUwRecht maar bent u wel geïnteresseerd? Stuur dan even een e-mail naar berekenuwrecht@stimulansz.nl om u aan te melden.

Hoe ziet de bijeenkomst eruit

We bespreken elke bijeenkomst een of meer onderwerpen, zoals:

  • nieuwe mogelijkheden van BerekenUwRecht;
  • hoe BerekenUwRecht kan worden ingezet bij de aanpak van armoede in de gemeente;
  • actualiteiten in wet- en regelgeving die van belang zijn voor BerekenUwRecht;
  • wensen en nieuwe ideeën.

Zo werkt de online bijeenkomst

  • U meldt zich aan voor deze bijeenkomst en ontvangt een bevestiging van ons.
  • Ongeveer week voorafgaand aan de online sessie ontvangt u een link en aanvullende informatie over de werkwijze. U heeft geen applicatie of licentie nodig van bijvoorbeeld Zoom of Microsoft Teams. Een stabiele internetverbinding is voldoende.
  • Op de dag van de bijeenkomst opent u de link en neemt u deel aan de sessie.

Programma

• 13.30 – 13.40 uur Introductie
• 13.40 – 14.00 uur Inleiding BerekenUwRecht en zelfstandigen
• 14.00 – 14.20 uur Presentatie gastgemeente
• 14.20 – 14.25 uur Pauze
• 14.25 – 14.50 uur Discussie met de deelnemers
• 14.50 – 15.00 uur Afsluiting

Hoeveel zelfstandigen maken gebruik van de bijzondere bijstand? Of van het kindpakket of een meedoenregeling? Niet veel en dat is niet vanzelfsprekend.
Immers, volgens de statistieken zijn er veel zelfstandigen, met name zzp’ers, die op of rond de armoedegrens moeten rondkomen.
Een geluk bij een ongeluk; vanwege de Covid-ondersteuningsregelingen weten veel meer zelfstandigen de gemeente te vinden voor ondersteuning uit Tozo en Bbz.
Kunnen we hier met behulp van BerekenUwRecht op inspringen?
Wat is er nodig om de minimaregelingen toegankelijker te maken voor zelfstandigen zonder te verzanden in enorme uitvoeringskosten?

Data & Locatie

Lesdag en locatie

do 4 november 2021
13.30 - 15.00

Locatie

Online

Trainer(s)

De bijeenkomsten worden georganiseerd door:

John Nuyten

Specialist Berekenuwrecht, dé webapplicatie voor een effectief minimabeleid; adviseur WerkloonT, de webapplicatie die waarschuwt voor een armoedeval.

06 12 45 96 60
Sam van Grinsven

Adviseur bedrijfsvoering. Sterk op het snijvlak van inhoud en techniek.

06 12 58 82 11

Veelgestelde vragen

Een week voor de start van de training krijgt u een e-mail met de locatiegegevens en een routebeschrijving. De locatie is al eerder te vinden op de trainingspagina, onder datum en locatie.

Ja, alle trainingslocaties zijn goed te bereiken zowel met de auto als het openbaar vervoer. Er zijn ook altijd voldoende parkeermogelijkheden bij de verschillende locaties. Een week voor de start van de training ontvangt u een e-mail met de locatiegegevens en de routebeschrijving.

Gemiste bijeenkomsten kunnen helaas niet worden ingehaald.

U kunt een inschrijving gratis annuleren tot 15 werkdagen voor de start van de training of opleiding. U stuurt uw annulering naar academie@stimulansz.nl. Het is ook mogelijk om een collega te laten deelnemen in uw plaats. Geeft u de wijziging uiterlijk 2 werkdagen voor de start van de training of opleiding door? Mail deze wijziging ook naar academie@stimulansz.nl.

U ontvangt een deelnemerscertificaat bij geaccrediteerde opleidingen. Als u een certificaat ontvangt, staat dat benoemd op de trainingspagina onder ‘overzicht’. In dat geval ontvangt u een certificaat aan het eind van de training als u aanwezig was bij minimaal 80% van de bijeenkomsten.

Dat verschilt per training. Als er onvoldoende inschrijvingen zijn, kunnen wij besluiten om de training door te schuiven of af te lasten. Natuurlijk laten we u dat zo snel mogelijk weten.

Als u zich inschrijft kunt u eventuele dieetwensen aan ons doorgeven. Wij zorgen ervoor dat er rekening wordt gehouden met uw wensen.

Bijna al onze trainingen organiseren we óók bij u op locatie. Wij denken graag met u mee over het beste leertraject voor uw organisatie. Neem contact met ons op om uw wensen te bespreken. Dan staan we gezamenlijk stil bij de vraag hoe deze training past bij de ontwikkelingen die in uw gemeente spelen en hoe deze bijdraagt aan een betere dienstverlening voor de inwoner.

Als u zich inschrijft via onze website is uw inschrijving definitief. Als u contact met ons opneemt, kunnen we in overleg proberen om een plek voor u te reserveren. U kunt ons bereiken via academie@stimulansz.nl of 030 – 29 82 800.

U ontvangt een bevestiging binnen 2 werkdagen. Wij controleren alle inschrijvingen zelf, dit kost soms wat tijd. Heeft u drie werkdagen na uw inschrijving nog steeds geen mail ontvangen? Stuur dan een mail naar academie@stimulansz.nl of bel naar 030 – 29 82 800.

Ook tijdens de coronaperiode kunt u bij Stimulansz terecht voor opleidingen en trainingen. Lees hier hoe Stimulansz haar trainingen organiseert op een veilige en verantwoorde manier.

Meestal nemen we onze online trainingen niet op, omdat we geloven dat mensen het beste leren als zij live bij de bijeenkomsten zijn en vragen kunnen stellen. Als we de training bij uitzondering wél opnemen, staat dat vermeld op de trainingspagina onder ‘overzicht’.

We hebben een online leeromgeving voor een aantal van onze meerdaagse opleidingen. De leeromgeving ondersteunt u gedurende de hele opleiding in het leerproces. Met onder meer digitale lesmaterialen, studieopdrachten, een forum en de mogelijkheid tot contact met mededeelnemers en de trainer.

We denken graag met u mee over het beste leertraject voor uw situatie. Stuur een mail naar academie@stimulansz.nl of bel naar 030 – 29 82 800 om een afspraak te maken. Om u op weg te helpen in uw keuze hebben we ook een online keuzehulp ontwikkeld. U vindt de keuzehulp op onze website.

Voor de meeste trainingen is geen vooropleiding nodig. Soms is bepaalde werkervaring of voorkennis handig als basis voor u de training volgt. We vermelden het op de trainingspagina als er bepaalde voorkennis nodig is om de training te volgen.

De prijzen van onze trainingen en opleidingen zijn exclusief 21% BTW.

Sommige trainingen en opleidingen richten zich op het opdoen en verdiepen van kennis. In andere trainingen ontwikkelt u praktische vaardigheden (houding en gedrag). Ten derde hebben we platforms waarin u samen met collega’s van andere gemeenten kennis, vaardigheden en best practices uitwisselt. Wilt u op de hoogte blijven van de actuele wet- en regelgeving, jurisprudentie en best practices? Ga dan naar één van onze actualiteitendagen. In één dagdeel bent u weer helemaal bij.

We hebben trainingen en opleidingen op basis van open inschrijving én incompany trainingen. De incompany trainingen geven we samen met uw gemeente vorm en inhoud. Waar staat jullie gemeente nu? Waar willen jullie naartoe? En wat moet de training opleveren? Ook in de open trainingen behandelen we aandachtspunten die spelen in uw gemeente. U kunt ook kiezen voor een online training. Het doel is altijd dat u de kennis kunt vertalen naar uw dagelijkse werk.

img

Vragen of advies nodig?

John Nuyten helpt u graag verder.