0
Workshop

Financiën in het sociaal domein

1 dag
10 deelnemers
475,-

Het financiële proces binnen de gemeente en specifiek binnen het sociaal domein is complex. Hoe krijgt u toch goed inzicht? Daarover gaat de workshop financiën in het sociaal domein.

Overzicht

Uw resultaat:

  • Meer (integraal) inzicht in het financiële proces
  • U weet hoe u de speelruimte en budgetten kunt benutten
  • U kunt uw financiële taken beter vervullen en beter in gesprek met de financieel specialist
  • U hebt meer grip op het financiële proces en gaat slimmer met het geld om

Voor wie

  • Beleidsmedewerkers
  • Projectleiders
  • Leidinggevenden

Zo ziet de training eruit

De workshop ‘Financiën in het sociaal domein’ is een fysieke training van één dag waarin theorie wordt afgewisseld met voorbeelden uit uw eigen situatie.

Alle ervaringen

Deelnemers beoordelen onze trainingen gemiddeld met een: 8,5

De training was zeer informatief, met informatie die je ook na de training nog kunt gebruiken, door alle links naar relevante websites.

Jeanette ’t Hoen
Gemeente Zutphen

Dit gaat u leren

Het financiële proces binnen de gemeente is complex, ook als het gaat om het sociaal domein. Voor u als beleidsmedewerker, projectleider of leidinggevende is het niet eenvoudig om goed te sturen binnen dat complexe veld. Wat u nodig heeft? Goed inzicht in de financiële stromen en processen. In deze workshop ‘Financiën in het sociaal domein’ krijgt u handvatten om financiële plannen en de verantwoording van resultaten goed in te vullen. Voortaan zit u echt aan het stuur en heeft u optimaal zicht op de budgettaire speelruimte.

  • BBV-voorschriften
  • Inkomsten van de gemeente
  • Gemeentefonds/algemene uitkering
  • Financiële stromen sociaal domein
  • Rechtmatigheid
  • De planning- en control-cyclus van de gemeente
  • Sturen binnen de eigen context (de vertaalslag naar uw eigen situatie)

Data & Locatie

Lesdagen en tijden

di 5 oktober 2021
9.30 - 16.30

Locatie

Stimulansz
Koningin Wilhelminalaan 5 in Utrecht.

Trainer(s)

Tijmen Zentveld

Financieel specialist planning & controlcyclus bij gemeenten, interne controle en financiële stromen sociaal domein.

06 83 20 95 91

Incompany

We bieden de Workshop Financiën in het sociaal domein ook incompany aan. U krijgt de training dan op maat, met onderdelen die belangrijk zijn voor uw organisatie. Wilt u weten wat we voor u kunnen betekenen? Neem dan contact met ons op.

Veelgestelde vragen

Een week voor de start van de training krijgt u een e-mail met de locatiegegevens en een routebeschrijving. De locatie is al eerder te vinden op de trainingspagina, onder datum en locatie.

Ja, alle trainingslocaties zijn goed te bereiken zowel met de auto als het openbaar vervoer. Er zijn ook altijd voldoende parkeermogelijkheden bij de verschillende locaties. Een week voor de start van de training ontvangt u een e-mail met de locatiegegevens en de routebeschrijving.

Gemiste bijeenkomsten kunnen helaas niet worden ingehaald.

U kunt een inschrijving gratis annuleren tot 15 werkdagen voor de start van de training of opleiding. U stuurt uw annulering naar academie@stimulansz.nl. Het is ook mogelijk om een collega te laten deelnemen in uw plaats. Geeft u de wijziging uiterlijk 2 werkdagen voor de start van de training of opleiding door? Mail deze wijziging ook naar academie@stimulansz.nl.

U ontvangt een deelnemerscertificaat bij geaccrediteerde opleidingen. Als u een certificaat ontvangt, staat dat benoemd op de trainingspagina onder ‘overzicht’. In dat geval ontvangt u een certificaat aan het eind van de training als u aanwezig was bij minimaal 80% van de bijeenkomsten.

Dat verschilt per training. Als er onvoldoende inschrijvingen zijn, kunnen wij besluiten om de training door te schuiven of af te lasten. Natuurlijk laten we u dat zo snel mogelijk weten.

Als u zich inschrijft kunt u eventuele dieetwensen aan ons doorgeven. Wij zorgen ervoor dat er rekening wordt gehouden met uw wensen.

Bijna al onze trainingen organiseren we óók bij u op locatie. Wij denken graag met u mee over het beste leertraject voor uw organisatie. Neem contact met ons op om uw wensen te bespreken. Dan staan we gezamenlijk stil bij de vraag hoe deze training past bij de ontwikkelingen die in uw gemeente spelen en hoe deze bijdraagt aan een betere dienstverlening voor de inwoner.

Als u zich inschrijft via onze website is uw inschrijving definitief. Als u contact met ons opneemt, kunnen we in overleg proberen om een plek voor u te reserveren. U kunt ons bereiken via academie@stimulansz.nl of 030 – 29 82 800.

U ontvangt een bevestiging binnen 2 werkdagen. Wij controleren alle inschrijvingen zelf, dit kost soms wat tijd. Heeft u drie werkdagen na uw inschrijving nog steeds geen mail ontvangen? Stuur dan een mail naar academie@stimulansz.nl of bel naar 030 – 29 82 800.

Ook tijdens de coronaperiode kunt u bij Stimulansz terecht voor opleidingen en trainingen. Lees hier hoe Stimulansz haar trainingen organiseert op een veilige en verantwoorde manier.

Meestal nemen we onze online trainingen niet op, omdat we geloven dat mensen het beste leren als zij live bij de bijeenkomsten zijn en vragen kunnen stellen. Als we de training bij uitzondering wél opnemen, staat dat vermeld op de trainingspagina onder ‘overzicht’.

We hebben een online leeromgeving voor een aantal van onze meerdaagse opleidingen. De leeromgeving ondersteunt u gedurende de hele opleiding in het leerproces. Met onder meer digitale lesmaterialen, studieopdrachten, een forum en de mogelijkheid tot contact met mededeelnemers en de trainer.

We denken graag met u mee over het beste leertraject voor uw situatie. Stuur een mail naar academie@stimulansz.nl of bel naar 030 – 29 82 800 om een afspraak te maken. Om u op weg te helpen in uw keuze hebben we ook een online keuzehulp ontwikkeld. U vindt de keuzehulp op onze website.

Voor de meeste trainingen is geen vooropleiding nodig. Soms is bepaalde werkervaring of voorkennis handig als basis voor u de training volgt. We vermelden het op de trainingspagina als er bepaalde voorkennis nodig is om de training te volgen.

De prijzen van onze trainingen en opleidingen zijn exclusief 21% BTW.

Sommige trainingen en opleidingen richten zich op het opdoen en verdiepen van kennis. In andere trainingen ontwikkelt u praktische vaardigheden (houding en gedrag). Ten derde hebben we platforms waarin u samen met collega’s van andere gemeenten kennis, vaardigheden en best practices uitwisselt. Wilt u op de hoogte blijven van de actuele wet- en regelgeving, jurisprudentie en best practices? Ga dan naar één van onze actualiteitendagen. In één dagdeel bent u weer helemaal bij.

We hebben trainingen en opleidingen op basis van open inschrijving én incompany trainingen. De incompany trainingen geven we samen met uw gemeente vorm en inhoud. Waar staat jullie gemeente nu? Waar willen jullie naartoe? En wat moet de training opleveren? Ook in de open trainingen behandelen we aandachtspunten die spelen in uw gemeente. U kunt ook kiezen voor een online training. Het doel is altijd dat u de kennis kunt vertalen naar uw dagelijkse werk.

img

Vragen of advies nodig?

Laurens Bouw helpt u graag verder.