0
Webinar

Onboarding programma voor de Omgekeerde Toets

1 - 1,5 uur
35 deelnemers
75,-

Werkt uw gemeente volgens de methode van de Omgekeerde Toets en zoekt u naar manieren om uw nieuwe medewerkers kennis te laten maken met omgekeerd werken? In deze webinar reiken wij u voorbeelden aan waarmee u nieuwe medewerkers kunt enthousiasmeren en inspireren.

Overzicht

Uw resultaat:

  • U weet een goed onboardingprogramma werken met de Omgekeerde Toets samen te stellen
  • U leert hoe u uw nieuwe medewerkers actief betrekt bij het onboarden
  • U weet welke praktische onderdelen u kunt inzetten om nieuwe medewerkers kennis te laten met de Omgekeerde Toets

Voor wie

  • Teamleiders
  • Beleidsadviseurs
  • Kwaliteitscoaches

Zo ziet de training eruit

De workshop ‘Hoe maak ik een goed onboardingprogramma voor De Omgekeerde Toets’ is een online sessie van anderhalf uur. Tijdens de sessie wordt u op creatieve wijze meegenomen in het opzetten van een goed programma gericht op de Omgekeerde Toets. De workshop is bedoeld om u handvaten te bieden waarmee u kunt zorgen dat nieuwe medewerkers weten wat er van hen verwacht wordt ten aanzien van omgekeerd werken, voelen waarom dit van belang is en ook de tools hebben om dit daadwerkelijk uit te voeren.

Alle ervaringen

Onze deelnemers beoordelen onze trainingen gemiddeld met een  8,5

De workshop ‘hoe maak ik een goed onboardingsprogramma’ was erg leuk vormgegeven! Erg veel goeie ideeën verzameld om toe te voegen aan ons eigen programma!

Dit gaat u leren

U leert wat het belang is van een goede onboarding van nieuwe medewerkers. U wilt het werken met De Omgekeerde Toets immers niet laten verwateren door personeelsverloop. We nemen u op een creatieve manier mee in het hoe en waarom van goede onboarding. Daarnaast reiken we u praktische voorbeelden aan die u direct kunt gebruiken in uw eigen organisatie.

Na afloop van dit webinar bent u in staat De Omgekeerde Toets nog beter te borgen in uw organisatie. Het doel? Inwoners blijven ook bij personeelswisselingen de effecten van omgekeerd werken ervaren én nieuwe medewerkers gaan zich verbonden voelen met deze manier van werken.

Data & Locatie

Lesdagen en tijden

do 22 september 2022
11.00 - 12.30

Locatie

Online

Trainer(s)

Deze training wordt verzorgd door:

Jaqueline Clemens

Trainer en opleidingsadviseur gespecialiseerd in schuldhulpverlening.

06 51 73 22 33
Naoual Ouchen

Trainer en ontwikkelaar van nieuw trainingsaanbod.

06 51 60 24 33

Incompany

Wij bieden deze training ook incompany aan. U krijgt de training dan op maat, met onderdelen die belangrijk zijn voor uw organisatie. Wilt u hier meer over weten? Neem dan contact met ons op.

Veelgestelde vragen

Een week voor de start van de training krijgt u een e-mail met de locatiegegevens en een routebeschrijving. De locatie is al eerder te vinden op de trainingspagina, onder datum en locatie.

Ja, alle trainingslocaties zijn goed te bereiken zowel met de auto als het openbaar vervoer. Er zijn ook altijd voldoende parkeermogelijkheden bij de verschillende locaties. Een week voor de start van de training ontvangt u een e-mail met de locatiegegevens en de routebeschrijving.

Gemiste bijeenkomsten kunnen helaas niet worden ingehaald.

U kunt een inschrijving gratis annuleren tot 15 werkdagen voor de start van de training of opleiding. U stuurt uw annulering naar academie@stimulansz.nl. Het is ook mogelijk om een collega te laten deelnemen in uw plaats. Geeft u de wijziging uiterlijk 2 werkdagen voor de start van de training of opleiding door? Mail deze wijziging ook naar academie@stimulansz.nl.

U ontvangt een deelnemerscertificaat bij geaccrediteerde opleidingen. Als u een certificaat ontvangt, staat dat benoemd op de trainingspagina onder ‘overzicht’. In dat geval ontvangt u een certificaat aan het eind van de training als u aanwezig was bij minimaal 80% van de bijeenkomsten.

Dat verschilt per training. Als er onvoldoende inschrijvingen zijn, kunnen wij besluiten om de training door te schuiven of af te lasten. Natuurlijk laten we u dat zo snel mogelijk weten.

Als u zich inschrijft kunt u eventuele dieetwensen aan ons doorgeven. Wij zorgen ervoor dat er rekening wordt gehouden met uw wensen.

Bijna al onze trainingen organiseren we óók bij u op locatie. Wij denken graag met u mee over het beste leertraject voor uw organisatie. Neem contact met ons op om uw wensen te bespreken. Dan staan we gezamenlijk stil bij de vraag hoe deze training past bij de ontwikkelingen die in uw gemeente spelen en hoe deze bijdraagt aan een betere dienstverlening voor de inwoner.

Wanneer op onze website wordt vermeld dat een training fysiek wordt gegeven, dan doen we ons uiterste best om dit mogelijk te maken. Echter, de maatregelen die genomen worden om de verspreiding van het coronavirus tegen te gaan, maken dat we soms de keuze moeten maken om de training online aan te bieden.

Onze trainers zijn uitstekend toegerust om online trainingen te verzorgen. U heeft daardoor dezelfde leeropbrengst als wanneer u een fysieke training zou volgen.

Annuleren is uiteraard mogelijk. Hiervoor gelden onze algemene voorwaarden: u kunt tot 15 werkdagen voorafgaand aan de training kosteloos annuleren.

Als u zich inschrijft via onze website is uw inschrijving definitief. Als u contact met ons opneemt, kunnen we in overleg proberen om een plek voor u te reserveren. U kunt ons bereiken via academie@stimulansz.nl of 030 – 29 82 800.

U ontvangt een bevestiging binnen 2 werkdagen. Wij controleren alle inschrijvingen zelf, dit kost soms wat tijd. Heeft u drie werkdagen na uw inschrijving nog steeds geen mail ontvangen? Stuur dan een mail naar academie@stimulansz.nl of bel naar 030 – 29 82 800.

Meestal nemen we onze online trainingen niet op, omdat we geloven dat mensen het beste leren als zij live bij de bijeenkomsten zijn en vragen kunnen stellen. Als we de training bij uitzondering wél opnemen, staat dat vermeld op de trainingspagina onder ‘overzicht’.

We hebben een online leeromgeving voor een aantal van onze meerdaagse opleidingen. De leeromgeving ondersteunt u gedurende de hele opleiding in het leerproces. Met onder meer digitale lesmaterialen, studieopdrachten, een forum en de mogelijkheid tot contact met mededeelnemers en de trainer.

We denken graag met u mee over het beste leertraject voor uw situatie. Stuur een mail naar academie@stimulansz.nl of bel naar 030 – 29 82 800 om een afspraak te maken. Om u op weg te helpen in uw keuze hebben we ook een online keuzehulp ontwikkeld. U vindt de keuzehulp op onze website.

Voor de meeste trainingen is geen vooropleiding nodig. Soms is bepaalde werkervaring of voorkennis handig als basis voor u de training volgt. We vermelden het op de trainingspagina als er bepaalde voorkennis nodig is om de training te volgen.

De prijzen van onze trainingen en opleidingen zijn exclusief 21% BTW.

Sommige trainingen en opleidingen richten zich op het opdoen en verdiepen van kennis. In andere trainingen ontwikkelt u praktische vaardigheden (houding en gedrag). Ten derde hebben we platforms waarin u samen met collega’s van andere gemeenten kennis, vaardigheden en best practices uitwisselt. Wilt u op de hoogte blijven van de actuele wet- en regelgeving, jurisprudentie en best practices? Ga dan naar één van onze actualiteitendagen. In één dagdeel bent u weer helemaal bij.

We hebben trainingen en opleidingen op basis van open inschrijving én incompany trainingen. De incompany trainingen geven we samen met uw gemeente vorm en inhoud. Waar staat jullie gemeente nu? Waar willen jullie naartoe? En wat moet de training opleveren? Ook in de open trainingen behandelen we aandachtspunten die spelen in uw gemeente. U kunt ook kiezen voor een online training. Het doel is altijd dat u de kennis kunt vertalen naar uw dagelijkse werk.

img

Vragen of advies nodig?

Gerrit van Romunde helpt u graag verder.