0
Gebruikersbijeenkomst

Systeemgericht, risicogestuurd én gegevensgericht controleren

1,5 uur
Gratis

Kwaliteit in Control (KiC) wordt al jarenlang door meer dan 125 organisaties gebruikt. De applicatie is recentelijk vernieuwd en uitgebreid met diverse functionaliteiten. Met KiC kunt u nu (naast de gegevensgerichte interne- en kwaliteitscontrole) ook risico’s in beeld brengen, keycontrols koppelen én de controleresultaten monitoren met behulp van (persoonlijke) dashboards. We zijn trots op dit resultaat en laten dit graag aan u zien tijdens één van de webinars.

Overzicht

Voor wie

  • Gemeenten
  • Gemeenschappelijke regelingen
  • Overige organisaties die al werken met KiC, en geïnteresseerd zijn in de (nieuwe) functionaliteiten
  • Bovengenoemde organisaties die nog niet werken met KiC, maar hier wel in geïnteresseerd zijn.

Zo zien de webinars eruit

We organiseren periodiek verschillende webinars, namelijk één met een focus op de gegevensgerichte interne- en/of kwaliteitscontrole en één met specifieke aandacht voor risicogestuurd werken en systeemgerichte controle.

Wat kunt u verwachten

We besteden tijdens de webinar(s)  o.a. aandacht aan:

  • Gegevensgerichte controle m.b.v. onze normensets en de koppeling van specifieke normen aan geformuleerde risico’s.
  • Vastleggen van controleresultaten en bijbehorend controlespoor.
  • Het trekken van een a-selecte steekproef uit een specifieke (deel)populatie.
  • Hoe u de controleresultaten gemakkelijk kunt inzien in via dashboards.
  • Hoe u risico’s in beeld brengt en scoort op kans en (financiële) impact.
  • De wijze waarop keycontrols gekoppeld worden aan risico’s.
  • Het controleren van keycontrols op opzet, bestaan en werking.
  • De wijze waarop u met behulp van KiC risico’s kunt monitoren gedurende een controle- of verslagjaar.

Kosten en aanmelden

Deelname is gratis. We organiseren de sessies online en dat werkt als volgt:

  • U meldt zich aan voor een webinar en ontvangt een bevestiging.
  • Ongeveer een week voorafgaand aan het webinar ontvangt u een link en aanvullende informatie over de werkwijze.
  • Op de dag van het webinar opent u de link en neemt u deel.

Programma

Webinar ‘gegevensgerichte interne- en/of kwaliteitscontrole met KiC’

Tijdens deze online bijeenkomst nemen we u mee in de mogelijkheden rondom gegevensgerichte controle in KiC.
We laten zien hoe u de dossiercontrole voor zowel kwaliteitsmedewerkers als de (verbijzonderde) interne controle vastlegt in de nieuwe KiC.

Hierbij nemen we u mee in de volledig vernieuwde menu’s en besteden aandacht aan het inrichten van normensets, het configureren van uw (persoonlijke) controlevoorkeuren, het inlezen van massa’s en trekken van een steekproef, het vastleggen van controles en het bekijken van de resultaten via diverse dashboards.

De bedoeling is dat u na afloop een goed beeld heeft van de wijze waarop dossiercontroles worden ingericht en hoe u deze vervolgens op een eenvoudige wijze gedurende het jaar kunt uitvoeren. Uiteraard heeft u tijdens het webinar alle gelegenheid om vragen te stellen.

  • 22 november van 10.00 tot 11.30 uur

Webinar ‘risicogestuurd werken en systeemgericht controleren met KiC’

Tijdens deze online bijeenkomsten gaan we in op de functionaliteiten rondom risicogestuurd werken en systeemgericht controleren met behulp van KiC.
We laten zien hoe u risico’s aanmaakt en scoort op kans en impact. Vervolgens kunt u in de applicatie aangeven hoe u deze risico’s gaat beheersen en hoe u de werking gedurende het controle- of verslagjaar gaat aantonen. De controle op opzet, bestaan en werking van de zogenaamde keycontrols komt daarmee aan bod en we laten zien hoe u dit kunt monitoren gedurende het jaar.

Hiermee beogen we u mee te nemen in de opties rondom risicogestuurd werken en willen we u laten zien hoe u KiC ook kunt inzetten voor systeemgerichte controles op basis van uw risico’s. Uiteraard heeft u tijdens het webinar alle gelegenheid om vragen te stellen.

  • 24 november van 10.00 tot 11.30 uur

Data & Locatie

Lesdagen en tijden

di 22 november 2022
10.00 - 11.30

Locatie

Online
Webinar ‘gegevensgerichte interne- en / of kwaliteitscontrole met KiC’

Lesdagen en tijden

do 24 november 2022
10.00 - 11.30

Locatie

Online
Webinar ‘risicogestuurd werken en systeemgericht controleren met Kic’

Trainer(s)

De bijeenkomsten worden georganiseerd door:

Maarten Simons

Productmanager kwaliteit en bedrijfsvoering van Kwaliteit in Control (KiC).

06 57 67 53 43
Mr. Michel Gooijer

Adviseur kwaliteit en bedrijfsvoering met veel ervaring in accountantsorganisaties.

06 12 57 00 64

Veelgestelde vragen

Een week voor de start van de training krijgt u een e-mail met de locatiegegevens en een routebeschrijving. De locatie is al eerder te vinden op de trainingspagina, onder datum en locatie.

Ja, alle trainingslocaties zijn goed te bereiken zowel met de auto als het openbaar vervoer. Er zijn ook altijd voldoende parkeermogelijkheden bij de verschillende locaties. Een week voor de start van de training ontvangt u een e-mail met de locatiegegevens en de routebeschrijving.

Gemiste bijeenkomsten kunnen helaas niet worden ingehaald.

U kunt een inschrijving gratis annuleren tot 15 werkdagen voor de start van de training of opleiding. U stuurt uw annulering naar academie@stimulansz.nl. Het is ook mogelijk om een collega te laten deelnemen in uw plaats. Geeft u de wijziging uiterlijk 2 werkdagen voor de start van de training of opleiding door? Mail deze wijziging ook naar academie@stimulansz.nl.

U ontvangt een deelnemerscertificaat bij geaccrediteerde opleidingen. Als u een certificaat ontvangt, staat dat benoemd op de trainingspagina onder ‘overzicht’. In dat geval ontvangt u een certificaat aan het eind van de training als u aanwezig was bij minimaal 80% van de bijeenkomsten.

Dat verschilt per training. Als er onvoldoende inschrijvingen zijn, kunnen wij besluiten om de training door te schuiven of af te lasten. Natuurlijk laten we u dat zo snel mogelijk weten.

Als u zich inschrijft kunt u eventuele dieetwensen aan ons doorgeven. Wij zorgen ervoor dat er rekening wordt gehouden met uw wensen.

Bijna al onze trainingen organiseren we óók bij u op locatie. Wij denken graag met u mee over het beste leertraject voor uw organisatie. Neem contact met ons op om uw wensen te bespreken. Dan staan we gezamenlijk stil bij de vraag hoe deze training past bij de ontwikkelingen die in uw gemeente spelen en hoe deze bijdraagt aan een betere dienstverlening voor de inwoner.

Wanneer op onze website wordt vermeld dat een training fysiek wordt gegeven, dan doen we ons uiterste best om dit mogelijk te maken. Echter, de maatregelen die genomen worden om de verspreiding van het coronavirus tegen te gaan, maken dat we soms de keuze moeten maken om de training online aan te bieden.

Onze trainers zijn uitstekend toegerust om online trainingen te verzorgen. U heeft daardoor dezelfde leeropbrengst als wanneer u een fysieke training zou volgen.

Annuleren is uiteraard mogelijk. Hiervoor gelden onze algemene voorwaarden: u kunt tot 15 werkdagen voorafgaand aan de training kosteloos annuleren.

Als u zich inschrijft via onze website is uw inschrijving definitief. Als u contact met ons opneemt, kunnen we in overleg proberen om een plek voor u te reserveren. U kunt ons bereiken via academie@stimulansz.nl of 030 – 29 82 800.

U ontvangt een bevestiging binnen 2 werkdagen. Wij controleren alle inschrijvingen zelf, dit kost soms wat tijd. Heeft u drie werkdagen na uw inschrijving nog steeds geen mail ontvangen? Stuur dan een mail naar academie@stimulansz.nl of bel naar 030 – 29 82 800.

Meestal nemen we onze online trainingen niet op, omdat we geloven dat mensen het beste leren als zij live bij de bijeenkomsten zijn en vragen kunnen stellen. Als we de training bij uitzondering wél opnemen, staat dat vermeld op de trainingspagina onder ‘overzicht’.

We hebben een online leeromgeving voor een aantal van onze meerdaagse opleidingen. De leeromgeving ondersteunt u gedurende de hele opleiding in het leerproces. Met onder meer digitale lesmaterialen, studieopdrachten, een forum en de mogelijkheid tot contact met mededeelnemers en de trainer.

We denken graag met u mee over het beste leertraject voor uw situatie. Stuur een mail naar academie@stimulansz.nl of bel naar 030 – 29 82 800 om een afspraak te maken. Om u op weg te helpen in uw keuze hebben we ook een online keuzehulp ontwikkeld. U vindt de keuzehulp op onze website.

Voor de meeste trainingen is geen vooropleiding nodig. Soms is bepaalde werkervaring of voorkennis handig als basis voor u de training volgt. We vermelden het op de trainingspagina als er bepaalde voorkennis nodig is om de training te volgen.

De prijzen van onze trainingen en opleidingen zijn exclusief 21% BTW.

Sommige trainingen en opleidingen richten zich op het opdoen en verdiepen van kennis. In andere trainingen ontwikkelt u praktische vaardigheden (houding en gedrag). Ten derde hebben we platforms waarin u samen met collega’s van andere gemeenten kennis, vaardigheden en best practices uitwisselt. Wilt u op de hoogte blijven van de actuele wet- en regelgeving, jurisprudentie en best practices? Ga dan naar één van onze actualiteitendagen. In één dagdeel bent u weer helemaal bij.

We hebben trainingen en opleidingen op basis van open inschrijving én incompany trainingen. De incompany trainingen geven we samen met uw gemeente vorm en inhoud. Waar staat jullie gemeente nu? Waar willen jullie naartoe? En wat moet de training opleveren? Ook in de open trainingen behandelen we aandachtspunten die spelen in uw gemeente. U kunt ook kiezen voor een online training. Het doel is altijd dat u de kennis kunt vertalen naar uw dagelijkse werk.

img

Vragen of advies nodig?

Maarten Simons helpt u graag verder.