0
Webinar

Maatwerkacademie. Maak uw eigen casusboekje!

1,5 uur
75,-

Werkt uw organisatie met De Omgekeerde Toets? Of gaat u daarmee werken? En bent u op zoek naar een leuke en effectieve manier om kennis te delen? Maak uw eigen casusboekje! Door circa 10 casussen uit te werken zoals uw organisatie wil dat ze uitgewerkt worden, deelt u op een leuke manier kennis en krijgt u alle neuzen dezelfde kant op. Het maken van het boekje zelf is al bijzonder leerzaam, maar het lezen ook! Dit helpt nieuwe medewerkers meteen om een beeld te krijgen van de manier waarop u werkt.

Overzicht

Uw resultaat:

  • U weet hoe het proces voor het maken van een casusboekje eruitziet
  • U weet welke onderdelen belangrijk zijn om op te nemen in het casusboekje
  • U weet hoe u het beste casussen kunt selecteren die geschikt zijn voor het boekje
  • U heeft alle ingrediënten voor het maken van uw eigen casusboekje

Voor wie

Consulent, beleidsmedewerker en kwaliteitsmedewerker en verder iedereen die het werken met De Omgekeerde Toets in de eigen organisatie verder wil brengen.

Zo ziet de bijeenkomst eruit

U heeft vast wel eens een casusboekje van Stimulansz gezien. En toen gedacht: dat wil ik ook! Dit is uw kans. Tijdens een webinar van 1,5 uur via Zoom laten we u zien wat er nodig is voor het bedenken, uitwerken en realiseren van een casusboekje. We staan stil bij de verschillende stappen in het proces en gaan daar dieper op in. Natuurlijk is er gelegenheid om vragen te stellen.

Dit gaat u leren

U krijgt inzichtelijk wat de meerwaarde is van een eigen casusboekje, doordat u met uw eigen casussen en uitgangspunten aan de slag gaat. U krijgt inzicht in het proces om tot een eigen casusboekje te komen. Welke keuzes kunt u maken? Hoe selecteert u de casussen voor het boekje zodanig dat het maximaal rendement oplevert? Welke valkuilen kunt u tegenkomen?

  • Stap 1: Hoe bepaalt u wat u wilt bereiken met het casusboekje?
  • Stap 2: Hoe stelt u een werkgroep samen?
  • Stap 3: Hoe komt u van casussen naar een boekje?

Data & Locatie

Lesdag en datum

ma 7 februari 2022
14:00 - 15:30

Locatie

Online

Trainer(s)

Deze training wordt verzorgd door:

Mr. Evelien Meester

Teammanager Innovatie en Strategie. ‘Omdenker’ van het sociaal domein.

06 57 31 15 77

Veelgestelde vragen

Een week voor de start van de training krijgt u een e-mail met de locatiegegevens en een routebeschrijving. De locatie is al eerder te vinden op de trainingspagina, onder datum en locatie.

Ja, alle trainingslocaties zijn goed te bereiken zowel met de auto als het openbaar vervoer. Er zijn ook altijd voldoende parkeermogelijkheden bij de verschillende locaties. Een week voor de start van de training ontvangt u een e-mail met de locatiegegevens en de routebeschrijving.

Gemiste bijeenkomsten kunnen helaas niet worden ingehaald.

U kunt een inschrijving gratis annuleren tot 15 werkdagen voor de start van de training of opleiding. U stuurt uw annulering naar academie@stimulansz.nl. Het is ook mogelijk om een collega te laten deelnemen in uw plaats. Geeft u de wijziging uiterlijk 2 werkdagen voor de start van de training of opleiding door? Mail deze wijziging ook naar academie@stimulansz.nl.

U ontvangt een deelnemerscertificaat bij geaccrediteerde opleidingen. Als u een certificaat ontvangt, staat dat benoemd op de trainingspagina onder ‘overzicht’. In dat geval ontvangt u een certificaat aan het eind van de training als u aanwezig was bij minimaal 80% van de bijeenkomsten.

Dat verschilt per training. Als er onvoldoende inschrijvingen zijn, kunnen wij besluiten om de training door te schuiven of af te lasten. Natuurlijk laten we u dat zo snel mogelijk weten.

Als u zich inschrijft kunt u eventuele dieetwensen aan ons doorgeven. Wij zorgen ervoor dat er rekening wordt gehouden met uw wensen.

Bijna al onze trainingen organiseren we óók bij u op locatie. Wij denken graag met u mee over het beste leertraject voor uw organisatie. Neem contact met ons op om uw wensen te bespreken. Dan staan we gezamenlijk stil bij de vraag hoe deze training past bij de ontwikkelingen die in uw gemeente spelen en hoe deze bijdraagt aan een betere dienstverlening voor de inwoner.

Als u zich inschrijft via onze website is uw inschrijving definitief. Als u contact met ons opneemt, kunnen we in overleg proberen om een plek voor u te reserveren. U kunt ons bereiken via academie@stimulansz.nl of 030 – 29 82 800.

U ontvangt een bevestiging binnen 2 werkdagen. Wij controleren alle inschrijvingen zelf, dit kost soms wat tijd. Heeft u drie werkdagen na uw inschrijving nog steeds geen mail ontvangen? Stuur dan een mail naar academie@stimulansz.nl of bel naar 030 – 29 82 800.

Ook tijdens de coronaperiode kunt u bij Stimulansz terecht voor opleidingen en trainingen. Lees hier hoe Stimulansz haar trainingen organiseert op een veilige en verantwoorde manier.

Meestal nemen we onze online trainingen niet op, omdat we geloven dat mensen het beste leren als zij live bij de bijeenkomsten zijn en vragen kunnen stellen. Als we de training bij uitzondering wél opnemen, staat dat vermeld op de trainingspagina onder ‘overzicht’.

We hebben een online leeromgeving voor een aantal van onze meerdaagse opleidingen. De leeromgeving ondersteunt u gedurende de hele opleiding in het leerproces. Met onder meer digitale lesmaterialen, studieopdrachten, een forum en de mogelijkheid tot contact met mededeelnemers en de trainer.

We denken graag met u mee over het beste leertraject voor uw situatie. Stuur een mail naar academie@stimulansz.nl of bel naar 030 – 29 82 800 om een afspraak te maken. Om u op weg te helpen in uw keuze hebben we ook een online keuzehulp ontwikkeld. U vindt de keuzehulp op onze website.

Voor de meeste trainingen is geen vooropleiding nodig. Soms is bepaalde werkervaring of voorkennis handig als basis voor u de training volgt. We vermelden het op de trainingspagina als er bepaalde voorkennis nodig is om de training te volgen.

De prijzen van onze trainingen en opleidingen zijn exclusief 21% BTW.

Sommige trainingen en opleidingen richten zich op het opdoen en verdiepen van kennis. In andere trainingen ontwikkelt u praktische vaardigheden (houding en gedrag). Ten derde hebben we platforms waarin u samen met collega’s van andere gemeenten kennis, vaardigheden en best practices uitwisselt. Wilt u op de hoogte blijven van de actuele wet- en regelgeving, jurisprudentie en best practices? Ga dan naar één van onze actualiteitendagen. In één dagdeel bent u weer helemaal bij.

We hebben trainingen en opleidingen op basis van open inschrijving én incompany trainingen. De incompany trainingen geven we samen met uw gemeente vorm en inhoud. Waar staat jullie gemeente nu? Waar willen jullie naartoe? En wat moet de training opleveren? Ook in de open trainingen behandelen we aandachtspunten die spelen in uw gemeente. U kunt ook kiezen voor een online training. Het doel is altijd dat u de kennis kunt vertalen naar uw dagelijkse werk.

img

Vragen of advies nodig?

Silke Jones-van Alphen helpt u graag verder.