Zomerschool
1,5 uur
45,- (ex. btw)

Resultaten

  • U weet welke vragen u kunt stellen om de antwoorden op elke stap te kunnen geven.
  • U heeft inzicht in de financiële gevolgen van verschillende keuzes.
  • U bent in staat om de waarden van de gemeente te koppelen aan stap 3 (ethische toets) van de omgekeerde toets.
  • U weet hoe u de valkuil om vanuit uw eigen waarden en normen een oplossing te bedenken kunt vermijden.

Tijdens deze webinar bespreken we een casus uitgebreid volgens de 4 stappen van De Omgekeerde Toets. Zo kunt u uw kennis opfrissen en verder verdiepen. Deze webinar van de zomerschool is voor iedereen die graag nog wat extra meters wil maken bij het oplossen van casuïstiek met De Omgekeerde Toets.

Voor wie?

Geschikt voor alle uitvoerders in het sociaal domein die de training De Omgekeerde Toets hebben gevolgd. Denk aan:

  • consulenten
  • klantmanagers
  • schuldhulpverleners
  • wijkteammedewerkers

Programma

Tijdens deze webinar behandelen we de volgende onderwerpen:

  • Korte situatieschets
  • Stap 1: welk effect wil de burger bereiken?
  • Stap 2: valt dit onder de grondwaarden van de wet? En hoe bepalen we dat?
  • Stap 3: ethische toets. Hierbij gaan we dieper in op de waarden van de gemeente, de financiële gevolgen en het voorkomen van willekeur bij het leveren van maatwerk. Verschil mag, willekeur niet!
  • Stap 4: hoe gieten we het gewenste effect in een juridisch correct besluit?

Praktische informatie

Datum
Dinsdag 1 juni 2021 van 14:00 – 15:30 uur

Locatie
De sessie vindt plaats via Zoom. Wij gebruiken de beveiligde, professionele versie. Om deel te nemen, hoeft u zelf geen account aan te maken bij Zoom maar alleen de applicatie te installeren. U deelt dus geen gegevens via Zoom. We sturen u uiterlijk 2 dagen voor de online bijeenkomst een link en zorgen voor een duidelijke instructie. Bij vragen kunt u altijd contact met ons opnemen.

Trainer
De webinar wordt verzorgd door Evelien Meester.

Contactpersoon

Silke van Alphen

Opleidingsadviseur en trainer, gespecialiseerd in gedrag en gesprekstechniek.