Jouw rol:
Als controller bij Stimulansz heb je een sleutelpositie binnen de organisatie. Je bent de financiële spil en zorgt ervoor dat alles klopt — van de grote lijnen tot in de details. Je voorziet de directeur-bestuurder, het MT, productmanagers, de accountant én de Raad van Toezicht van heldere, betrouwbare financiële informatie.. Zo help jij Stimulansz financieel gezond én toekomstbestendig te blijven. Je komt terecht in een bevlogen team, binnen een organisatie die ertoe doet. Geen dag is hetzelfde in deze dynamische omgeving, waar collegialiteit en maatschappelijke betrokkenheid hand in hand gaan.
Klinkt goed? Dan nodigen we je van harte uit om te solliciteren. Stimulansz heet je welkom!
Jouw taken:
- Opstellen van de begroting en jaarrekening;
- verzorgen van tijdige rapportage (2x per jaar) aan het MT en de Raad van Toezicht;
- adviseren over het financieel-economische beleid en de impact van strategische keuzes;
- uitvoeren van financiële controles en audits om de naleving van interne beleidslijnen en externe regelgeving te waarborgen;
- onderhouden van contact richting de accountant
- ondersteunen van collega’s bij financiële onderwerpen zoals tijdschrijven, offertes & aanbestedingen en andere financiële vragen;
- zorgen dragen voor een goede financiële administratie. Je voert, wanneer nodig, zelf ook enkele uitvoerende taken uit, zoals het verwerken van abonnementen- en projectadministratie.
Over Stimulansz
Stimulansz is een kennis- en adviesorganisatie met 70 medewerkers die zich inzet voor een beter sociaal domein. We werken voor ministeries en 95% van alle gemeenten. Stimulansz helpt professionals van gemeenten om hun dienstverlening aan inwoners te verbeteren. We doen dit met juridische kennis, met diverse tools en met trainingen en opleidingen. Maar wat ons echt bijzonder maakt is dat we met een iets andere blik naar maatschappelijke vraagstukken kijken. Daarbij draait het niet om de regels, maar het uiteindelijke effect dat je wilt bereiken. Zo willen we inspireren, maar we zijn ook lekker concreet. We zijn denkers én doeners. We adviseren, maar geven tegelijkertijd handvatten voor praktische en duurzame oplossingen. Dat is de kracht van Stimulansz.
Het team van de financiële administratie bestaat naast de controller uit een administratief medewerker. Je hebt geen hiërarchisch leidinggevende rol, maar bent wel samen verantwoordelijk voor de financiële administratie.
Wat breng jij mee?
Bij Stimulansz geloven we in de kracht van de Omgekeerde Toets© en onze unieke visie op het sociaal domein. We zijn op zoek naar iemand die deze visie omarmt en het volgende meebrengt:
- Een afgeronde opleiding op HBO- of WO-niveau in Finance, Accounting, Economie of een gerelateerd vakgebied;
- minimaal 3 jaar ervaring in een vergelijkbare rol;
- uitgebreide kennis van financiële rapportagestandaarden en ervaring met financiële software en systemen. Ervaring met AFAS is een pré of een snelle leercurve voor financiële software als alternatief;
- sterke analytische vaardigheden en het vermogen om complexe financiële gegevens te interpreteren en te vertalen naar bruikbare inzichten;
- uitstekende communicatieve en interpersoonlijke vaardigheden, met het vermogen om effectief te communiceren op alle niveaus van de organisatie;
- integriteit voor de omgang met bedrijf kritische informatie.
Werken bij Stimulansz
Bij Stimulansz staan vakmanschap en werkplezier centraal. We hechten veel waarde aan binding en een goede werk-privébalans, vooral omdat collega’s ook vanuit huis of bij gemeenten werken. Om de onderlinge binding te versterken, organiseren we gezamenlijke lunches, een zomers teamuitje en stimuleren we activiteiten om elkaar nog beter te leren kennen. Wij vinden het belangrijk dat iedereen zich op zijn plek voelt in onze werkomgeving. Onze interne academie biedt volop mogelijkheden voor talentontwikkeling en persoonlijke groei.
Wat krijg je van ons?
- Een bruto maandsalaris tussen € 4.934,- en € 6.216,- (op basis van 40 uur en afhankelijk van kennis en ervaring);
- 8% vakantietoeslag en een eindejaarsuitkering van 8,25%;
- Uitstekende secundaire arbeidsvoorwaarden, waaronder ruime reiskostenvergoeding, studiefaciliteiten, bedrijfsfitness, een optie om feestdagen te ruilen en gedeeltelijk betaald ouderschapsverlof;
- pensioenopbouw bij het ABP;
- een jaarcontract met zicht op een vaste aanstelling;
- flexibele werktijden, met de mogelijkheid om 50% van de tijd thuis te werken voor een gezonde werk- en privébalans.
Enthousiast? Neem contact met ons op!
Bij Stimulansz geloven we in de kracht van diverse achtergronden en perspectieven. Wil jij het verschil maken in een dynamische en maatschappelijk betrokken organisatie? Dan is dit jouw kans!
We sluiten de vacature zodra we voldoende geschikte kandidaten hebben gevonden, wat betekent dat de vacature eerder gesloten kan worden. Zorg er dus voor dat je snel reageert! Sollicitaties zonder motivatiebrief en/of CV worden niet in behandeling genomen.
Vragen?
Voor meer inhoudelijke informatie over de functie kun je contact opnemen met Tijmen Zentveld, manager bedrijfsvoering, bereikbaar via 06 83 20 95 91 of tijmen.zentveld@stimulansz.nl.
Acquisitie naar aanleiding van deze vacature wordt niet op prijs gesteld.