0
Actualiteiten

SJD Sociale Zekerheid

1 dagdeel
20 deelnemers
250,-

Laat u in één ochtend bijpraten over de juridische ontwikkelingen binnen de Sociale Zekerheid. Aan de hand van praktijkvoorbeelden bespreken we de wijzigingen in de sociale verzekeringen en sociale voorzieningen. Daardoor weet u direct wat de wijzigingen in de praktijk betekenen.

Overzicht

Uw resultaat:

  • Uw kennis over sociale verzekeringen en opvallende wijzigingen daarin is up to date
  • U bent bijgepraat over opvallende veranderingen in de sociale voorzieningen
  • U bent bijgepraat over toeslagen en heffingskortingen
  • Uw kennis over voorliggende voorzieningen en recht op bijstand is bijgespijkerd

Voor wie

  • Sociaal juridisch dienstverleners

Zo ziet de training eruit

U wordt in één ochtend bijgepraat over de laatste ontwikkelingen en achtergronden op het gebied van de sociale zekerheid. Ook kunt u een eigen casus inbrengen als u wilt.

Registerpunten

Voor het volgen van deze actualiteitenochtend kunt u 3 registerpunten krijgen via het Registerplein.

Alle ervaringen

Onze deelnemers beoordelen onze trainingen gemiddeld met een  8,5

“Praktisch en direct toepasbaar!”

Dagmar Smeets
MEE Zuid Limburg

Programma

Tijdens deze actualiteitenochtend voor sociaal juridische dienstverleners, bespreken we de wijzigingen in verschillende wetgevingen in de Sociale Zekerheid. We behandelen de WW, Wajong, arbeidsongeschiktheidsregelingen en heffingskortingen/toeslagen van de Belastingdienst. Daarnaast bespreken we de Wet Arbeidsmarkt in Balans (WAB).

Vertaling naar de praktijk

Bij het bespreken van de wetswijzigingen, maken we direct een vertaling naar de praktijk. Hierdoor weet u meteen wat wetswijzigingen en nieuwe jurisprudentie betekenen voor uw dagelijkse werk. Daarnaast kunt u tijdens deze ochtend ook eigen vragen inbrengen.

  • Opfris: Onderscheid in voorliggende voorzieningen (voorzieningen en verzekeringen)
  • De sociale voorzieningen; kenmerken en opvallende wijzigingen (o.a. IOAW en IOW)
  • De sociale verzekeringen; kenmerken en de opvallende wijzigingen (WAB, WW, ZW, WAO en WIA, Wajong, TW, ANW en AOW etc.)
  • Overige verstrekkingen en voorzieningen; kenmerken en opvallende wijzigingen ( AWIR en Toeslagen Belastingdienst (huurtoeslag, kinderopvangtoeslag en zorgtoeslag), WSF etc.)
  • Toeslagen en heffingskortingen

Data & Locatie

Lesdag en tijd

di 23 november 2021
9.30 - 12.30

Locatie

Online

Trainer(s)

Deze training wordt verzorgd door:

Mr. Petra Gerritsen

Expert Participatiewet en ervaren jurist gespecialiseerd in het sociaal zekerheidsrecht.

06 82 51 73 13

Incompany

We bieden de actualiteitenochtend Wetgeving Sociale Zekerheid ook incompany aan. U krijgt de training dan op maat, met onderdelen die belangrijk zijn voor uw organisatie. Wilt u weten wat we voor u kunnen betekenen? Neem dan contact met ons op.

Veelgestelde vragen

Een week voor de start van de training krijgt u een e-mail met de locatiegegevens en een routebeschrijving. De locatie is al eerder te vinden op de trainingspagina, onder datum en locatie.

Ja, alle trainingslocaties zijn goed te bereiken zowel met de auto als het openbaar vervoer. Er zijn ook altijd voldoende parkeermogelijkheden bij de verschillende locaties. Een week voor de start van de training ontvangt u een e-mail met de locatiegegevens en de routebeschrijving.

Gemiste bijeenkomsten kunnen helaas niet worden ingehaald.

U kunt een inschrijving gratis annuleren tot 15 werkdagen voor de start van de training of opleiding. U stuurt uw annulering naar academie@stimulansz.nl. Het is ook mogelijk om een collega te laten deelnemen in uw plaats. Geeft u de wijziging uiterlijk 2 werkdagen voor de start van de training of opleiding door? Mail deze wijziging ook naar academie@stimulansz.nl.

U ontvangt een deelnemerscertificaat bij geaccrediteerde opleidingen. Als u een certificaat ontvangt, staat dat benoemd op de trainingspagina onder ‘overzicht’. In dat geval ontvangt u een certificaat aan het eind van de training als u aanwezig was bij minimaal 80% van de bijeenkomsten.

Dat verschilt per training. Als er onvoldoende inschrijvingen zijn, kunnen wij besluiten om de training door te schuiven of af te lasten. Natuurlijk laten we u dat zo snel mogelijk weten.

Als u zich inschrijft kunt u eventuele dieetwensen aan ons doorgeven. Wij zorgen ervoor dat er rekening wordt gehouden met uw wensen.

Bijna al onze trainingen organiseren we óók bij u op locatie. Wij denken graag met u mee over het beste leertraject voor uw organisatie. Neem contact met ons op om uw wensen te bespreken. Dan staan we gezamenlijk stil bij de vraag hoe deze training past bij de ontwikkelingen die in uw gemeente spelen en hoe deze bijdraagt aan een betere dienstverlening voor de inwoner.

Als u zich inschrijft via onze website is uw inschrijving definitief. Als u contact met ons opneemt, kunnen we in overleg proberen om een plek voor u te reserveren. U kunt ons bereiken via academie@stimulansz.nl of 030 – 29 82 800.

U ontvangt een bevestiging binnen 2 werkdagen. Wij controleren alle inschrijvingen zelf, dit kost soms wat tijd. Heeft u drie werkdagen na uw inschrijving nog steeds geen mail ontvangen? Stuur dan een mail naar academie@stimulansz.nl of bel naar 030 – 29 82 800.

Ook tijdens de coronaperiode kunt u bij Stimulansz terecht voor opleidingen en trainingen. Lees hier hoe Stimulansz haar trainingen organiseert op een veilige en verantwoorde manier.

Meestal nemen we onze online trainingen niet op, omdat we geloven dat mensen het beste leren als zij live bij de bijeenkomsten zijn en vragen kunnen stellen. Als we de training bij uitzondering wél opnemen, staat dat vermeld op de trainingspagina onder ‘overzicht’.

We hebben een online leeromgeving voor een aantal van onze meerdaagse opleidingen. De leeromgeving ondersteunt u gedurende de hele opleiding in het leerproces. Met onder meer digitale lesmaterialen, studieopdrachten, een forum en de mogelijkheid tot contact met mededeelnemers en de trainer.

We denken graag met u mee over het beste leertraject voor uw situatie. Stuur een mail naar academie@stimulansz.nl of bel naar 030 – 29 82 800 om een afspraak te maken. Om u op weg te helpen in uw keuze hebben we ook een online keuzehulp ontwikkeld. U vindt de keuzehulp op onze website.

Voor de meeste trainingen is geen vooropleiding nodig. Soms is bepaalde werkervaring of voorkennis handig als basis voor u de training volgt. We vermelden het op de trainingspagina als er bepaalde voorkennis nodig is om de training te volgen.

De prijzen van onze trainingen en opleidingen zijn exclusief 21% BTW.

Sommige trainingen en opleidingen richten zich op het opdoen en verdiepen van kennis. In andere trainingen ontwikkelt u praktische vaardigheden (houding en gedrag). Ten derde hebben we platforms waarin u samen met collega’s van andere gemeenten kennis, vaardigheden en best practices uitwisselt. Wilt u op de hoogte blijven van de actuele wet- en regelgeving, jurisprudentie en best practices? Ga dan naar één van onze actualiteitendagen. In één dagdeel bent u weer helemaal bij.

We hebben trainingen en opleidingen op basis van open inschrijving én incompany trainingen. De incompany trainingen geven we samen met uw gemeente vorm en inhoud. Waar staat jullie gemeente nu? Waar willen jullie naartoe? En wat moet de training opleveren? Ook in de open trainingen behandelen we aandachtspunten die spelen in uw gemeente. U kunt ook kiezen voor een online training. Het doel is altijd dat u de kennis kunt vertalen naar uw dagelijkse werk.

img

Vragen of advies nodig?

Laurens Bouw helpt u graag verder.