Resultaten

  • U ontwikkelt uzelf van juridisch beoordelaar naar juridisch kwaliteitscoach.
  • U kunt effectief een coachingsproces vormgeven

Wilt u ervaren hoe juridische kwaliteitscoaching positief kan bijdragen aan de kwaliteit? De rol van kwaliteitsmedewerker verandert van een juridisch beoordelaar naar ondersteunend coach. Coaching op kwaliteitsverbetering vraagt andere vaardigheden dan voorheen. Hoe vult u uw rol in? Hoe kan juridische coaching op kwaliteit een plek krijgen in uw werk? Welke interventiemogelijkheden zijn er? Daarvoor biedt deze training u handvatten.

Voor wie?

De training is voor kwaliteitsmedewerkers/beslissers van de Participatiewet, Wmo 2015, Jeugd en schulddienstverlening en voor juridisch medewerkers van UWV Werkbedrijf die zich willen ontwikkelen in kwaliteitscoaching.

Deze training biedt u handvatten voor de invulling van uw rol als juridisch kwaliteitscoach.

Inhoud

De training is praktisch van opzet. We gaan uit van uw eigen werkproces en uw ervaringen met kwaliteitscoaching. We bespreken casussen, staan stil bij de wijze van coaching en oefenen coachingsvaardigheden.

De context

  • Leerdoelen en uitgangspunten.
  • Visie, missie en organisatie kwaliteitsketen.
  • Wat is kwaliteit en verstaan wij eronder?
  • Een kwaliteitsplan; hebben wij dat?

De rol van juridisch kwaliteitscoach

  • De rol en positie van kwaliteitscoach en kwaliteitsbewaker in een sterk veranderende werkomgeving.
  • Van juridisch beoordelaar naar ondersteunend coach.
  • Functieprofiel, competenties en eigen leerplan opstellen en bewaken.

Coachingsvaardigheden

  • NLP; een methode van communiceren en samenwerken.
  • Vooronderstellingen en waarnemen!
  • Coachen, wat is dat en wat kun je ermee?
  • Randvoorwaarden voor effectief coachen.
  • Individuele, resultaatgerichte coaching (7 stappenmodel), opzetten, uitvoeren en afronden; is het beoogde resultaat bereikt?
  • Analyse van het coachingsproces.
  • Leermethoden en coachingsstijlen.
  • Feedback geven en ontvangen.
  • Interventies in coaching.
  • Het coachen op kwaliteit; aandachtspunten.
  • Het 7–stappenplan en groepscoaching; evaluatie
  • Het uitnodigen, activeren en stimuleren van het leerproces (‘dynamisch coachen’).
  • Groepscoaching (o.a. instructies/training) en individuele coaching.
  • Afsluiting coachingsproces.; wat neem je mee?

Praktische informatie

De training juridische kwaliteitscoach bestaat uit 5 dagen.
We bieden deze training in 2020 op 2 tijdstippen aan in voor- en najaar.

De eerste reeks is op 3 maart, 10 maart, 14 april, 21 april en 12 mei 2020.
De tweede op 15 september, 22 september, 27 oktober, 24 november en 8 december 2020.

U bent die dagen van harte welkom bij Stimulansz, Koningin Wilhelminalaan 5 in Utrecht.

Deze training wordt ook incompany gegeven. Heeft u interesse? Neemt u vooral contact met ons op.

Adviseurs

Frans Zonneveld

Frans is een ervaren juridisch kwaliteitscoach en verantwoordelijk voor het complete aanbod van trainingen en opleidingen.

Anderen bekeken ook