Platformbijeenkomst

Omgekeerd leidinggeven (binnen het sociaal domein)

  • 3 uur
  • 20 deelnemers
  • 550,-

Bent u een leidinggevende in een gemeente die werkt met de Omgekeerde Toets®? Kom op dinsdag 25 juni naar onze eerste platformbijeenkomst en leer hoe u medewerkers nog beter ondersteunt en faciliteert, zodat ze nog beter in staat zijn om maatwerk aan inwoners te leveren. Wissel ervaringen uit met andere leidinggevenden, verdiep uw kennis en vergroot uw netwerk in het sociaal domein.

Start van de training

Woensdag,
13 november 2024
10:00 - 13:00
Aanmelden
Bekijk alle data

Overzicht

Uw resultaat:

  • U hebt concrete voorbeelden en best practices van omgekeerd leidinggeven.
  • U weet hoe u de werkwijze van omgekeerd werken langdurig kunt borgen binnen uw gemeente.
  • U bent op de hoogte van actuele en toekomstige ontwikkelingen zoals leiderschapsstijlen, wetgeving, en personeelsbeleid.
  • U bouwt een waardevol netwerk van andere leidinggevenden om mee te verbinden en kennis uit te wisselen.

Voor wie

  • Leidinggevenden binnen gemeenten die werken met de Omgekeerde Toets ®.

Zo ziet het platform eruit

Het platform bestaat uit 2 bijeenkomsten per jaar inclusief lunch. U betaalt voor beide bijeenkomsten op jaarbasis. Kunt u niet beide data? Dan kunt u een vervanger sturen.

blog card header

Vragen of advies nodig?

Laurens Bouw helpt u graag verder.

Dit gaat u leren

Tijdens de eerste platformbijeenkomst krijgt u exclusief antwoord van organisatie-antropoloog Jori Alkemade op de vraag hoe de bestaande organisatiecultuur van uw gemeente samengaat met de Omgekeerde Toets®. Daarnaast bespreekt Jori het cruciale nut van leiderschapscommunicatie in omgekeerd leidinggeven. Ervaren manager sociaal domein Sacha van de Wall deelt vervolgens haar praktijkervaringen met het implementeren van de Omgekeerde Toets in meerdere gemeenten. Mis deze kans niet om waardevolle inzichten en praktische tips te krijgen die direct toepasbaar zijn in uw eigen organisatie.

  • Wat u als manager écht moet weten over de Omgekeerde Toets®
  • Organisatiecultuur en de Omgekeerde Toets®: zo werkt het samen!
  • Leiderschapscommunicatie in omgekeerd leidinggeven: waarom het essentieel is
  • Praktische tips: zo geeft u succesvol invulling aan omgekeerd leidinggeven
  • Het geheim van de Meester: overwin drempels en ontdek best practices voor de Omgekeerde Toets®
  • Praktijkvoorbeelden en ervaringsuitwisseling: borg de werkwijze en versterk het effect van de Omgekeerde Toets.
  • Omgekeerd leidinggeven: effectief personeel begeleiden, sterke relaties met het bestuur opbouwen, en succesvol werven en selecteren.
  • Actuele ontwikkelingen: blijf op de hoogte van de Algemene wet bestuursrecht (Awb), de Participatiewet en Handhaving voor leidinggevenden.
  • Behoeften ophalen: geef uw input voor de volgende stappen.

Data & Locatie(s)

Starten op woe 13 november 2024

+ Bekijk dagen en locatie – Verberg dagen en locatie
Aanmelden

Lesdagen & Tijden

  • Woensdag, 13 november 2024
    10:00 – 13:00

Locatie

U bent van harte welkom bij:

Stimulansz
Koningin Wilhelminalaan 5
3527 LA Utrecht

Ervaringen

Bekijk hieronder de ervaringen van eerdere deelnemers van deze training:

Deelnemers geven onze trainingen een 8,5

foto van Omgekeerd leidinggeven (binnen het sociaal domein)

Veelgestelde Vragen

Hieronder kun je veelgestelde vragen vinden over onze trainingen.

Een week voor de start van de training krijgt u een e-mail met de locatiegegevens en een routebeschrijving. De locatie is al eerder te vinden op de trainingspagina, onder datum en locatie.

Gemiste bijeenkomsten kunnen helaas niet worden ingehaald.

U kunt een inschrijving gratis annuleren tot 15 werkdagen voor de start van de training of opleiding. U stuurt uw annulering naar academie@stimulansz.nl. Het is ook mogelijk om een collega te laten deelnemen in uw plaats. Geeft u de wijziging uiterlijk 2 werkdagen voor de start van de training of opleiding door? Mail deze wijziging ook naar academie@stimulansz.nl.

U ontvangt een deelnemerscertificaat bij geaccrediteerde opleidingen. Als u een certificaat ontvangt, staat dat benoemd op de trainingspagina onder ‘overzicht’. In dat geval ontvangt u een certificaat aan het eind van de training als u aanwezig was bij minimaal 80% van de bijeenkomsten.

Dat verschilt per training. Als er onvoldoende inschrijvingen zijn, kunnen wij besluiten om de training door te schuiven of af te lasten. Natuurlijk laten we u dat zo snel mogelijk weten.

Als u zich inschrijft kunt u eventuele dieetwensen aan ons doorgeven. Wij zorgen ervoor dat er rekening wordt gehouden met uw wensen.

Ja, alle trainingslocaties zijn goed te bereiken zowel met de auto als het openbaar vervoer. Er zijn ook altijd parkeermogelijkheden bij de verschillende locaties. Houd wel rekening met parkeerkosten. Een week voor de start van de training ontvangt u een e-mail met de locatiegegevens en de routebeschrijving.

Bijna al onze trainingen organiseren we óók bij u op locatie. Wij denken graag met u mee over het beste leertraject voor uw organisatie. Neem contact met ons op om uw wensen te bespreken. Dan staan we gezamenlijk stil bij de vraag hoe deze training past bij de ontwikkelingen die in uw gemeente spelen en hoe deze bijdraagt aan een betere dienstverlening voor de inwoner.

Als u zich inschrijft via onze website is uw inschrijving definitief. Als u contact met ons opneemt, kunnen we in overleg proberen om een plek voor u te reserveren. U kunt ons bereiken via academie@stimulansz.nl of 030 – 29 82 800.

U ontvangt een bevestiging binnen 2 werkdagen. Wij controleren alle inschrijvingen zelf, dit kost soms wat tijd. Heeft u drie werkdagen na uw inschrijving nog steeds geen mail ontvangen? Stuur dan een mail naar academie@stimulansz.nl of bel naar 030 – 29 82 800.

Meestal nemen we onze online trainingen niet op, omdat we geloven dat mensen het beste leren als zij live bij de bijeenkomsten zijn en vragen kunnen stellen. Als we de training bij uitzondering wél opnemen, staat dat vermeld op de trainingspagina onder ‘overzicht’.

We hebben een online leeromgeving voor een aantal van onze meerdaagse opleidingen. De leeromgeving ondersteunt u gedurende de hele opleiding in het leerproces. Met onder meer digitale lesmaterialen, studieopdrachten, een forum en de mogelijkheid tot contact met mededeelnemers en de trainer.

We denken graag met u mee over het beste leertraject voor uw situatie. Stuur een mail naar academie@stimulansz.nl of bel naar 030 – 29 82 800 om een afspraak te maken. Om u op weg te helpen in uw keuze hebben we ook een online keuzehulp ontwikkeld. U vindt de keuzehulp op onze website.

De prijzen van onze trainingen en opleidingen zijn exclusief 21% BTW.

Voor de meeste trainingen is geen vooropleiding nodig. Soms is bepaalde werkervaring of voorkennis handig als basis voor u de training volgt. We vermelden het op de trainingspagina als er bepaalde voorkennis nodig is om de training te volgen.

Sommige trainingen en opleidingen richten zich op het opdoen en verdiepen van kennis. In andere trainingen ontwikkelt u praktische vaardigheden (houding en gedrag).

Via onze platforms kunt u samen met collega’s van andere gemeenten kennis, vaardigheden en best practices uitwisselen. Bent u abonnee van de Juridische Kennisbank Inzicht Sociaal Domein? Bij elke module organiseren we twee gratis themabijeenkomsten waar u aan kunt deelnemen.

Wilt u op de hoogte blijven van de actuele wet- en regelgeving, jurisprudentie en best practices op het gebied van de Wmo 2015? Ga dan naar één van onze Wmo-actualiteitendagen. In één dag bent u weer helemaal bij.

We hebben trainingen en opleidingen op basis van open inschrijving én incompany trainingen. De incompany trainingen geven we samen met uw gemeente vorm en inhoud. Waar staat jullie gemeente nu? Waar willen jullie naartoe? En wat moet de training opleveren? Ook in de open trainingen behandelen we aandachtspunten die spelen in uw gemeente. U kunt ook kiezen voor een online training. Het doel is altijd dat u de kennis kunt vertalen naar uw dagelijkse werk.