Training

Benut ervaringen van cliënten in het sociaal domein

  • 1 dagdeel
  • 10 deelnemers
  • Offertebasis

Deze training geeft u een nieuwe focus, een duidelijke werkwijze en een betere samenwerking tussen gemeente en cliëntenraad.

Download brochure

Incompany

We denken graag met u mee over een passend aanbod.
Advies aanvragen

Overzicht

Uw resultaat:

  • U weet hoe u de ervaringen van cliënten benut voor beleid en uitvoering
  • U vergroot het draagvlak voor beleid en uitvoering
  • U weet de samenwerking tussen gemeente en cliëntenadviesraad te versterken
  • Een eerste opzet voor een eigen plan van aanpak op een concreet thema

Voor wie

De training is bedoeld voor cliëntenadviesraden en beleidsmedewerkers van gemeente samen. Ook kan de training in de voorbereidende fase gegeven worden aan de cliëntenadviesraad, waarna de beleidsmedewerker later ‘instapt’ voor de gezamenlijke aanpak.

Zo ziet de training eruit

De training Benut ervaringen van cliënten in het sociaal domein is een praktische training van een dagdeel. Ook bieden we de training als incompany traject aan. Dan is het een traject van meerdere dagdelen, verspreid over een periode van enkele maanden.  

Ervaringen van klanten

Onze deelnemers beoordelen onze trainingen gemiddeld met een 8,5

Meer ervaringen
blog card header

Vragen of advies nodig?

Laurens Bouw helpt u graag verder.

Dit gaat u leren

Als u wilt dat uw beleid beter aansluit bij cliënten is het noodzakelijk om hen er ook bij te betrekken. Dat klinkt vanzelfsprekender dan het in de praktijk is. Deze aanpak is belangrijk voor gemeenten en soms ook voor cliëntenadviesraden. De training Benut ervaringen van cliënten in het sociaal domein’ is bedoeld om deze partijen samen te laten werken om zo de ervaringen van cliënten te benutten voor een betere dienstverlening.

Deze onderwerpen komen aan bod

  • Visie op ervaringen en ervaringskennis als essentie van cliëntenparticipatie
  • Kenmerken van de doorlopende dialoog
  • Bouwen aan vertrouwen
  • Bepalen welke onderwerpen geschikt zijn om ervaringen op te halen
  • Ervaringen ophalen: aanpak, organisatie en werkvormen
  • Ervaringen analyseren
  • Intern beraad: nut en noodzaad
  • Dialoog over bevindingen
  • Toepassingen aan de hand van de praktijk.

Data & Locatie(s)

Ervaringen

Bekijk hieronder de ervaringen van eerdere deelnemers van deze training:

Deelnemers geven onze trainingen een 8,5

foto van Benut ervaringen van cliënten in het sociaal domein

Incompany

We bieden de training Benut ervaringen van cliënten in het sociaal domein’ ook incompany aan. U krijgt de training op maat, met onderdelen die belangrijk zijn voor uw organisatie. Wilt u weten wat we voor u kunnen betekenen? Neem dan contact met ons op.

Veelgestelde Vragen

Hieronder kun je veelgestelde vragen vinden over onze trainingen.

Een week voor de start van de training krijgt u een e-mail met de locatiegegevens en een routebeschrijving. De locatie is al eerder te vinden op de trainingspagina, onder datum en locatie.

Gemiste bijeenkomsten kunnen helaas niet worden ingehaald.

U kunt een inschrijving gratis annuleren tot 15 werkdagen voor de start van de training of opleiding. U stuurt uw annulering naar academie@stimulansz.nl. Het is ook mogelijk om een collega te laten deelnemen in uw plaats. Geeft u de wijziging uiterlijk 2 werkdagen voor de start van de training of opleiding door? Mail deze wijziging ook naar academie@stimulansz.nl.

U ontvangt een deelnemerscertificaat bij geaccrediteerde opleidingen. Als u een certificaat ontvangt, staat dat benoemd op de trainingspagina onder ‘overzicht’. In dat geval ontvangt u een certificaat aan het eind van de training als u aanwezig was bij minimaal 80% van de bijeenkomsten.

Dat verschilt per training. Als er onvoldoende inschrijvingen zijn, kunnen wij besluiten om de training door te schuiven of af te lasten. Natuurlijk laten we u dat zo snel mogelijk weten.

Als u zich inschrijft kunt u eventuele dieetwensen aan ons doorgeven. Wij zorgen ervoor dat er rekening wordt gehouden met uw wensen.

Ja, alle trainingslocaties zijn goed te bereiken zowel met de auto als het openbaar vervoer. Er zijn ook altijd parkeermogelijkheden bij de verschillende locaties. Houd wel rekening met parkeerkosten. Een week voor de start van de training ontvangt u een e-mail met de locatiegegevens en de routebeschrijving.

Bijna al onze trainingen organiseren we óók bij u op locatie. Wij denken graag met u mee over het beste leertraject voor uw organisatie. Neem contact met ons op om uw wensen te bespreken. Dan staan we gezamenlijk stil bij de vraag hoe deze training past bij de ontwikkelingen die in uw gemeente spelen en hoe deze bijdraagt aan een betere dienstverlening voor de inwoner.

Als u zich inschrijft via onze website is uw inschrijving definitief. Als u contact met ons opneemt, kunnen we in overleg proberen om een plek voor u te reserveren. U kunt ons bereiken via academie@stimulansz.nl of 030 – 29 82 800.

U ontvangt een bevestiging binnen 2 werkdagen. Wij controleren alle inschrijvingen zelf, dit kost soms wat tijd. Heeft u drie werkdagen na uw inschrijving nog steeds geen mail ontvangen? Stuur dan een mail naar academie@stimulansz.nl of bel naar 030 – 29 82 800.

Meestal nemen we onze online trainingen niet op, omdat we geloven dat mensen het beste leren als zij live bij de bijeenkomsten zijn en vragen kunnen stellen. Als we de training bij uitzondering wél opnemen, staat dat vermeld op de trainingspagina onder ‘overzicht’.

We hebben een online leeromgeving voor een aantal van onze meerdaagse opleidingen. De leeromgeving ondersteunt u gedurende de hele opleiding in het leerproces. Met onder meer digitale lesmaterialen, studieopdrachten, een forum en de mogelijkheid tot contact met mededeelnemers en de trainer.

We denken graag met u mee over het beste leertraject voor uw situatie. Stuur een mail naar academie@stimulansz.nl of bel naar 030 – 29 82 800 om een afspraak te maken. Om u op weg te helpen in uw keuze hebben we ook een online keuzehulp ontwikkeld. U vindt de keuzehulp op onze website.

De prijzen van onze trainingen en opleidingen zijn exclusief 21% BTW.

Voor de meeste trainingen is geen vooropleiding nodig. Soms is bepaalde werkervaring of voorkennis handig als basis voor u de training volgt. We vermelden het op de trainingspagina als er bepaalde voorkennis nodig is om de training te volgen.

Sommige trainingen en opleidingen richten zich op het opdoen en verdiepen van kennis. In andere trainingen ontwikkelt u praktische vaardigheden (houding en gedrag).

Via onze platforms kunt u samen met collega’s van andere gemeenten kennis, vaardigheden en best practices uitwisselen. Bent u abonnee van de Juridische Kennisbank Inzicht Sociaal Domein? Bij elke module organiseren we twee gratis themabijeenkomsten waar u aan kunt deelnemen.

Wilt u op de hoogte blijven van de actuele wet- en regelgeving, jurisprudentie en best practices op het gebied van de Wmo 2015? Ga dan naar één van onze Wmo-actualiteitendagen. In één dag bent u weer helemaal bij.

We hebben trainingen en opleidingen op basis van open inschrijving én incompany trainingen. De incompany trainingen geven we samen met uw gemeente vorm en inhoud. Waar staat jullie gemeente nu? Waar willen jullie naartoe? En wat moet de training opleveren? Ook in de open trainingen behandelen we aandachtspunten die spelen in uw gemeente. U kunt ook kiezen voor een online training. Het doel is altijd dat u de kennis kunt vertalen naar uw dagelijkse werk.