- Visie op ervaringen en ervaringskennis als essentie van cliëntenparticipatie
- Kenmerken van de doorlopende dialoog
- Bouwen aan vertrouwen
- Bepalen welke onderwerpen geschikt zijn om ervaringen op te halen
- Ervaringen ophalen: aanpak, organisatie en werkvormen
- Ervaringen analyseren
- Intern beraad: nut en noodzaad
- Dialoog over bevindingen
- Toepassingen aan de hand van de praktijk.
Benut ervaringen van cliënten in het sociaal domein
Deze training geeft u een nieuwe focus, een duidelijke werkwijze en een betere samenwerking tussen gemeente en cliëntenraad.
Overzicht
Uw resultaat:
- U weet hoe u de ervaringen van cliënten benut voor beleid en uitvoering
- U vergroot het draagvlak voor beleid en uitvoering
- U weet de samenwerking tussen gemeente en cliëntenadviesraad te versterken
- Een eerste opzet voor een eigen plan van aanpak op een concreet thema
Voor wie
De training is bedoeld voor cliëntenadviesraden en beleidsmedewerkers van gemeente samen. Ook kan de training in de voorbereidende fase gegeven worden aan de cliëntenadviesraad, waarna de beleidsmedewerker later ‘instapt’ voor de gezamenlijke aanpak.
Zo ziet de training eruit
De training Benut ervaringen van cliënten in het sociaal domein is een praktische training van een dagdeel.
Ook bieden we de training als incompany traject aan. Dan is het een traject van meerdere dagdelen, verspreid over een periode van enkele maanden.
Dit gaat u leren
Als u wilt dat uw beleid beter aansluit bij cliënten is het noodzakelijk om hen er ook bij te betrekken. Dat klinkt vanzelfsprekender dan het in de praktijk is. Deze aanpak is belangrijk voor gemeenten en soms ook voor cliëntenadviesraden. De training Benut ervaringen van cliënten in het sociaal domein’ is bedoeld om deze partijen samen te laten werken om zo de ervaringen van cliënten te benutten voor een betere dienstverlening.
Trainer(s)
Deze training wordt verzorgd door:

Adviseur en trainer armoede voor wie het perspectief van de cliënt of inwoner centraal staat.
Incompany
We bieden de training Benut ervaringen van cliënten in het sociaal domein’ ook incompany aan. U krijgt de training op maat, met onderdelen die belangrijk zijn voor uw organisatie. Wilt u weten wat we voor u kunnen betekenen? Neem dan contact met ons op.
Veelgestelde vragen
Een week voor de start van de training krijgt u een e-mail met de locatiegegevens en een routebeschrijving. De locatie is al eerder te vinden op de trainingspagina, onder datum en locatie.
Ja, alle trainingslocaties zijn goed te bereiken zowel met de auto als het openbaar vervoer. Er zijn ook altijd voldoende parkeermogelijkheden bij de verschillende locaties. Een week voor de start van de training ontvangt u een e-mail met de locatiegegevens en de routebeschrijving.
Gemiste bijeenkomsten kunnen helaas niet worden ingehaald.
U kunt een inschrijving gratis annuleren tot 15 werkdagen voor de start van de training of opleiding. U stuurt uw annulering naar academie@stimulansz.nl. Het is ook mogelijk om een collega te laten deelnemen in uw plaats. Geeft u de wijziging uiterlijk 2 werkdagen voor de start van de training of opleiding door? Mail deze wijziging ook naar academie@stimulansz.nl.
Anderen bekeken ook

Benut ervaringen van cliënten in het sociaal domein
is toegevoegd aan je winkelmand |