Wilma Kuiper

Adviseur en trainer armoede
Adviseur en trainer armoede voor wie het perspectief van de cliënt of inwoner centraal staat.

Adviseur en trainer armoede

Wilma is een ervaren adviseur en trainer op het gebied van armoede, schulden, cliëntenparticipatie en sociale coöperaties. Het perspectief en de participatie van cliënten en inwoners staan bij haar centraal. Omdat theorie en praktijk vaak te weinig op elkaar aansluiten helpt zij professionals en vrijwilligers in het sociaal domein dit te verbeteren. Met haar interactieve trainingen zorgt zij voor meer inzicht in de processen en het versterken van de onderlinge verbindingen. Wilma is daarnaast betrokken bij de Benchmark Armoede en schulden en geeft ook trainingen in de omgekeerde toets.

Wilma Kuiper 120522 227 web

Laatst gepubliceerde blogs

Leermiddelen voor het onderwijs: Van pleisters plakken naar structureel eenvoudiger en overzichtelijker

Lees nu hoe u leermiddelen voor het onderwijs direct en eenvoudig lokaal kunt inzetten.

Armoedebeleid voor jonge gezinnen, wat werkt?

In haar nieuwe blog praat adviseur Wilma Kuiper u bij over armoedebeleid voor jonge gezinnen.

Energie: (hoe) betalen minima de rekening?

Hoe kunnen huishoudens met lage inkomens hun energierekening betalen?

Ondersneeuwen…? Werk en inkomen in brede adviesraden sociaal domein

In adviesraden sociaal domein dreigt het onderdeel ‘werk en inkomen’ onder te sneeuwen. Wilma Kuiper van Stimulansz schetst het beeld in grote lijnen en nodigt u uit om in de spiegel te kijken zodat u er beter op kunt inspelen.

Van niet-gebruik naar goed gebruik van de bijstand

170.000 huishoudens die moeten rondkomen van een inkomen lager dan het sociaal minimum maken geen gebruik van een (aanvullende) bijstandsuitkering.

Het taboe op schuldhulp vragen

Gemeenten zijn intensief bezig om de nieuwe aanvragers van regelingen (TOZO en TONK) te helpen en de slachtoffers van de toeslagenaffaire op te sporen. Een verwachte boeggolf aanvragen bij de schuldhulpverlening dient zich echter nog steeds niet aan. Hoe kan dat?