0
Training

Cultuursensitieve Klantmanager

1,5 dagen
20 deelnemers
725,-

U wilt statushouders zo goed mogelijk helpen om te zorgen dat zij optimaal kunnen participeren in onze samenleving. Daarbij loopt u tegen uitdagingen aan zoals cultuurverschillen, miscommunicaties of een gebrek aan integrale aanpak. In de training krijgt u praktische tools en inzicht in hoe u statushouders effectief kunt ondersteunen en een cultuursensitieve houding kunt aannemen.

Overzicht

Uw resultaat:

  • U weet wat cultuursensitief werken is en hoe u dit kunt toepassen in uw werk
  • U heeft meer inzicht in het effect van uw eigen invloed op een (intercultureel) gesprek
  • U kunt statushouders beter helpen, indien nodig met maatwerk, een goede plek in de samenleving te vinden
  • U voorkomt dubbel werk door slim gebruik te maken van gegevens die al beschikbaar zijn
  • U weet de eigen kracht van statushouders aan te spreken en te benutten
  • U heeft de tools om beter te communiceren met statushouders zodat u miscommunicatie en misverstanden voorkomt

Voor wie

  • Medewerkers die werken met statushouders
  • Medewerkers die werken met de participatieverklaring

Zo ziet de training eruit

Het is een fysieke training waarbij we in drie dagdelen op een praktische manier aan de slag gaan met de onderwerpen.

Alle ervaringen

Onze deelnemers beoordelen onze trainingen gemiddeld met een  8,5

“Een leerzame training, met heel veel nuttige informatie!”

Winta Fetsum Abraha
Gemeente Dronten

Dit gaat u leren

In Nederland leven inmiddels veel statushouders. Vaak wordt de ondersteuning aan deze groep als complex ervaren door mogelijke cultuurverschillen. Statushouders hebben al een hele klantreis achter de rug voordat ze bij u komen.  Op verschillende momenten worden hen dezelfde vragen gesteld. Dat kan veel effectiever, maar hoe?  

 

Wat doet u als dienstverlener om de statushouder te ondersteunen en hoe kan dat nóg beter? Hoe legt u goed contact met de statushouder en hoe helpt u hem of haar om snel te participeren? Op al dat soort vragen en meer krijgt u een antwoord in de training de Cultuursensitieve Klantmanager.

 

Deze training geeft u concrete verbeterpunten voor uw aanpak om te zorgen dat de communicatie met statushouders effectief wordt. Goede interculturele communicatie wordt niet bepaald door goede communicatie tussen culturen, maar juist door goede communicatie tussen mensen, ook wanneer die een andere culturele achtergrond hebben.

  • Cultuursensitief werken
  • De statushouder als cliënt
  • De klantreis van de statushouder en hoe u slim gebruik maakt van de keten
  • Effectief (intercultureel) communiceren
  • Maatwerk leveren voor statushouders en gebruik van de omgekeerde toets
  • De invulling van participatie en integratie met betrekking tot statushouders in uw gemeente

Trainer(s)

Deze training wordt verzorgd door:

Gerrit van Romunde

Strateeg integraal denken en werken in het sociaal domein, voor wie het effect voorop staat.

06 53 81 15 18
Bibian Ogier

Junior adviseur inburgering en inclusie

06 82 69 03 47

Incompany

We bieden de training Cultuursensitieve Klantmanager ook incompany aan. U krijgt de training dan op maat, met onderdelen die belangrijk zijn voor uw organisatie. Wilt u weten wat we voor u kunnen betekenen? Neem dan contact met ons op.

img

Vragen of advies nodig?

Silke Jones-van Alphen helpt u graag verder.