Training

Omgekeerde verordening sociaal domein

  • 1 dag
  • Offertebasis

Werkt uw organisatie met de omgekeerde toets, maar is uw beleid daar nog niet helemaal op aangepast? Of heeft u onze omgekeerde modelverordening sociaal domein gelezen? En wilt u hier binnen uw gemeente ook actief mee aan de slag? Wij bieden u in één dag alle tools die u nodig heeft om uw eigen omgekeerde verordening sociaal domein te schrijven.

Download brochure

Incompany

We denken graag met u mee over een passend aanbod.
Advies aanvragen

Overzicht

Uw resultaat:

  • U bent in staat om draagvlak te creëren binnen uw organisatie voor een omgekeerde verordening
  • U weet welke deeldomeinen een plek krijgen in de verordening, in welke volgorde en waarom
  • U heeft geoefend met het schrijven van juridische teksten in klare taal
  • U bent gestart met het herschrijven van een verordening uit uw eigen organisatie

Voor wie

Iedereen die betrokken is bij het schrijven van de gemeentelijke verordeningen. Denk bijvoorbeeld aan:

  • Beleidsmedewerkers
  • Beleidsadviseurs
  • Beleidsregisseurs

Zo ziet de training eruit

De training Omgekeerd handhaven is een incompany training van één dag. U bent van harte uitgenodigd om zelf casuïstiek aan te leveren die we met de groep kunnen bespreken.

Ervaringen van klanten

Onze deelnemers beoordelen onze trainingen gemiddeld met een 8,5

Meer ervaringen

“De training werd op een prettige manier gegeven met voldoende ruimte voor interactie met de cursisten.”

Inez van Dijk-Godschalk
Gemeente Veenendaal

blog card header

Vragen of advies nodig?

Gerrit van Romunde helpt u graag verder.

Dit gaat u leren

Na afloop van de training bent u overtuigd van de meerwaarde van een omgekeerde verordening en heeft u voldoende bagage om uw eigen omgekeerde verordening sociaal domein te ontwikkelen. Daar maakt u tijdens de training al een begin mee.

Deze onderwerpen komen aan bod

  • Waarom zou u een omgekeerde verordening willen?
  • Kan iedere gemeente een omgekeerde verordening gebruiken?
  • Hoe creëert u draagvlak in de organisatie, hoe betrekt u het gemeentebestuur en cliëntenraden en zorgt u voor een goede implementatie?
  • Welke deeldomeinen krijgen een plek in de verordening en waarom?
  • Wat zet u juist niet in de verordening?
  • Hoe vertaalt u de (grond)waarden van uw organisatie naar de verordening?
  • Hoe schrijft u een toegankelijke verordening? We kijken naar klare taal en presentatie
  • Hoe maakt u de omgekeerde verordening toekomstbestendig
  • Aan de slag: tussen de verschillende theoretische onderdelen door maken we een eerste start met een eigen verordening op basis van bestaande verordeningen van uw eigen gemeente

Data & Locatie(s)

Ervaringen

Bekijk hieronder de ervaringen van eerdere deelnemers van deze training:

Deelnemers geven onze trainingen een 8,5

“De training werd op een prettige manier gegeven met voldoende ruimte voor interactie met de cursisten.”

Inez van Dijk-Godschalk
Gemeente Veenendaal

Incompany

We bieden de training ‘Zo maakt u een omgekeerde verordening sociaal domein’ alleen incompany aan. U krijgt de training dan op maat, met onderdelen die belangrijk zijn voor uw organisatie. Wilt u weten wat we voor u kunnen betekenen? Neem dan contact met ons op.

Veelgestelde Vragen

Hieronder kun je veelgestelde vragen vinden over onze trainingen.

Een week voor de start van de training krijgt u een e-mail met de locatiegegevens en een routebeschrijving. De locatie is al eerder te vinden op de trainingspagina, onder datum en locatie.

Gemiste bijeenkomsten kunnen helaas niet worden ingehaald.

U kunt een inschrijving gratis annuleren tot 15 werkdagen voor de start van de training of opleiding. U stuurt uw annulering naar academie@stimulansz.nl. Het is ook mogelijk om een collega te laten deelnemen in uw plaats. Geeft u de wijziging uiterlijk 2 werkdagen voor de start van de training of opleiding door? Mail deze wijziging ook naar academie@stimulansz.nl.

U ontvangt een deelnemerscertificaat bij geaccrediteerde opleidingen. Als u een certificaat ontvangt, staat dat benoemd op de trainingspagina onder ‘overzicht’. In dat geval ontvangt u een certificaat aan het eind van de training als u aanwezig was bij minimaal 80% van de bijeenkomsten.

Dat verschilt per training. Als er onvoldoende inschrijvingen zijn, kunnen wij besluiten om de training door te schuiven of af te lasten. Natuurlijk laten we u dat zo snel mogelijk weten.

Als u zich inschrijft kunt u eventuele dieetwensen aan ons doorgeven. Wij zorgen ervoor dat er rekening wordt gehouden met uw wensen.

Ja, alle trainingslocaties zijn goed te bereiken zowel met de auto als het openbaar vervoer. Er zijn ook altijd parkeermogelijkheden bij de verschillende locaties. Houd wel rekening met parkeerkosten. Een week voor de start van de training ontvangt u een e-mail met de locatiegegevens en de routebeschrijving.

Bijna al onze trainingen organiseren we óók bij u op locatie. Wij denken graag met u mee over het beste leertraject voor uw organisatie. Neem contact met ons op om uw wensen te bespreken. Dan staan we gezamenlijk stil bij de vraag hoe deze training past bij de ontwikkelingen die in uw gemeente spelen en hoe deze bijdraagt aan een betere dienstverlening voor de inwoner.

Als u zich inschrijft via onze website is uw inschrijving definitief. Als u contact met ons opneemt, kunnen we in overleg proberen om een plek voor u te reserveren. U kunt ons bereiken via academie@stimulansz.nl of 030 – 29 82 800.

U ontvangt een bevestiging binnen 2 werkdagen. Wij controleren alle inschrijvingen zelf, dit kost soms wat tijd. Heeft u drie werkdagen na uw inschrijving nog steeds geen mail ontvangen? Stuur dan een mail naar academie@stimulansz.nl of bel naar 030 – 29 82 800.

Meestal nemen we onze online trainingen niet op, omdat we geloven dat mensen het beste leren als zij live bij de bijeenkomsten zijn en vragen kunnen stellen. Als we de training bij uitzondering wél opnemen, staat dat vermeld op de trainingspagina onder ‘overzicht’.

We hebben een online leeromgeving voor een aantal van onze meerdaagse opleidingen. De leeromgeving ondersteunt u gedurende de hele opleiding in het leerproces. Met onder meer digitale lesmaterialen, studieopdrachten, een forum en de mogelijkheid tot contact met mededeelnemers en de trainer.

We denken graag met u mee over het beste leertraject voor uw situatie. Stuur een mail naar academie@stimulansz.nl of bel naar 030 – 29 82 800 om een afspraak te maken. Om u op weg te helpen in uw keuze hebben we ook een online keuzehulp ontwikkeld. U vindt de keuzehulp op onze website.

De prijzen van onze trainingen en opleidingen zijn exclusief 21% BTW.

Voor de meeste trainingen is geen vooropleiding nodig. Soms is bepaalde werkervaring of voorkennis handig als basis voor u de training volgt. We vermelden het op de trainingspagina als er bepaalde voorkennis nodig is om de training te volgen.

Sommige trainingen en opleidingen richten zich op het opdoen en verdiepen van kennis. In andere trainingen ontwikkelt u praktische vaardigheden (houding en gedrag).

Via onze platforms kunt u samen met collega’s van andere gemeenten kennis, vaardigheden en best practices uitwisselen. Bent u abonnee van de Juridische Kennisbank Inzicht Sociaal Domein? Bij elke module organiseren we twee gratis themabijeenkomsten waar u aan kunt deelnemen.

Wilt u op de hoogte blijven van de actuele wet- en regelgeving, jurisprudentie en best practices op het gebied van de Wmo 2015? Ga dan naar één van onze Wmo-actualiteitendagen. In één dag bent u weer helemaal bij.

We hebben trainingen en opleidingen op basis van open inschrijving én incompany trainingen. De incompany trainingen geven we samen met uw gemeente vorm en inhoud. Waar staat jullie gemeente nu? Waar willen jullie naartoe? En wat moet de training opleveren? Ook in de open trainingen behandelen we aandachtspunten die spelen in uw gemeente. U kunt ook kiezen voor een online training. Het doel is altijd dat u de kennis kunt vertalen naar uw dagelijkse werk.