Gebruikersbijeenkomst

Digitale Grote Almanak

Ben je een (nieuwe) gebruiker van de Digitale Grote Almanak? Tijdens deze gebruikersbijeenkomst nemen we je mee door alle mogelijkheden en functionaliteiten.

Start van de opleiding

Donderdag,
27 maart 2025
09:30 - 10:30

Pagina delen op socials

Overzicht

Voor wie?

  • (nieuwe) gebruikers van de Digitale Grote Almanak.

Zo ziet de bijeenkomst eruit

De gebruikersbijeenkomst duurt ongeveer 1 uur en wordt gegeven via Teams. We sturen je uiterlijk 2 dagen voor de bijeenkomst een link en zorgen voor een duidelijke instructie. Heb je op voorhand vragen? Neem contact met ons op. 

Dit ga je leren

De Digitale Grote Almanak (DGA) is hét digitale naslagwerk voor sociaal raadslieden en andere sociaal juridische professionals. Tijdens deze gebruikersbijeenkomst laten we mogelijkheden en functionaliteiten van de kennisbank zien. Uiteraard is er volop ruimte om vragen te stellen over het gebruik van de Digitale Grote Almanak.

casbos 82820 fisy eye lens a legal employee looking at a comput 39b998bb 1090 4644 a8f7 153a54805d4a 1

Anders kijken
is meer bereiken

Programma

  • functionaliteiten en structuur van de kennisbank;
  • zoeken van informatie (o.a. met behulp van de zoekmachine);
  • tips en tricks voor het gebruik van de kennisbank;
  • aan- en afmelden voor de nieuwsbrief.

Waar en wanneer kan je meedoen?

Starten op do 27 maart 2025, online

+ Bekijk dagen en locatie – Verberg dagen en locatie
Aanmelden

Lesdagen & Tijden

  • Donderdag, 27 maart 2025
    09:30 – 10:30

Locatie

Online

Starten op di 13 mei 2025, online

+ Bekijk dagen en locatie – Verberg dagen en locatie
Aanmelden

Lesdagen & Tijden

  • Dinsdag, 13 mei 2025
    09:30 – 10:30

Locatie

Online

Starten op ma 16 juni 2025, online

+ Bekijk dagen en locatie – Verberg dagen en locatie
Aanmelden

Lesdagen & Tijden

  • Maandag, 16 juni 2025
    09:30 – 10:30

Locatie

Online

De

wordt gegeven door...

Mr. Marie-Claire Freijser

Regisserend redacteur sociaaljuridische informatie van De Grote Almanak en Kennisbank Inzicht Sociaal Domein.

Mr. Kris Park

Juridisch redacteur Participatiewet en DGA, redacteur begrijpelijke taal.

Mr. Annelien Tienstra

Juridisch redacteur op het gebied van sociaaljuridische informatie.

Veelgestelde vragen

Hieronder kun je veelgestelde vragen vinden over onze trainingen

De prijzen van onze trainingen en opleidingen zijn exclusief 21% BTW.

Als je je inschrijft via onze website, is je inschrijving definitief. Als je contact met ons opneemt, kunnen we in overleg proberen om een plek voor je te reserveren. Je kunt ons bereiken via academie@stimulansz.nl of 030 – 29 82 800.

Gemiste bijeenkomsten kunnen helaas niet worden ingehaald.

Je kunt een inschrijving gratis annuleren tot 15 werkdagen voor de start van de training of opleiding. Je stuurt je annulering naar academie@stimulansz.nl. Het is ook mogelijk om een collega te laten deelnemen in jouw plaats. Geef je de wijziging uiterlijk 2 werkdagen voor de start van de training of opleiding door? Mail deze wijziging ook naar academie@stimulansz.nl.

Een week voor de start van de training krijg je een e-mail met de locatiegegevens en een routebeschrijving. De locatie is al eerder te vinden op de trainingspagina, onder datum en locatie.

Nee, een inschrijving is persoonlijk en geeft alleen jou toegang tot het webinar. Dit zorgt ervoor dat alle deelnemers een optimale ervaring hebben.

Je ontvangt een deelnemerscertificaat bij geaccrediteerde opleidingen. Als je een certificaat ontvangt, staat dat benoemd op de trainingspagina onder ‘overzicht’. In dat geval ontvang je een certificaat aan het eind van de training als je aanwezig was bij minimaal 80% van de bijeenkomsten.

Dat verschilt per training. Als er onvoldoende inschrijvingen zijn, kunnen wij besluiten om de training door te schuiven of af te lasten. Natuurlijk laten we je dat zo snel mogelijk weten.

Als je je inschrijft kunt je eventuele dieetwensen aan ons doorgeven. Wij zorgen ervoor dat er rekening wordt gehouden met jouw wensen.

Ja, alle trainingslocaties zijn goed te bereiken zowel met de auto als het openbaar vervoer. Er zijn ook altijd parkeermogelijkheden bij de verschillende locaties. Houd wel rekening met parkeerkosten. Een week voor de start van de training ontvang je een e-mail met de locatiegegevens en de routebeschrijving.

Bijna al onze trainingen organiseren we óók bij jou op locatie. Wij denken graag met je mee over het beste leertraject voor jouw organisatie. Neem contact met ons op om jouw wensen te bespreken. Dan staan we gezamenlijk stil bij de vraag hoe deze training past bij de ontwikkelingen die in jouw gemeente spelen en hoe deze bijdraagt aan een betere dienstverlening voor de inwoner.

Je ontvangt een bevestiging binnen 2 werkdagen. Wij controleren alle inschrijvingen zelf, dit kost soms wat tijd. Heb je 3 werkdagen na je inschrijving nog steeds geen mail ontvangen? Stuur dan een mail naar academie@stimulansz.nl of bel naar 030 – 29 82 800.

Meestal nemen we onze online trainingen niet op, omdat we geloven dat mensen het beste leren als zij live bij de bijeenkomsten zijn en vragen kunnen stellen. Als we de training bij uitzondering wél opnemen, staat dat vermeld op de trainingspagina onder ‘overzicht’.

We hebben een online leeromgeving voor een aantal van onze meerdaagse opleidingen. De leeromgeving ondersteunt je gedurende de hele opleiding in het leerproces. Met onder meer digitale lesmaterialen, studieopdrachten, een forum en de mogelijkheid tot contact met mededeelnemers en de trainer.

We denken graag met je mee over het beste leertraject voor uw situatie. Stuur een mail naar academie@stimulansz.nl of bel naar 030 – 29 82 800 om een afspraak te maken.

Voor de meeste trainingen is geen vooropleiding nodig. Soms is bepaalde werkervaring of voorkennis handig als basis voor je de training volgt. We vermelden het op de trainingspagina als er bepaalde voorkennis nodig is om de training te volgen.

Sommige trainingen en opleidingen richten zich op het opdoen en verdiepen van kennis. In andere trainingen ontwikkel je praktische vaardigheden (houding en gedrag).

 

Via onze platforms kun je samen met collega’s van andere gemeenten kennis, vaardigheden en best practices uitwisselen. Ben je abonnee van de Juridische Kennisbank Inzicht Sociaal Domein? Bij elke module organiseren we twee gratis themabijeenkomsten waar je aan kunt deelnemen.

 

Wil je op de hoogte blijven van de actuele wet- en regelgeving, jurisprudentie en best practices op het gebied van de Wmo 2015? Ga dan naar één van onze Wmo-actualiteitendagen. In één dag ben je weer helemaal bij.

 

We hebben trainingen en opleidingen op basis van open inschrijving én incompany trainingen. De incompany trainingen geven we samen met jouw gemeente vorm en inhoud. Waar staat jullie gemeente nu? Waar willen jullie naartoe? En wat moet de training opleveren? Ook in de open trainingen behandelen we aandachtspunten die spelen in jouw gemeente. Je kunt ook kiezen voor een online training. Het doel is altijd dat je de kennis kunt vertalen naar jouw dagelijkse werk.

Andere bekeken ook

Consulent inburgering

Word de gids die nieuwkomers nodig hebben: leer hoe je inburgeraars optimaal ondersteunt op weg naar zelfstandigheid.

Afbakening Jeugdwet, Wmo 2015 en andere relevante wetgeving

Breng helderheid in wetgeving en geef jeugdigen de juiste zorg op het juiste moment.

Beleidsadviseur sociaal domein

Word de strategische spil in het sociaal domein met onze opleiding tot beleidsadviseur.