0
Platformbijeenkomst

Terugvordering en verhaal

1 dagdeel
155,-

Maak werk van juist en efficiënt terugvorderen en adequaat incasseren, samen met collega’s van andere gemeenten. Het (regionale) platform terugvordering en verhaal is dé plek voor specialisten.

Overzicht

Uw resultaat:

  • Zicht op de actuele status van wetswijzigingen en jurisprudentie
  • Altijd op de hoogte van best practices
  • Sparren met collega’s van andere gemeenten
  • Kennis van wetten en regels die van invloed kunnen zijn op de uitvoering

Voor wie

Specialisten binnen de gemeente op het gebied van terugvordering en/of verhaal. De specialisten werken in het sociaal domein.

Zo ziet de bijeenkomst eruit

Drie keer per jaar komt een groep van circa 20 deelnemers bij elkaar om kennis te delen over terugvordering en verhaal. De groep specialisten delen nieuwe ontwikkelingen, casuïstiek en soms worden er externen uitgenodigd voor een presentatie.

In totaal zijn in de regionale platforms ‘Noord’ en ‘West’ én in het landelijk platform meer dan 100 gemeenten vertegenwoordigd.

Interesse om deel te nemen aan het regionaal platform? Neem dan contact op met Andries Terpstra op 06-13498137 of via andries.terpstra@stimulansz.nl

 

Regionaal Platform Noord en West

De data van de bijeenkomsten voor deze platforms worden in overleg bepaald met de deelnemers. De bijeenkomsten vinden plaats bij één van de leden op locatie of via Teams.

Landelijk Platform

Er is ook een (besloten) landelijk platform. De deelnemers uit dit platform zijn vertegenwoordigers van de G4-gemeenten, van de regionale platforms, het LBIO, UWV, SVB en een gerechtsdeurwaarderkantoor. Het landelijk platform adviseert bv. over het ontwikkelen van nieuwe producten. Zoals een (digitale) handreiking en modelteksten op het gebied van terugvordering en verhaal. Daarnaast worden ontwikkelingen nauw gevolgd en waar nodig meegedacht over (landelijk) beleid.

Programma

  • Zelf ingebrachte casuïstiek
  • Actuele jurisprudentie
  • Nieuws uit het landelijk platform
  • De stand van zaken met betrekking rond terugvordering, verhaal en boete
  • Ontwikkelingen rond de beslagvrije voet
  • Rondje gemeenten: waar is iedereen mee bezig?
  • Eventuele presentaties door derden (ministerie van SZW, Inlichtingenbureau e.d.)

Trainer(s)

De bijeenkomsten worden georganiseerd door:

Andries Terpstra

Adviseur kwaliteit en bedrijfsvoering met focus op de administratieve organisatie en interne controle.

06 13 49 81 37

Veelgestelde vragen

Een week voor de start van de training krijgt u een e-mail met de locatiegegevens en een routebeschrijving. De locatie is al eerder te vinden op de trainingspagina, onder datum en locatie.

Ja, alle trainingslocaties zijn goed te bereiken zowel met de auto als het openbaar vervoer. Er zijn ook altijd voldoende parkeermogelijkheden bij de verschillende locaties. Een week voor de start van de training ontvangt u een e-mail met de locatiegegevens en de routebeschrijving.

Gemiste bijeenkomsten kunnen helaas niet worden ingehaald.

U kunt een inschrijving gratis annuleren tot 15 werkdagen voor de start van de training of opleiding. U stuurt uw annulering naar academie@stimulansz.nl. Het is ook mogelijk om een collega te laten deelnemen in uw plaats. Geeft u de wijziging uiterlijk 2 werkdagen voor de start van de training of opleiding door? Mail deze wijziging ook naar academie@stimulansz.nl.

U ontvangt een deelnemerscertificaat bij geaccrediteerde opleidingen. Als u een certificaat ontvangt, staat dat benoemd op de trainingspagina onder ‘overzicht’. In dat geval ontvangt u een certificaat aan het eind van de training als u aanwezig was bij minimaal 80% van de bijeenkomsten.

Dat verschilt per training. Als er onvoldoende inschrijvingen zijn, kunnen wij besluiten om de training door te schuiven of af te lasten. Natuurlijk laten we u dat zo snel mogelijk weten.

Als u zich inschrijft kunt u eventuele dieetwensen aan ons doorgeven. Wij zorgen ervoor dat er rekening wordt gehouden met uw wensen.

Bijna al onze trainingen organiseren we óók bij u op locatie. Wij denken graag met u mee over het beste leertraject voor uw organisatie. Neem contact met ons op om uw wensen te bespreken. Dan staan we gezamenlijk stil bij de vraag hoe deze training past bij de ontwikkelingen die in uw gemeente spelen en hoe deze bijdraagt aan een betere dienstverlening voor de inwoner.

Wanneer op onze website wordt vermeld dat een training fysiek wordt gegeven, dan doen we ons uiterste best om dit mogelijk te maken. Echter, de maatregelen die genomen worden om de verspreiding van het coronavirus tegen te gaan, maken dat we soms de keuze moeten maken om de training online aan te bieden.

Onze trainers zijn uitstekend toegerust om online trainingen te verzorgen. U heeft daardoor dezelfde leeropbrengst als wanneer u een fysieke training zou volgen.

Annuleren is uiteraard mogelijk. Hiervoor gelden onze algemene voorwaarden: u kunt tot 15 werkdagen voorafgaand aan de training kosteloos annuleren.

Als u zich inschrijft via onze website is uw inschrijving definitief. Als u contact met ons opneemt, kunnen we in overleg proberen om een plek voor u te reserveren. U kunt ons bereiken via academie@stimulansz.nl of 030 – 29 82 800.

U ontvangt een bevestiging binnen 2 werkdagen. Wij controleren alle inschrijvingen zelf, dit kost soms wat tijd. Heeft u drie werkdagen na uw inschrijving nog steeds geen mail ontvangen? Stuur dan een mail naar academie@stimulansz.nl of bel naar 030 – 29 82 800.

Meestal nemen we onze online trainingen niet op, omdat we geloven dat mensen het beste leren als zij live bij de bijeenkomsten zijn en vragen kunnen stellen. Als we de training bij uitzondering wél opnemen, staat dat vermeld op de trainingspagina onder ‘overzicht’.

We hebben een online leeromgeving voor een aantal van onze meerdaagse opleidingen. De leeromgeving ondersteunt u gedurende de hele opleiding in het leerproces. Met onder meer digitale lesmaterialen, studieopdrachten, een forum en de mogelijkheid tot contact met mededeelnemers en de trainer.

We denken graag met u mee over het beste leertraject voor uw situatie. Stuur een mail naar academie@stimulansz.nl of bel naar 030 – 29 82 800 om een afspraak te maken. Om u op weg te helpen in uw keuze hebben we ook een online keuzehulp ontwikkeld. U vindt de keuzehulp op onze website.

Voor de meeste trainingen is geen vooropleiding nodig. Soms is bepaalde werkervaring of voorkennis handig als basis voor u de training volgt. We vermelden het op de trainingspagina als er bepaalde voorkennis nodig is om de training te volgen.

De prijzen van onze trainingen en opleidingen zijn exclusief 21% BTW.

Sommige trainingen en opleidingen richten zich op het opdoen en verdiepen van kennis. In andere trainingen ontwikkelt u praktische vaardigheden (houding en gedrag). Ten derde hebben we platforms waarin u samen met collega’s van andere gemeenten kennis, vaardigheden en best practices uitwisselt. Wilt u op de hoogte blijven van de actuele wet- en regelgeving, jurisprudentie en best practices? Ga dan naar één van onze actualiteitendagen. In één dagdeel bent u weer helemaal bij.

We hebben trainingen en opleidingen op basis van open inschrijving én incompany trainingen. De incompany trainingen geven we samen met uw gemeente vorm en inhoud. Waar staat jullie gemeente nu? Waar willen jullie naartoe? En wat moet de training opleveren? Ook in de open trainingen behandelen we aandachtspunten die spelen in uw gemeente. U kunt ook kiezen voor een online training. Het doel is altijd dat u de kennis kunt vertalen naar uw dagelijkse werk.

img

Vragen of advies nodig?

Andries Terpstra helpt u graag verder.