0
Actualiteiten

Regiobijeenkomsten Bbz; bespreking casuïstiek

2 dagdelen (1 in voor- + 1 in najaar)
20 deelnemers
200 per jaar voor 2 bijeenkomsten

Doordat steun vanuit de overheid voor ondernemers fors is afgenomen doen steeds meer ondernemers een beroep op de gemeente en de Bbz regeling. De vragen die gemeenten ontvangen zijn met enige regelmaat ook complex. Om u te helpen met uw vragen en casuïstiek gaat Stimulansz i.s.m. PPO Nederland vanaf 2022 twee maal per jaar in verschillende regio’s van Nederland casuïstiek-bijeenkomsten houden.

 

  

Overzicht

Uw resultaat:

  • Ontmoeten en delen van ervaringen m.b.t. Bbz vraagstukken en ontwikkelingen in de regio.
  • Leren van elkaar en zodoende kunnen antwoord kunnen geven (en anticiperen) op Bbz vragen van uw ondernemers;

Voor wie

Gemeentelijke medewerkers die te maken hebben met Bbz-vragen en BbZ-casuïstiek.

Zo ziet de bijeenkomst eruit

Vooraf worden de deelnemers gevraagd zelf casuïstiek op te sturen.

Onder het genot van koffie/thee en lunch worden Bbz-casussen besproken met gemeentelijke collega’s uit uw regio. Om ervaringen te delen en vraagstukken te beantwoorden.

Deelname en aanmelden

Een aanmelding is geldig voor 2 bijeenkomsten in de regio, in voor- en najaar.

Regio Voorjaar Najaar Locatie
Noord 17-2-2022 10-11-2022 Kalkovens Meppel
Oost 27-1-2022 20-10-2022 ROZ Hengelo
Zuid 3-2-2022 3-11-2022 Aristo Eindhoven
West 10-2-2022 27-10-2022 Aristo Amsterdam

 

Aanmelden kan hier.

Programma

Het programma wordt mede bepaald door de vragen/casuïstiek die vooraf worden ingestuurd. Van de inzendingen wordt gekeken welke thema’s of vraagstukken aanwezig zijn en deze worden meegenomen in deze bijeenkomst.

10.00 uur: Start, uitleg werkwijze en bespreking vragen/casuïstiek

12.00 uur: Lunch, elkaar ontmoeten en mogelijkheid uitwisselen van ervaringen

13.00 uur: Tweede ronde bespreking casuïstiek of gemeenschappelijk thema

14.00 uur (uiterlijk 14.30 uur): Einde van de bijeenkomst.

Data & Locatie

Lesdagen en tijden

Do 27 januari 2022
10.00 -14.00
Do 20 oktober 2022
10.00 - 14.00

Data en locatie

ROZ
Ondernemerscentrum H164
Enschedesestraat 164
7552 CL  HENGELO

Lesdagen en tijden

Do 3 februari 2022
10.00 - 14.00
Do 3 november 2022
10.00 - 14.00

Data en locatie

Aristo
Vestdijk 30
5611 CC Eindhoven

 

Lesdagen en tijden

Do 10 februari 2022
10.00 - 14.00
Do 27 oktober 2022
10.00 - 14.00

Data en locatie

Aristo
Teleportboulevard 100
1043 EJ Amsterdam

Lesdagen en tijden

Do 17 februari 2022
10.00 - 14.00
Do 10 november 2022
10.00 - 14.00

Data en locatie

Villa Kalkoven
Steenwijkerstraatweg 98
7942 HR Meppel

Trainer(s)

De bijeenkomsten worden verzorgd door Richard van der Zanden. Richard is bij Stimulansz verantwoordelijk voor adviezen op het Bbz 2004 en de IOAZ. Hij is werkzaam als ondernemersadviseur bij het IMK (Instituut voor het Midden- en Kleinbedrijf)

Veelgestelde vragen

Een week voor de start van de training krijgt u een e-mail met de locatiegegevens en een routebeschrijving. De locatie is al eerder te vinden op de trainingspagina, onder datum en locatie.

Ja, alle trainingslocaties zijn goed te bereiken zowel met de auto als het openbaar vervoer. Er zijn ook altijd voldoende parkeermogelijkheden bij de verschillende locaties. Een week voor de start van de training ontvangt u een e-mail met de locatiegegevens en de routebeschrijving.

Gemiste bijeenkomsten kunnen helaas niet worden ingehaald.

U kunt een inschrijving gratis annuleren tot 15 werkdagen voor de start van de training of opleiding. U stuurt uw annulering naar academie@stimulansz.nl. Het is ook mogelijk om een collega te laten deelnemen in uw plaats. Geeft u de wijziging uiterlijk 2 werkdagen voor de start van de training of opleiding door? Mail deze wijziging ook naar academie@stimulansz.nl.

U ontvangt een deelnemerscertificaat bij geaccrediteerde opleidingen. Als u een certificaat ontvangt, staat dat benoemd op de trainingspagina onder ‘overzicht’. In dat geval ontvangt u een certificaat aan het eind van de training als u aanwezig was bij minimaal 80% van de bijeenkomsten.

Dat verschilt per training. Als er onvoldoende inschrijvingen zijn, kunnen wij besluiten om de training door te schuiven of af te lasten. Natuurlijk laten we u dat zo snel mogelijk weten.

Als u zich inschrijft kunt u eventuele dieetwensen aan ons doorgeven. Wij zorgen ervoor dat er rekening wordt gehouden met uw wensen.

Bijna al onze trainingen organiseren we óók bij u op locatie. Wij denken graag met u mee over het beste leertraject voor uw organisatie. Neem contact met ons op om uw wensen te bespreken. Dan staan we gezamenlijk stil bij de vraag hoe deze training past bij de ontwikkelingen die in uw gemeente spelen en hoe deze bijdraagt aan een betere dienstverlening voor de inwoner.

Als u zich inschrijft via onze website is uw inschrijving definitief. Als u contact met ons opneemt, kunnen we in overleg proberen om een plek voor u te reserveren. U kunt ons bereiken via academie@stimulansz.nl of 030 – 29 82 800.

U ontvangt een bevestiging binnen 2 werkdagen. Wij controleren alle inschrijvingen zelf, dit kost soms wat tijd. Heeft u drie werkdagen na uw inschrijving nog steeds geen mail ontvangen? Stuur dan een mail naar academie@stimulansz.nl of bel naar 030 – 29 82 800.

Ook tijdens de coronaperiode kunt u bij Stimulansz terecht voor opleidingen en trainingen. Lees hier hoe Stimulansz haar trainingen organiseert op een veilige en verantwoorde manier.

Meestal nemen we onze online trainingen niet op, omdat we geloven dat mensen het beste leren als zij live bij de bijeenkomsten zijn en vragen kunnen stellen. Als we de training bij uitzondering wél opnemen, staat dat vermeld op de trainingspagina onder ‘overzicht’.

We hebben een online leeromgeving voor een aantal van onze meerdaagse opleidingen. De leeromgeving ondersteunt u gedurende de hele opleiding in het leerproces. Met onder meer digitale lesmaterialen, studieopdrachten, een forum en de mogelijkheid tot contact met mededeelnemers en de trainer.

We denken graag met u mee over het beste leertraject voor uw situatie. Stuur een mail naar academie@stimulansz.nl of bel naar 030 – 29 82 800 om een afspraak te maken. Om u op weg te helpen in uw keuze hebben we ook een online keuzehulp ontwikkeld. U vindt de keuzehulp op onze website.

Voor de meeste trainingen is geen vooropleiding nodig. Soms is bepaalde werkervaring of voorkennis handig als basis voor u de training volgt. We vermelden het op de trainingspagina als er bepaalde voorkennis nodig is om de training te volgen.

De prijzen van onze trainingen en opleidingen zijn exclusief 21% BTW.

Sommige trainingen en opleidingen richten zich op het opdoen en verdiepen van kennis. In andere trainingen ontwikkelt u praktische vaardigheden (houding en gedrag). Ten derde hebben we platforms waarin u samen met collega’s van andere gemeenten kennis, vaardigheden en best practices uitwisselt. Wilt u op de hoogte blijven van de actuele wet- en regelgeving, jurisprudentie en best practices? Ga dan naar één van onze actualiteitendagen. In één dagdeel bent u weer helemaal bij.

We hebben trainingen en opleidingen op basis van open inschrijving én incompany trainingen. De incompany trainingen geven we samen met uw gemeente vorm en inhoud. Waar staat jullie gemeente nu? Waar willen jullie naartoe? En wat moet de training opleveren? Ook in de open trainingen behandelen we aandachtspunten die spelen in uw gemeente. U kunt ook kiezen voor een online training. Het doel is altijd dat u de kennis kunt vertalen naar uw dagelijkse werk.

img

Vragen of advies nodig?

adviseur Laurens Bouw helpt u graag verder.