Training

Thuiswerken: houd werk en privé in balans

Van professionals in het sociaal domein wordt veel gevraagd. De werkdruk is in het algemeen hoog en het werk is leuk en uitdagend. Velen van hen ervaren een intrinsieke betrokkenheid bij hun werk.
Sinds en door de corona-periode werken professionals ook vaker thuis. Het is niet altijd even makkelijk om thuis en werk goed te kunnen combineren. Een burn-out kan soms op de loer liggen. Beiden (werk en privé) zijn zeer belangrijk en vragen tijd en zorg. In deze training leert u hoe beide in balans met elkaar te brengen. Zodat u beter uw werk kunt doen en werk en privé meer in balans met elkaar zijn.

Start van de opleiding

We denken graag met u mee over een passend aanbod.

Pagina delen op socials

Overzicht

Na de training:

  • Heeft u inzicht in uw huidige werk-privébalans.
  • Kunt u verwachtingen van u zelf en anderen beter managen.
  • Stelt u  prioriteiten en maakt u bewuste keuzes.
  • Weet u ruimte voor uzelf en uw omgeving te creëren.
blog card header

Vragen of advies nodig?

Laurens Bouw helpt je graag verder.

Dit ga je leren

Soms is de balans tussen werk en privé ver te zoeken. U voelt zich niet gelukkig met de situatie. U ervaart stress en probeert alle ballen hoog te houden en wilt niet overspannen raken. Dan is het nu hoog tijd voor jezelf. Tijd om eens op een positieve manier na te denken over uw balans tussen privé en werk, over wat u energie geeft, wat u energie kost en waar u ja en vooral ook nee tegen gaat zeggen.

Vrouw werkt thuis

Anders kijken
is meer bereiken

Programma

De volgende onderwerpen komen aan bod:

  • Factoren die de werk-privébalans beïnvloeden.
  • Taakbalans en innerlijke balans.
  • Inspanning en ontspanning. 
  • Aandacht voor bioritme.
  • Prioriteiten: wat is belangrijk?
  • Assertiviteit: grenzen stellen én verwachtingen managen.
  • Energiegevers en energievreters.

Trainers

De training wordt verzorgd door Marleen Hendriks.

Marleen is een ervaren trainer op het gebied van persoonlijke en professionele ontwikkeling. 

Incompany

We bieden de training Thuiswerken: houd werk en privé in balans ook incompany aan. U krijgt de training dan op maat, met onderdelen die belangrijk zijn voor uw organisatie. Wilt u weten wat we voor u kunnen betekenen? Neem dan contact met ons op.

Veelgestelde vragen

Hieronder kun je veelgestelde vragen vinden over onze trainingen

De prijzen van onze trainingen en opleidingen zijn exclusief 21% BTW.

Als je je inschrijft via onze website, is je inschrijving definitief. Als je contact met ons opneemt, kunnen we in overleg proberen om een plek voor je te reserveren. Je kunt ons bereiken via academie@stimulansz.nl of 030 – 29 82 800.

Gemiste bijeenkomsten kunnen helaas niet worden ingehaald.

Je kunt een inschrijving gratis annuleren tot 15 werkdagen voor de start van de training of opleiding. Je stuurt je annulering naar academie@stimulansz.nl. Het is ook mogelijk om een collega te laten deelnemen in jouw plaats. Geef je de wijziging uiterlijk 2 werkdagen voor de start van de training of opleiding door? Mail deze wijziging ook naar academie@stimulansz.nl.

Een week voor de start van de training krijg je een e-mail met de locatiegegevens en een routebeschrijving. De locatie is al eerder te vinden op de trainingspagina, onder datum en locatie.

Nee, een inschrijving is persoonlijk en geeft alleen jou toegang tot het webinar. Dit zorgt ervoor dat alle deelnemers een optimale ervaring hebben.

Je ontvangt een deelnemerscertificaat bij geaccrediteerde opleidingen. Als je een certificaat ontvangt, staat dat benoemd op de trainingspagina onder ‘overzicht’. In dat geval ontvang je een certificaat aan het eind van de training als je aanwezig was bij minimaal 80% van de bijeenkomsten.

Dat verschilt per training. Als er onvoldoende inschrijvingen zijn, kunnen wij besluiten om de training door te schuiven of af te lasten. Natuurlijk laten we je dat zo snel mogelijk weten.

Als je je inschrijft kunt je eventuele dieetwensen aan ons doorgeven. Wij zorgen ervoor dat er rekening wordt gehouden met jouw wensen.

Ja, alle trainingslocaties zijn goed te bereiken zowel met de auto als het openbaar vervoer. Er zijn ook altijd parkeermogelijkheden bij de verschillende locaties. Houd wel rekening met parkeerkosten. Een week voor de start van de training ontvang je een e-mail met de locatiegegevens en de routebeschrijving.

Bijna al onze trainingen organiseren we óók bij jou op locatie. Wij denken graag met je mee over het beste leertraject voor jouw organisatie. Neem contact met ons op om jouw wensen te bespreken. Dan staan we gezamenlijk stil bij de vraag hoe deze training past bij de ontwikkelingen die in jouw gemeente spelen en hoe deze bijdraagt aan een betere dienstverlening voor de inwoner.

Je ontvangt een bevestiging binnen 2 werkdagen. Wij controleren alle inschrijvingen zelf, dit kost soms wat tijd. Heb je 3 werkdagen na je inschrijving nog steeds geen mail ontvangen? Stuur dan een mail naar academie@stimulansz.nl of bel naar 030 – 29 82 800.

Meestal nemen we onze online trainingen niet op, omdat we geloven dat mensen het beste leren als zij live bij de bijeenkomsten zijn en vragen kunnen stellen. Als we de training bij uitzondering wél opnemen, staat dat vermeld op de trainingspagina onder ‘overzicht’.

We hebben een online leeromgeving voor een aantal van onze meerdaagse opleidingen. De leeromgeving ondersteunt je gedurende de hele opleiding in het leerproces. Met onder meer digitale lesmaterialen, studieopdrachten, een forum en de mogelijkheid tot contact met mededeelnemers en de trainer.

We denken graag met je mee over het beste leertraject voor uw situatie. Stuur een mail naar academie@stimulansz.nl of bel naar 030 – 29 82 800 om een afspraak te maken.

Voor de meeste trainingen is geen vooropleiding nodig. Soms is bepaalde werkervaring of voorkennis handig als basis voor je de training volgt. We vermelden het op de trainingspagina als er bepaalde voorkennis nodig is om de training te volgen.

Sommige trainingen en opleidingen richten zich op het opdoen en verdiepen van kennis. In andere trainingen ontwikkel je praktische vaardigheden (houding en gedrag).

 

Via onze platforms kun je samen met collega’s van andere gemeenten kennis, vaardigheden en best practices uitwisselen. Ben je abonnee van de Juridische Kennisbank Inzicht Sociaal Domein? Bij elke module organiseren we twee gratis themabijeenkomsten waar je aan kunt deelnemen.

 

Wil je op de hoogte blijven van de actuele wet- en regelgeving, jurisprudentie en best practices op het gebied van de Wmo 2015? Ga dan naar één van onze Wmo-actualiteitendagen. In één dag ben je weer helemaal bij.

 

We hebben trainingen en opleidingen op basis van open inschrijving én incompany trainingen. De incompany trainingen geven we samen met jouw gemeente vorm en inhoud. Waar staat jullie gemeente nu? Waar willen jullie naartoe? En wat moet de training opleveren? Ook in de open trainingen behandelen we aandachtspunten die spelen in jouw gemeente. Je kunt ook kiezen voor een online training. Het doel is altijd dat je de kennis kunt vertalen naar jouw dagelijkse werk.

Andere bekeken ook

Participatiewet in balans voor uitvoerders

Ontdek hoe de nieuwe Participatiewet jouw werk vereenvoudigt en versterkt, met meer ruimte voor de menselijke maat.

Wet banenafspraak

Ontdek wat de Wet banenafspraak betekent voor jouw dagelijkse werk.

Kwaliteitscoach

Van toetsen naar coachen: versterk juridische kwaliteit met persoonlijke begeleiding en praktische tools.