Vragen of advies nodig?
Laurens Bouw helpt u graag verder.
Werkt uw organisatie al met de Omgekeerde Toets®? Of bent u op dit moment bezig met de implementatie daarvan? En heeft u de rol van coördinator binnen uw organisatie met als doel collega’s te enthousiasmeren en te begeleiden? Met deze opleiding kunt u deze rol van coördinator goed vervullen.
Uw resultaat:
Iedereen die de rol van coördinator voor de Omgekeerde Toets® binnen de eigen organisatie vervult, bijvoorbeeld:
De opleiding bestaat uit 4 lesdagen op locatie, 2 online sessies en een terugkomdagdeel. Daarnaast bereidt u de lesdagen voor aan de hand van opdrachten of zelfstudie in de vorm van korte e-learning modules. Er is voldoende ruimte voor de inbreng van eigen casuïstiek of vraagstukken vanuit uw eigen organisatie.
Onze deelnemers beoordelen onze trainingen gemiddeld met een 8,5
U of uw organisatie werkt met de Omgekeerde Toets® of is op dit moment bezig met de implementatie daarvan. Met deze opleiding gaat u de diepte in en gaan we aan de slag met diepgaande kennis en vaardigheden die bijdragen aan het beter borgen van deze werkwijze. Met de opleiding bent u goed toegerust om intern de rol van coördinator te vervullen en andere collega’s te enthousiasmeren en te begeleiden bij het werken met de Omgekeerde Toets®. Daarnaast kunt u een waardevolle bijdragen leveren aan de borging hiervan in de organisatie, door aanpassing van werkprocessen of bijvoorbeeld de standaard brieven en beschikkingen.
De opleiding bestaat uit 4 lesdagen op locatie, 2 online sessies en een terugkomdagdeel. Bekijk hier het volledige programma.
Voorafgaand aan de eerste opleidingsdag neemt u deel aan de online escaperoom Omgekeerde Toets® . Tijdens een live digitale sessie worden de deelnemers uitgedaagd de casus te kraken.
Dit webinar is een verdieping op stap 2 van de Omgekeerde Toets®. Hoe verhoudt integraal werken zich tot privacy en de eisen die daaraan gesteld worden?
Een aantal weken na de laatste opleidingsdag komen we weer bij elkaar. We kijken terug op de opleiding en de periode daarna. Er is ruimte voor vragen en uitwisseling en, naar behoefte, herhaling of verdieping van onderwerpen
Bekijk hieronder de ervaringen van eerdere deelnemers van deze training:
Deze training wordt gegevens door de onderstaande trainers:
Teammanager Innovatie en Strategie. ‘Omdenker’ van het sociaal domein.
Adviseur inburgering met focus op de Wet inburgering 2021.
Opleidingsadviseur en trainer, gespecialiseerd in gedrag en gesprekstechniek.
Trainer en opleidingsadviseur gespecialiseerd in schuldhulpverlening.
Opleidings- en organisatieadviseur, trainer en e-learning specialist.
Strateeg integraal denken en werken in het sociaal domein, voor wie het effect voorop staat.
Redacteur voor kennisbank Inzicht Sociaal Domein.
Expert Participatiewet, ervaren jurist in het sociaal zekerheidsrecht en expert Wet inburgering 2021
Hieronder kun je veelgestelde vragen vinden over onze trainingen.
Een week voor de start van de training krijgt u een e-mail met de locatiegegevens en een routebeschrijving. De locatie is al eerder te vinden op de trainingspagina, onder datum en locatie.
Ja, alle trainingslocaties zijn goed te bereiken zowel met de auto als het openbaar vervoer. Er zijn ook altijd voldoende parkeermogelijkheden bij de verschillende locaties. Een week voor de start van de training ontvangt u een e-mail met de locatiegegevens en de routebeschrijving.
U kunt een inschrijving gratis annuleren tot 15 werkdagen voor de start van de training of opleiding. U stuurt uw annulering naar academie@stimulansz.nl. Het is ook mogelijk om een collega te laten deelnemen in uw plaats. Geeft u de wijziging uiterlijk 2 werkdagen voor de start van de training of opleiding door? Mail deze wijziging ook naar academie@stimulansz.nl.
U ontvangt een deelnemerscertificaat bij geaccrediteerde opleidingen. Als u een certificaat ontvangt, staat dat benoemd op de trainingspagina onder ‘overzicht’. In dat geval ontvangt u een certificaat aan het eind van de training als u aanwezig was bij minimaal 80% van de bijeenkomsten.
Dat verschilt per training. Als er onvoldoende inschrijvingen zijn, kunnen wij besluiten om de training door te schuiven of af te lasten. Natuurlijk laten we u dat zo snel mogelijk weten.
Als u zich inschrijft kunt u eventuele dieetwensen aan ons doorgeven. Wij zorgen ervoor dat er rekening wordt gehouden met uw wensen.
Bijna al onze trainingen organiseren we óók bij u op locatie. Wij denken graag met u mee over het beste leertraject voor uw organisatie. Neem contact met ons op om uw wensen te bespreken. Dan staan we gezamenlijk stil bij de vraag hoe deze training past bij de ontwikkelingen die in uw gemeente spelen en hoe deze bijdraagt aan een betere dienstverlening voor de inwoner.
Als u zich inschrijft via onze website is uw inschrijving definitief. Als u contact met ons opneemt, kunnen we in overleg proberen om een plek voor u te reserveren. U kunt ons bereiken via academie@stimulansz.nl of 030 – 29 82 800.
U ontvangt een bevestiging binnen 2 werkdagen. Wij controleren alle inschrijvingen zelf, dit kost soms wat tijd. Heeft u drie werkdagen na uw inschrijving nog steeds geen mail ontvangen? Stuur dan een mail naar academie@stimulansz.nl of bel naar 030 – 29 82 800.
Meestal nemen we onze online trainingen niet op, omdat we geloven dat mensen het beste leren als zij live bij de bijeenkomsten zijn en vragen kunnen stellen. Als we de training bij uitzondering wél opnemen, staat dat vermeld op de trainingspagina onder ‘overzicht’.
We hebben een online leeromgeving voor een aantal van onze meerdaagse opleidingen. De leeromgeving ondersteunt u gedurende de hele opleiding in het leerproces. Met onder meer digitale lesmaterialen, studieopdrachten, een forum en de mogelijkheid tot contact met mededeelnemers en de trainer.
We denken graag met u mee over het beste leertraject voor uw situatie. Stuur een mail naar academie@stimulansz.nl of bel naar 030 – 29 82 800 om een afspraak te maken. Om u op weg te helpen in uw keuze hebben we ook een online keuzehulp ontwikkeld. U vindt de keuzehulp op onze website.
De prijzen van onze trainingen en opleidingen zijn exclusief 21% BTW.
Voor de meeste trainingen is geen vooropleiding nodig. Soms is bepaalde werkervaring of voorkennis handig als basis voor u de training volgt. We vermelden het op de trainingspagina als er bepaalde voorkennis nodig is om de training te volgen.
Sommige trainingen en opleidingen richten zich op het opdoen en verdiepen van kennis. In andere trainingen ontwikkelt u praktische vaardigheden (houding en gedrag). Ten derde hebben we platforms waarin u samen met collega’s van andere gemeenten kennis, vaardigheden en best practices uitwisselt. Wilt u op de hoogte blijven van de actuele wet- en regelgeving, jurisprudentie en best practices? Ga dan naar één van onze actualiteitendagen. In één dagdeel bent u weer helemaal bij.
We hebben trainingen en opleidingen op basis van open inschrijving én incompany trainingen. De incompany trainingen geven we samen met uw gemeente vorm en inhoud. Waar staat jullie gemeente nu? Waar willen jullie naartoe? En wat moet de training opleveren? Ook in de open trainingen behandelen we aandachtspunten die spelen in uw gemeente. U kunt ook kiezen voor een online training. Het doel is altijd dat u de kennis kunt vertalen naar uw dagelijkse werk.