0
Actualiteiten

Wmo 2015

1 dag
20 deelnemers
475,- *

Wilt u op de hoogte blijven van recente en komende ontwikkelingen in de Wmo? Met de Actualiteiten Wmo krijgt u meer inzicht in lastige uitvoeringsvragen over de Wmo.

Overzicht

Uw resultaat:

  • Inzicht in hoe u de Wmo moet uitleggen en uitvoeren
  • U bent op de hoogte van recente jurisprudentie en ontwikkelingen op het gebied van de Wmo
  • U weet wat er voor het komende jaar op de politieke agenda staat als het gaat om de Wmo-wetgeving
  • U kent diverse ‘best practices’ over de uitvoering van de Wmo van mededeelnemers

Voor wie

  • Wmo-consulenten
  • Juridisch medewerkers
  • Beleidsmedewerkers Wmo
  • Anderen die bij de Wmo-uitvoering betrokken zijn

Zo ziet de bijeenkomst eruit

Deze bijeenkomst biedt u de mogelijkheid om in één dag uw Wmo-kennis op te frissen. Leidraad hierbij is het uitvoeringsproces: van melding, beslissing en heronderzoek tot (handhavings-) maatregelen als herziening en terugvordering. Uiteraard met bespreking van relevante jurisprudentie en met veel praktische tips over lastige kwesties als de verhouding tussen Wmo en Wlz, voorliggende en algemeen gebruikelijke oplossingen en herziening en terugvordering. Ook praten we u bij over recente en komende ontwikkelingen in de Wmo.

Heeft u als deelnemer zelf onderwerpen ter bespreking? Dan kunt u dat melden via academie@stimulansz.nl.

Deelname aan een dagbijeenkomst kost € 475,-*
Abonnees van Inzicht Wmo kunnen één deelnemer met korting aan een bijeenkomst deel laten nemen. De eerste persoon betaalt dan € 250,-. Elke volgende deelnemer betaalt de reguliere prijs voor de dagbijeenkomsten.

Dit gaat u leren

Gemeenten worstelen met verschillende vragen rond de uitvoering van de Wmo (Wet maatschappelijke ondersteuning). Zoals: welke situaties vallen er onder de Wet langdurige zorg (Wlz) en welke onder de Wmo 2015? In welk geval kunt u spreken van ‘gebruikelijke hulp’ en hoe moet dat worden vastgesteld? Welke onderwerpen moeten in een verordening worden geregeld en waarom? En over welke aspecten van de Wmo 2015 is er al jurisprudentie? Deze en andere onderwerpen komen aan bod op de Actualiteitendagen Wmo. Zo bent u altijd op de hoogte van alle actualiteiten in de Wmo.

Trainer(s)

Mr. Paul Norp

Wmo-specialist met een goed oog voor de uitvoeringspraktijk.

06 10 01 48 72

Incompany

Wij bieden deze bijeenkomst ook incompany aan. U krijgt de bijeenkomst dan op maat, met onderdelen die belangrijk zijn voor uw organisatie. Wilt u hier meer over weten? Neem contact met ons op.

Veelgestelde vragen

Een week voor de start van de training krijgt u een e-mail met de locatiegegevens en een routebeschrijving. De locatie is al eerder te vinden op de trainingspagina, onder datum en locatie.

Ja, alle trainingslocaties zijn goed te bereiken zowel met de auto als het openbaar vervoer. Er zijn ook altijd voldoende parkeermogelijkheden bij de verschillende locaties. Een week voor de start van de training ontvangt u een e-mail met de locatiegegevens en de routebeschrijving.

Gemiste bijeenkomsten kunnen helaas niet worden ingehaald.

U kunt een inschrijving gratis annuleren tot 15 werkdagen voor de start van de training of opleiding. U stuurt uw annulering naar academie@stimulansz.nl. Het is ook mogelijk om een collega te laten deelnemen in uw plaats. Geeft u de wijziging uiterlijk 2 werkdagen voor de start van de training of opleiding door? Mail deze wijziging ook naar academie@stimulansz.nl.

U ontvangt een deelnemerscertificaat bij geaccrediteerde opleidingen. Als u een certificaat ontvangt, staat dat benoemd op de trainingspagina onder ‘overzicht’. In dat geval ontvangt u een certificaat aan het eind van de training als u aanwezig was bij minimaal 80% van de bijeenkomsten.

Dat verschilt per training. Als er onvoldoende inschrijvingen zijn, kunnen wij besluiten om de training door te schuiven of af te lasten. Natuurlijk laten we u dat zo snel mogelijk weten.

Als u zich inschrijft kunt u eventuele dieetwensen aan ons doorgeven. Wij zorgen ervoor dat er rekening wordt gehouden met uw wensen.

Bijna al onze trainingen organiseren we óók bij u op locatie. Wij denken graag met u mee over het beste leertraject voor uw organisatie. Neem contact met ons op om uw wensen te bespreken. Dan staan we gezamenlijk stil bij de vraag hoe deze training past bij de ontwikkelingen die in uw gemeente spelen en hoe deze bijdraagt aan een betere dienstverlening voor de inwoner.

Als u zich inschrijft via onze website is uw inschrijving definitief. Als u contact met ons opneemt, kunnen we in overleg proberen om een plek voor u te reserveren. U kunt ons bereiken via academie@stimulansz.nl of 030 – 29 82 800.

U ontvangt een bevestiging binnen 2 werkdagen. Wij controleren alle inschrijvingen zelf, dit kost soms wat tijd. Heeft u drie werkdagen na uw inschrijving nog steeds geen mail ontvangen? Stuur dan een mail naar academie@stimulansz.nl of bel naar 030 – 29 82 800.

Ook tijdens de coronaperiode kunt u bij Stimulansz terecht voor opleidingen en trainingen. Lees hier hoe Stimulansz haar trainingen organiseert op een veilige en verantwoorde manier.

Meestal nemen we onze online trainingen niet op, omdat we geloven dat mensen het beste leren als zij live bij de bijeenkomsten zijn en vragen kunnen stellen. Als we de training bij uitzondering wél opnemen, staat dat vermeld op de trainingspagina onder ‘overzicht’.

We hebben een online leeromgeving voor een aantal van onze meerdaagse opleidingen. De leeromgeving ondersteunt u gedurende de hele opleiding in het leerproces. Met onder meer digitale lesmaterialen, studieopdrachten, een forum en de mogelijkheid tot contact met mededeelnemers en de trainer.

We denken graag met u mee over het beste leertraject voor uw situatie. Stuur een mail naar academie@stimulansz.nl of bel naar 030 – 29 82 800 om een afspraak te maken. Om u op weg te helpen in uw keuze hebben we ook een online keuzehulp ontwikkeld. U vindt de keuzehulp op onze website.

Voor de meeste trainingen is geen vooropleiding nodig. Soms is bepaalde werkervaring of voorkennis handig als basis voor u de training volgt. We vermelden het op de trainingspagina als er bepaalde voorkennis nodig is om de training te volgen.

De prijzen van onze trainingen en opleidingen zijn exclusief 21% BTW.

Sommige trainingen en opleidingen richten zich op het opdoen en verdiepen van kennis. In andere trainingen ontwikkelt u praktische vaardigheden (houding en gedrag). Ten derde hebben we platforms waarin u samen met collega’s van andere gemeenten kennis, vaardigheden en best practices uitwisselt. Wilt u op de hoogte blijven van de actuele wet- en regelgeving, jurisprudentie en best practices? Ga dan naar één van onze actualiteitendagen. In één dagdeel bent u weer helemaal bij.

We hebben trainingen en opleidingen op basis van open inschrijving én incompany trainingen. De incompany trainingen geven we samen met uw gemeente vorm en inhoud. Waar staat jullie gemeente nu? Waar willen jullie naartoe? En wat moet de training opleveren? Ook in de open trainingen behandelen we aandachtspunten die spelen in uw gemeente. U kunt ook kiezen voor een online training. Het doel is altijd dat u de kennis kunt vertalen naar uw dagelijkse werk.

img

Vragen of advies nodig?

Anitra Vink helpt u graag verder.