Training
1 dagdeel
7-12 deelnemers
Incompany
Op aanvraag

Resultaten

Na de training

  • stelt u makkelijker en met meer plezier een goede adviesbrief op, dankzij een aantal richtlijnen en dankzij samen oefenen;
  • weet u de aandacht van de gemeente beter te trekken en vast te houden, wat uw casus ten goede komt;
  • doet u inspiratie van collega’s op hoe u uw boodschap het best kunt verpakken.

Het klinkt simpel: een advies schrijven voor de gemeente. Het is een kerntaak van cliëntenraden en adviesraden. In de praktijk is het schrijven van een prettig leesbare, goed opgebouwde brief, met de juiste argumentatie en afwegingen een hele klus.

Ontdek hoe u met uw cliënten- of adviesraad beter gehoord wordt binnen de gemeente dankzij prettig leesbaar geschreven adviezen.

Voor wie

Deze training is onmisbaar voor leden van cliënten- en adviesraden in het sociaal domein.

Programma

Tijdens deze training komen de volgende onderwerpen aan bod:

  • Onderscheid tussen gevraagde en ongevraagde adviesbrieven
  • Van signaal naar een adviesbrief
  • Analyseren van elementen van goede brieven
  • Bepalen van de inhoud van de brief
  • De opbouw van een goede adviesbrief
  • Casussen en schrijfoefeningen

Praktische informatie

Wij verzorgen deze training incompany. In overleg met u maken wij de training passend voor uw organisatie. Op basis van uw wensen en ambities, stellen wij vervolgens een vrijblijvende offerte op. Meer weten? Neem contact met ons op.

Docent

Annemieke Wildenburg

Annemieke is onze specialist in publieksinformatie. Zij maakt ingewikkelde onderwerpen uit het sociaal domein voor iedereen begrijpelijk.

Anderen bekeken ook