0
Actualiteiten

Bezwaar en beroep

1 dagdeel
20 deelnemers
250,- *

Wilt u op de hoogte blijven van wet- en regelgeving, jurisprudentie en best practices? En bent u benieuwd hoe collega’s van andere gemeenten te werk gaan? Kom dan naar een actualiteitendag Bezwaar en beroep.

Overzicht

Uw resultaat:

  • Inzicht in de nieuwste ontwikkelingen op gebied van wet- en regelgeving
  • Inzicht in alle belangrijke jurisprudentie
  • Nieuwe inspiratie door de best practices van andere gemeenten

Voor wie

  • Medewerkers bezwaar en beroep
  • Juristen

Zo ziet de bijeenkomst eruit

U wordt bijgepraat over de laatste ontwikkelingen en achtergronden op het gebied van bezwaar en beroep. Daarnaast is er ook ruimte om uw eigen casus in te brengen.

* Deelname is € 250,- per persoon. Abonnees van Inzicht Bezwaar en beroep mogen 1 deelnemer gratis laten deelnemen.

Programma

Als een inwoner het niet eens is het een beslissing van de gemeente, dan is het in bepaalde gevallen mogelijk bezwaar aan te tekenen. De gemeente bekijkt de zaak dan opnieuw. Dat vraagt nogal wat van u als medewerker Bezwaar en beroep. U moet op de hoogte zijn van de diverse wetten en de actuele ontwikkelingen. U moet alles weten van procesrecht. En u moet weten hoe u een hoorzitting op de juiste manier voorbereidt. Nóg mooier is het als u kunt voorkomen dat er bezwaar komt.

Door deel te nemen aan de actualiteitendag Bezwaar en beroep blijft u bij met de wet- en regelgeving en jurisprudentie en best practices. Bovendien leert u van collega’s van andere gemeenten. Nuttige informatie die u helpt om bezwaar- en beroepsprocedures zorgvuldig en tijdig af te handelen.

Het programma van de actualiteitendag wordt altijd aangepast op de actualiteiten en ontwikkelingen. We bespreken actuele thema’s en daarnaast is er ruimte voor recente jurisprudentie en een rondje deelnemers.

  • Rondje deelnemers: Waar loopt u tegen aan in de praktijk?
  • Recente jurisprudentie
  • Actuele thema’s

Data & Locatie

Lesdagen en tijden

do 14 oktober 2021
10.00 - 14.30

Locatie

NDC den Hommel
Kennedylaan 9 in Utrecht

Trainer(s)

De bijeenkomst wordt georganiseerd door:

Mr. Marjolein Schuurman

Jurist Algemeen bestuursrecht met ruime werkervaring bij gemeenten en bij de CRvB.

06 53 72 31 07
Peter Huijgens

Juridisch adviseur op alle deelgebieden van de Participatiewet inclusief het Bbz.

06 12 14 70 89

Veelgestelde vragen

Een week voor de start van de training krijgt u een e-mail met de locatiegegevens en een routebeschrijving. De locatie is al eerder te vinden op de trainingspagina, onder datum en locatie.

Ja, alle trainingslocaties zijn goed te bereiken zowel met de auto als het openbaar vervoer. Er zijn ook altijd voldoende parkeermogelijkheden bij de verschillende locaties. Een week voor de start van de training ontvangt u een e-mail met de locatiegegevens en de routebeschrijving.

Gemiste bijeenkomsten kunnen helaas niet worden ingehaald.

U kunt een inschrijving gratis annuleren tot 15 werkdagen voor de start van de training of opleiding. U stuurt uw annulering naar academie@stimulansz.nl. Het is ook mogelijk om een collega te laten deelnemen in uw plaats. Geeft u de wijziging uiterlijk 2 werkdagen voor de start van de training of opleiding door? Mail deze wijziging ook naar academie@stimulansz.nl.

U ontvangt een deelnemerscertificaat bij geaccrediteerde opleidingen. Als u een certificaat ontvangt, staat dat benoemd op de trainingspagina onder ‘overzicht’. In dat geval ontvangt u een certificaat aan het eind van de training als u aanwezig was bij minimaal 80% van de bijeenkomsten.

Dat verschilt per training. Als er onvoldoende inschrijvingen zijn, kunnen wij besluiten om de training door te schuiven of af te lasten. Natuurlijk laten we u dat zo snel mogelijk weten.

Als u zich inschrijft kunt u eventuele dieetwensen aan ons doorgeven. Wij zorgen ervoor dat er rekening wordt gehouden met uw wensen.

Bijna al onze trainingen organiseren we óók bij u op locatie. Wij denken graag met u mee over het beste leertraject voor uw organisatie. Neem contact met ons op om uw wensen te bespreken. Dan staan we gezamenlijk stil bij de vraag hoe deze training past bij de ontwikkelingen die in uw gemeente spelen en hoe deze bijdraagt aan een betere dienstverlening voor de inwoner.

Als u zich inschrijft via onze website is uw inschrijving definitief. Als u contact met ons opneemt, kunnen we in overleg proberen om een plek voor u te reserveren. U kunt ons bereiken via academie@stimulansz.nl of 030 – 29 82 800.

U ontvangt een bevestiging binnen 2 werkdagen. Wij controleren alle inschrijvingen zelf, dit kost soms wat tijd. Heeft u drie werkdagen na uw inschrijving nog steeds geen mail ontvangen? Stuur dan een mail naar academie@stimulansz.nl of bel naar 030 – 29 82 800.

Ook tijdens de coronaperiode kunt u bij Stimulansz terecht voor opleidingen en trainingen. Lees hier hoe Stimulansz haar trainingen organiseert op een veilige en verantwoorde manier.

Meestal nemen we onze online trainingen niet op, omdat we geloven dat mensen het beste leren als zij live bij de bijeenkomsten zijn en vragen kunnen stellen. Als we de training bij uitzondering wél opnemen, staat dat vermeld op de trainingspagina onder ‘overzicht’.

We hebben een online leeromgeving voor een aantal van onze meerdaagse opleidingen. De leeromgeving ondersteunt u gedurende de hele opleiding in het leerproces. Met onder meer digitale lesmaterialen, studieopdrachten, een forum en de mogelijkheid tot contact met mededeelnemers en de trainer.

We denken graag met u mee over het beste leertraject voor uw situatie. Stuur een mail naar academie@stimulansz.nl of bel naar 030 – 29 82 800 om een afspraak te maken. Om u op weg te helpen in uw keuze hebben we ook een online keuzehulp ontwikkeld. U vindt de keuzehulp op onze website.

Voor de meeste trainingen is geen vooropleiding nodig. Soms is bepaalde werkervaring of voorkennis handig als basis voor u de training volgt. We vermelden het op de trainingspagina als er bepaalde voorkennis nodig is om de training te volgen.

De prijzen van onze trainingen en opleidingen zijn exclusief 21% BTW.

Sommige trainingen en opleidingen richten zich op het opdoen en verdiepen van kennis. In andere trainingen ontwikkelt u praktische vaardigheden (houding en gedrag). Ten derde hebben we platforms waarin u samen met collega’s van andere gemeenten kennis, vaardigheden en best practices uitwisselt. Wilt u op de hoogte blijven van de actuele wet- en regelgeving, jurisprudentie en best practices? Ga dan naar één van onze actualiteitendagen. In één dagdeel bent u weer helemaal bij.

We hebben trainingen en opleidingen op basis van open inschrijving én incompany trainingen. De incompany trainingen geven we samen met uw gemeente vorm en inhoud. Waar staat jullie gemeente nu? Waar willen jullie naartoe? En wat moet de training opleveren? Ook in de open trainingen behandelen we aandachtspunten die spelen in uw gemeente. U kunt ook kiezen voor een online training. Het doel is altijd dat u de kennis kunt vertalen naar uw dagelijkse werk.

img

Vragen of advies nodig?

Laurens Bouw helpt u graag verder.