Vragen of advies nodig?
Gerrit van Romunde helpt u graag verder.
Gaat u als consulent inburgering aan de slag? Of heeft u in uw werk als bijvoorbeeld consulent inkomen of wijkteammedewerker veel te maken met de doelgroep van de Wet inburgering 2021? Dan heeft u specifieke kennis en vaardigheden nodig om uw klanten het inburgeringstraject succesvol te laten doorlopen. Deze actuele opleiding geeft u een stevige en brede basis om aan de slag te gaan.
Uw resultaat:
Deze opleiding is voor iedereen die de Wet inburgering 2021 moet uitvoeren. Denk bijvoorbeeld aan:
De opleiding tot consulent inburgering omvat 5 opleidingsdagen waarop we op locatie bij elkaar komen. Er zijn 2 aanvullende webinars van 2,0 uur over specifieke onderwerpen, verzorgd door experts van Stimulansz. Daarnaast moet u tijdens de opleiding ook thuis aan de slag: via zelfstudie bereidt u steeds delen van het programma voor. Tijdens de bijeenkomsten kijken we dan vooral naar hoe de onderdelen in de praktijk toe te passen zijn. We maken gebruik van de online leeromgeving, waarin alle huiswerkopdrachten, naslagwerk en andere materialen terug te vinden zijn. Na afloop blijft deze omgeving nog een half jaar beschikbaar.
Aan het eind van de opleiding ontvangt u een certificaat als u aanwezig was bij minimaal 80% van de bijeenkomsten.
Onze deelnemers beoordelen onze trainingen gemiddeld met een 8,5
“In de opleiding zat ook een webinar over de AVG. Daar was iedereen laaiend enthousiast over, we hingen aan de lippen van de docent. Nu weet ik wanneer er wel of geen toestemming nodig is om informatie te kunnen delen. Er blijkt veel meer mogelijk dan gedacht, wat in sommige gevallen letterlijk van levensbelang kan zijn.”
Gea Kok
Klantmanager Zorg, gemeente Goirle
Gerrit van Romunde helpt u graag verder.
Als consulent inburgering is het uw taak om te zorgen dat nieuwkomers zo veel mogelijk integreren in Nederland. Maar hoe kunt u inburgeraars goed begeleiden? De Wet inburgering 2021 zorgde voor nieuwe taken voor de gemeente waarbij zowel nieuwe kennis als vaardigheden nodig zijn. Deze opleiding gaat in op deze kennis en vaardigheden en biedt handvatten bij het aangaan van de uitdagingen die uit deze wet voortkomen.
We maken tijdens de opleiding steeds de koppeling van de theorie en de wet naar de praktijk en de uitvoering. Deelnemers krijgen de nodige kennis aangereikt en we oefenen de bijbehorende vaardigheden, aan de hand van casuïstiek.
U bent van harte welkom bij:
Aristo Utrecht Lunetten
Brennerbaan 150
3524 BN Utrecht
De bijeenkomsten op 27 februari en 2 april zijn online (webinar).
Op 18 juni is er nog een terugkomdagdeel in Utrecht.
Bekijk hieronder de ervaringen van eerdere deelnemers van deze training:
“In de opleiding zat ook een webinar over de AVG. Daar was iedereen laaiend enthousiast over, we hingen aan de lippen van de docent. Nu weet ik wanneer er wel of geen toestemming nodig is om informatie te kunnen delen. Er blijkt veel meer mogelijk dan gedacht, wat in sommige gevallen letterlijk van levensbelang kan zijn.”
Gea Kok
Klantmanager Zorg, gemeente Goirle
“De trainers zijn top! Praktijkgericht en to-the-point. Ze stimuleerden ons om zelf te blijven nadenken en niet alles voor zoete koek aan te nemen. We moesten ook toetsen maken die we normaal in ons werk voorleggen aan statushouders en gezinsmigranten. Zo ervaar je hoe dat voelt. Heel leerzaam en inspirerend”!
Karin Freke
consulent inburgering, gemeente Katwijk
“Ik vind het een heel volledige opleiding. Er was een mooie balans in de lesstof tussen wetskennis en de sociale aspecten van het werk. Ondanks dat ik uit het werkveld van de Wmo kom, kon ik het toch goed volgen. Ik ging er met plezier heen en vol energie weer weg!”
Gea Kok
Klantmanager Zorg, gemeente Goirle
Deze training wordt gegevens door de onderstaande trainers:
Opleidingsadviseur en trainer, gespecialiseerd in gedrag en gesprekstechniek.
Adviseur inburgering met focus op de Wet inburgering 2021.
Expert Participatiewet, ervaren jurist in het sociaal zekerheidsrecht en expert Wet inburgering 2021
Strateeg integraal denken en werken in het sociaal domein, voor wie het effect voorop staat.
Trainer en opleidingsadviseur gespecialiseerd in schuldhulpverlening.
Juridisch adviseur Participatiewet en Kennisbank Inzicht Sociaal Domein.
Juridisch adviseur sociaal zekerheidsrecht op het gebied van naleving en privacy en de Participatiewet in het algemeen.
We bieden de opleiding tot consulent inburgering ook incompany aan. U krijgt de opleiding dan op maat, met onderdelen die belangrijk zijn voor uw organisatie. Wilt u weten wat we voor u kunnen betekenen? Neem dan contact met ons op.
Hieronder kun je veelgestelde vragen vinden over onze trainingen.
Een week voor de start van de training krijgt u een e-mail met de locatiegegevens en een routebeschrijving. De locatie is al eerder te vinden op de trainingspagina, onder datum en locatie.
Ja, alle trainingslocaties zijn goed te bereiken zowel met de auto als het openbaar vervoer. Er zijn ook altijd voldoende parkeermogelijkheden bij de verschillende locaties. Een week voor de start van de training ontvangt u een e-mail met de locatiegegevens en de routebeschrijving.
U kunt een inschrijving gratis annuleren tot 15 werkdagen voor de start van de training of opleiding. U stuurt uw annulering naar academie@stimulansz.nl. Het is ook mogelijk om een collega te laten deelnemen in uw plaats. Geeft u de wijziging uiterlijk 2 werkdagen voor de start van de training of opleiding door? Mail deze wijziging ook naar academie@stimulansz.nl.
U ontvangt een deelnemerscertificaat bij geaccrediteerde opleidingen. Als u een certificaat ontvangt, staat dat benoemd op de trainingspagina onder ‘overzicht’. In dat geval ontvangt u een certificaat aan het eind van de training als u aanwezig was bij minimaal 80% van de bijeenkomsten.
Dat verschilt per training. Als er onvoldoende inschrijvingen zijn, kunnen wij besluiten om de training door te schuiven of af te lasten. Natuurlijk laten we u dat zo snel mogelijk weten.
Als u zich inschrijft kunt u eventuele dieetwensen aan ons doorgeven. Wij zorgen ervoor dat er rekening wordt gehouden met uw wensen.
Bijna al onze trainingen organiseren we óók bij u op locatie. Wij denken graag met u mee over het beste leertraject voor uw organisatie. Neem contact met ons op om uw wensen te bespreken. Dan staan we gezamenlijk stil bij de vraag hoe deze training past bij de ontwikkelingen die in uw gemeente spelen en hoe deze bijdraagt aan een betere dienstverlening voor de inwoner.
Als u zich inschrijft via onze website is uw inschrijving definitief. Als u contact met ons opneemt, kunnen we in overleg proberen om een plek voor u te reserveren. U kunt ons bereiken via academie@stimulansz.nl of 030 – 29 82 800.
U ontvangt een bevestiging binnen 2 werkdagen. Wij controleren alle inschrijvingen zelf, dit kost soms wat tijd. Heeft u drie werkdagen na uw inschrijving nog steeds geen mail ontvangen? Stuur dan een mail naar academie@stimulansz.nl of bel naar 030 – 29 82 800.
Meestal nemen we onze online trainingen niet op, omdat we geloven dat mensen het beste leren als zij live bij de bijeenkomsten zijn en vragen kunnen stellen. Als we de training bij uitzondering wél opnemen, staat dat vermeld op de trainingspagina onder ‘overzicht’.
We hebben een online leeromgeving voor een aantal van onze meerdaagse opleidingen. De leeromgeving ondersteunt u gedurende de hele opleiding in het leerproces. Met onder meer digitale lesmaterialen, studieopdrachten, een forum en de mogelijkheid tot contact met mededeelnemers en de trainer.
We denken graag met u mee over het beste leertraject voor uw situatie. Stuur een mail naar academie@stimulansz.nl of bel naar 030 – 29 82 800 om een afspraak te maken. Om u op weg te helpen in uw keuze hebben we ook een online keuzehulp ontwikkeld. U vindt de keuzehulp op onze website.
De prijzen van onze trainingen en opleidingen zijn exclusief 21% BTW.
Voor de meeste trainingen is geen vooropleiding nodig. Soms is bepaalde werkervaring of voorkennis handig als basis voor u de training volgt. We vermelden het op de trainingspagina als er bepaalde voorkennis nodig is om de training te volgen.
Sommige trainingen en opleidingen richten zich op het opdoen en verdiepen van kennis. In andere trainingen ontwikkelt u praktische vaardigheden (houding en gedrag). Ten derde hebben we platforms waarin u samen met collega’s van andere gemeenten kennis, vaardigheden en best practices uitwisselt. Wilt u op de hoogte blijven van de actuele wet- en regelgeving, jurisprudentie en best practices? Ga dan naar één van onze actualiteitendagen. In één dagdeel bent u weer helemaal bij.
We hebben trainingen en opleidingen op basis van open inschrijving én incompany trainingen. De incompany trainingen geven we samen met uw gemeente vorm en inhoud. Waar staat jullie gemeente nu? Waar willen jullie naartoe? En wat moet de training opleveren? Ook in de open trainingen behandelen we aandachtspunten die spelen in uw gemeente. U kunt ook kiezen voor een online training. Het doel is altijd dat u de kennis kunt vertalen naar uw dagelijkse werk.