10 tot 16 dagdelen
Incompany
Interesse? Neem contact op

Resultaten

Na deze opleiding:

  • weet u wat het werk van een klantmanager inkomen inhoudt en bent u in staat om mutaties en onderzoeken te doen;
  • hebt u parate kennis van wet- en regelgeving en bent u in staat om dit goed toe te passen. Waar nodig kunt u goed maatwerk leveren;
  • beschikt u over de basisvaardigheden die een klantmanager inkomen nodig heeft.

Als klantmanager inkomen hebt u vaak te maken met de meest kwetsbare mensen uit de samenleving. U gaat dan ook met uiterste zorgvuldigheid te werk. Uw werk bestaat uit het beoordelen van aanvragen. Zijn de aanvragen compleet? Heeft de aanvrager recht op bijstand of niet? Ook van lopende uitkeringen moet u beoordelen of deze nog steeds rechtmatig worden verstrekt. U rapporteert en schrijft beschikkingen naar aanleiding van aanvragen en onderzoeken.

Tijdens deze basisopleiding komen alle facetten van het werk van de klantmanager inkomen aan bod. U hebt hierna een brede basis waarop u verder kunt bouwen.

Doelgroep

Startende klantmanagers inkomen. U kunt de opleiding afronden met een toets en bij een goed resultaat krijgt u een certificaat.

Inhoud

  • een historische schets voor de juiste context;
  • de taken van een klantmanager inkomen;
  • de juridische kant: vaststellen van het recht op en de hoogte van de bijstand en omgaan met gemeentelijke beleidsvrijheid;
  • de omgekeerde toets en het toepassen van maatwerk;
  • behandeling van voorliggende voorzieningen, zoals de Toeslagenwet, Werkloosheidswet, Wet werk en inkomen naar arbeidsvermogen, belastingen;
  • doornemen van normen en toeslagen en gezamenlijke huishouding;
  • behandeling van middelen (inkomsten/vermogen en belastingen);
  • afhandelen van mutaties;
  • sociale kaart aan voorzieningen en organisaties;
  • rapporteren en beschikken;
  • caseloadbeheer, samenwerken met collega’s en timemanagement;
  • vaardigheden: communicatie, gespreksvoering en regie voeren;
  • het beëindigen van een uitkering.

Ervaringen deelnemers

Gemiddelde waarderingscijfer is een 8,2.
“Open voor discussies en weet te blijven boeien.”
“Boeiend, dynamisch, leerzaam en energiek.”
“Mooie afwisseling tussen theorie en praktijk.”
“Topopleiding.”

Prijzen

Wij verzorgen deze opleiding incompany op offertebasis.

Adviseurs

Laurens Bouw

Laurens is samen met collega’s verantwoordelijk voor het complete aanbod van trainingen en opleidingen.

Frans Zonneveld

Frans is een ervaren juridisch kwaliteitscoach en verantwoordelijk voor het complete aanbod van trainingen en opleidingen.

Anderen bekeken ook

10 tot 16 dagdelen
Incompany
Interesse? Neem contact op