Platformbijeenkomst

Schuldhulpverlening

  • 1 dagdeel
  • 25 deelnemers
  • 823,-

Tijdens de platformbijeenkomsten Schuldhulpverlening kunt u kennis en ervaringen uitwisselen met gemeenten en vakgenoten. Zo vergroot u uw deskundigheid! Naast beleidsmatige onderwerpen, komen er ook praktische oplossingen en instrumenten aan bod.

Download brochure

Start van de bijeenkomst

Dinsdag,
11 juni 2024
10.00 - 12.00 uur
Aanmelden
Bekijk alle data

Overzicht

Uw resultaat:

  • U bent op de hoogte van alle recente ontwikkelingen in de schuldhulpverlening
  • U heeft geleerd van praktijkvoorbeelden en casussen van andere collega’s uit het werkveld
  • U kunt actuele thema’s en wet- en regelgeving, vertalen naar gemeentelijk beleid

Voor wie

  • Schuldhulpverleners
  • Beleidsmedewerkers
  • Managers

Zo ziet de bijeenkomst eruit

Het Platform Schuldhulpverlening is een abonnement voor 3 bijeenkomsten per jaar inclusief documentatie. Elke bijeenkomst duurt 4 uur en gaat in op recente ontwikkelingen in de schuldhulpverlening. We bereiden de bijeenkomst inhoudelijk voor samen met het Nibud. Interesse in een abonnement of benieuwd naar de mogelijkheden? Neem dan contact met ons op.

Ervaringen van klanten

Onze deelnemers beoordelen onze trainingen gemiddeld met een 8,5

Meer ervaringen
blog card header

Vragen of advies nodig?

Jaqueline Clemens helpt u graag verder.

Dit gaat u leren

Tijdens dit platform wisselen vakgenoten uit de schuldhulpverlening kennis en ervaringen uit. Ook bespreken we beleidsplannen, verordeningen, voorlichtingsmateriaal en andere documenten en voorbeelden. Zo weet u als eerst wat er landelijk speelt.

Het centrale thema voor de digitale platformbijeenkomst van dinsdag 10 oktober (10.00 – 12.00 uur): De verkorting van het minnelijke traject.  

Sprekers:
• Karen Stoffels, NVVK, vanuit het perspectief en ervaring van het minnelijke traject.
• Pauline de Wit – van Schie, bureau WSNP, licht de verkorting in de WSNP toe en de keuzes die nog voor liggen.

Leren van elkaar
De vorige keer gaven verschillende van jullie aan een overgangsperiode in te willen zetten.
Wie van jullie wil kort iets vertellen over de keuze voor wel of geen overgangsperiode? En zo ja, hoe dit er in jouw gemeente uitziet.

Aanvullend
Heb je een aanvullend onderwerp, vragen of iets dat je graag met ons wilt delen, dan horen we het graag! Deze ideeën zijn al bij ons binnengekomen:
• Hoe ga je om met het zonder voortraject doorsturen naar de Wsnp als er geen afloscapaciteit is?
• Heb je de budgetcoaching/nazorg nu anders ingericht?

Data & Locatie(s)

Starten op di 11juni 2024, online

+ Bekijk dagen en locatie – Verberg dagen en locatie
Aanmelden

Lesdagen en tijden

  • Dinsdag, 11 juni 2024
    10:00 – 12:00

Data & Locatie

Online

Starten op do 17 oktober 2024

+ Bekijk dagen en locatie – Verberg dagen en locatie
Aanmelden

Lesdagen en tijden

  • Donderdag, 17 oktober 2024
    10:00 – 14:00

Locatie

U bent van harte welkom bij:

Nibud
Arthur van Schendelstraat 550
3511 MH Utrecht

Ervaringen

Bekijk hieronder de ervaringen van eerdere deelnemers van deze training:

Deelnemers geven onze trainingen een 8,5

foto van Schuldhulpverlening

Veelgestelde Vragen

Hieronder kun je veelgestelde vragen vinden over onze trainingen.

Een week voor de start van de training krijgt u een e-mail met de locatiegegevens en een routebeschrijving. De locatie is al eerder te vinden op de trainingspagina, onder datum en locatie.

Gemiste bijeenkomsten kunnen helaas niet worden ingehaald.

U kunt een inschrijving gratis annuleren tot 15 werkdagen voor de start van de training of opleiding. U stuurt uw annulering naar academie@stimulansz.nl. Het is ook mogelijk om een collega te laten deelnemen in uw plaats. Geeft u de wijziging uiterlijk 2 werkdagen voor de start van de training of opleiding door? Mail deze wijziging ook naar academie@stimulansz.nl.

U ontvangt een deelnemerscertificaat bij geaccrediteerde opleidingen. Als u een certificaat ontvangt, staat dat benoemd op de trainingspagina onder ‘overzicht’. In dat geval ontvangt u een certificaat aan het eind van de training als u aanwezig was bij minimaal 80% van de bijeenkomsten.

Dat verschilt per training. Als er onvoldoende inschrijvingen zijn, kunnen wij besluiten om de training door te schuiven of af te lasten. Natuurlijk laten we u dat zo snel mogelijk weten.

Als u zich inschrijft kunt u eventuele dieetwensen aan ons doorgeven. Wij zorgen ervoor dat er rekening wordt gehouden met uw wensen.

Ja, alle trainingslocaties zijn goed te bereiken zowel met de auto als het openbaar vervoer. Er zijn ook altijd parkeermogelijkheden bij de verschillende locaties. Houd wel rekening met parkeerkosten. Een week voor de start van de training ontvangt u een e-mail met de locatiegegevens en de routebeschrijving.

Bijna al onze trainingen organiseren we óók bij u op locatie. Wij denken graag met u mee over het beste leertraject voor uw organisatie. Neem contact met ons op om uw wensen te bespreken. Dan staan we gezamenlijk stil bij de vraag hoe deze training past bij de ontwikkelingen die in uw gemeente spelen en hoe deze bijdraagt aan een betere dienstverlening voor de inwoner.

Als u zich inschrijft via onze website is uw inschrijving definitief. Als u contact met ons opneemt, kunnen we in overleg proberen om een plek voor u te reserveren. U kunt ons bereiken via academie@stimulansz.nl of 030 – 29 82 800.

U ontvangt een bevestiging binnen 2 werkdagen. Wij controleren alle inschrijvingen zelf, dit kost soms wat tijd. Heeft u drie werkdagen na uw inschrijving nog steeds geen mail ontvangen? Stuur dan een mail naar academie@stimulansz.nl of bel naar 030 – 29 82 800.

Meestal nemen we onze online trainingen niet op, omdat we geloven dat mensen het beste leren als zij live bij de bijeenkomsten zijn en vragen kunnen stellen. Als we de training bij uitzondering wél opnemen, staat dat vermeld op de trainingspagina onder ‘overzicht’.

We hebben een online leeromgeving voor een aantal van onze meerdaagse opleidingen. De leeromgeving ondersteunt u gedurende de hele opleiding in het leerproces. Met onder meer digitale lesmaterialen, studieopdrachten, een forum en de mogelijkheid tot contact met mededeelnemers en de trainer.

We denken graag met u mee over het beste leertraject voor uw situatie. Stuur een mail naar academie@stimulansz.nl of bel naar 030 – 29 82 800 om een afspraak te maken. Om u op weg te helpen in uw keuze hebben we ook een online keuzehulp ontwikkeld. U vindt de keuzehulp op onze website.

De prijzen van onze trainingen en opleidingen zijn exclusief 21% BTW.

Voor de meeste trainingen is geen vooropleiding nodig. Soms is bepaalde werkervaring of voorkennis handig als basis voor u de training volgt. We vermelden het op de trainingspagina als er bepaalde voorkennis nodig is om de training te volgen.

Sommige trainingen en opleidingen richten zich op het opdoen en verdiepen van kennis. In andere trainingen ontwikkelt u praktische vaardigheden (houding en gedrag).

Via onze platforms kunt u samen met collega’s van andere gemeenten kennis, vaardigheden en best practices uitwisselen. Bent u abonnee van de Juridische Kennisbank Inzicht Sociaal Domein? Bij elke module organiseren we twee gratis themabijeenkomsten waar u aan kunt deelnemen.

Wilt u op de hoogte blijven van de actuele wet- en regelgeving, jurisprudentie en best practices op het gebied van de Wmo 2015? Ga dan naar één van onze Wmo-actualiteitendagen. In één dag bent u weer helemaal bij.

We hebben trainingen en opleidingen op basis van open inschrijving én incompany trainingen. De incompany trainingen geven we samen met uw gemeente vorm en inhoud. Waar staat jullie gemeente nu? Waar willen jullie naartoe? En wat moet de training opleveren? Ook in de open trainingen behandelen we aandachtspunten die spelen in uw gemeente. U kunt ook kiezen voor een online training. Het doel is altijd dat u de kennis kunt vertalen naar uw dagelijkse werk.