0
Opleiding

Kwaliteitscoach

5 dagen
15 deelnemers
1.850,-

De rol van kwaliteitsmedewerker verandert van een juridisch beoordelaar naar ondersteunend coach. Coaching op kwaliteitsverbetering vraagt andere vaardigheden dan voorheen. Hoe vult u uw rol in? Hoe kan coaching op kwaliteit een plek krijgen in uw werk? Welke interventiemogelijkheden zijn er? Daarvoor biedt deze opleiding u handvatten.

Overzicht

Uw resultaat:

  • U bent in staat om de switch te maken van een controlerende rol naar een coachende rol
  • U herkent de leerstijl en het gedrag van uw collega’s en stemt daar uw acties op af
  • U bent in staat om een coaching plan te maken en dat uit te voeren
  • U bent in staat een probleemanalyse te maken

Voor wie

  • Kwaliteitsmedewerkers
  • Juridisch medewerkers

Zo ziet de opleiding eruit

Het is 5-daagse opleiding die praktisch is van opzet. We nemen theorie met u door, maar gaan vooral aan de slag met het toepassen van deze kennis. Tijdens de opleiding werken we regelmatig met een acteur om uw vaardigheden te oefenen. Ook tussen de bijeenkomsten door oefent u met het geleerde. Er is een eindopdracht waarbij u oefent met een eigen coachee.

Dit gaat u leren

Herkent u deze situatie? U bent als kwaliteitsmedewerker verantwoordelijk voor de kwaliteit van de uitvoering binnen uw organisatie. U controleert het werk van uw collega’s in de uitvoering en zorgt dat er geen fouten in het werk zitten. U ziet dat de medewerkers hierdoor niet direct hun werk anders of beter gaan doen en u zou graag meer impact willen hebben.

Dit vraagt om een meer coachende rol: u gaat meer naast uw collega’s staan en begeleidt ze in hun leerproces om nóg beter in hun werk te worden. Wij bieden u de mogelijkheid om de switch te gaan maken van de kwaliteitsmedewerker als controleur naar een rol als kwaliteitscoach.

Kwaliteitsmedewerker als coach

Wilt u ervaren hoe kwaliteitscoaching positief kan bijdragen aan de kwaliteit van de werkprocessen? Wilt u bijdragen aan de professionele ontwikkeling van uw collega’s op de werkvloer? Wilt u impact hebben bij het bereiken van meer tevredenheid onder uw cliënten? Tijdens deze opleiding krijgt u meer zicht op uw rol van kwaliteitscoach en versterkt u uw coachingsvaardigheden. Daarmee bereikt u gedragen resultaten.

  • Leerdoelen: u maakt een leerplan en bewaakt dit
  • Wat is coaching? Hoe kijkt u daarnaar?
  • Wat is kwaliteit en wat verstaan wij eronder?
  • De rol van kwaliteitscoach
  • Het speelveld: wie spelen een rol hierbij (medewerkers/leidinggevende)?

  • De rol en positie van kwaliteitscoach en kwaliteitsbewaker in een sterk veranderende werkomgeving
  • Van juridisch beoordelaar naar ondersteunend coach
  • Functieprofiel, competenties en eigen leerplan opstellen en bewaken

  • NLP; een methode van communiceren en samenwerken
  • Inzicht in gedrag, waaronder fixed en growth mindset
  • Kennen en herkennen van leerstijlen
  • Kleurentheorie middels Insights discovery
  • Randvoorwaarden opstellen voor effectief coachen
  • Individuele, resultaatgerichte coaching (7 stappenmodel): opzetten, uitvoeren en afronden; is het beoogde resultaat bereikt?
  • Feedback geven en ontvangen
  • Interventies in coaching
  • Het coachen op kwaliteit; aandachtspunten
  • Groepscoaching (o.a. instructies/training)
  • Afsluiting coachingsproces.; wat neem je mee?

Data & Locatie

Lesdagen en tijden

do 31 March 2022
9.30 - 16.30
do 14 April 2022
9.30 - 16.30
do 28 April 2022
9.30 - 16.30
do 12 May 2022
9.30 - 16.30
di 24 May 2022
9.30 - 16.30

Locatie

Stimulansz
Koningin Wilhelminalaan 5
3527 LA Utrecht

 

Trainer(s)

Anitra Vink

Opleidingsadviseur en trainer, gespecialiseerd in de Wmo.

06 57 96 97 04
Silke Jones-van Alphen

Opleidingsadviseur en trainer, gespecialiseerd in gedrag en gesprekstechniek.

06 82 82 38 72

Incompany

We bieden de Opleiding tot kwaliteitscoach ook incompany aan. U krijgt de training dan op maat, met onderdelen die belangrijk zijn voor uw organisatie. Wilt u weten wat we voor u kunnen betekenen? Neem contact met ons op.

img

Vragen of advies nodig?

Laurens Bouw helpt u graag verder.