KiC-themabijeenkomst – menu Rapportage

  • 1 uur
  • 50 deelnemers
  • Gratis voor KiC-gebruikers

Tijdens de bijeenkomst gaan we nader in op de mogelijkheden binnen het nieuwe menu Rapportage. We laten zien hoe u met de gegevens in KiC een goede rapportage naar eigen wens kunt samenstellen.

Start van de bijeenkomst

Donderdag,
19 september 2024
10.00 - 11.00 uur
Aanmelden
Bekijk alle data

Overzicht

Voor wie

Deelname is gratis wanneer uw gemeente of samenwerkingsverband een abonnement heeft op één van de KiC-applicaties.

Zo ziet de bijeenkomst eruit

Tijdens de bijeenkomst geven we u meer uitleg over het nieuwe menu Rapportage.

Hoe werkt het

We organiseren een online bijeenkomst en dat werkt als het volgt:

  • U meldt zich aan voor deze bijeenkomst en ontvangt een bevestiging van ons.
  • Ongeveer week voorafgaand aan de online sessie ontvangt u een link en aanvullende informatie over de werkwijze.
  • Op de dag van de bijeenkomst opent u de link en neemt u deel aan de sessie.

Aanmelden

Er zijn 50 plekken beschikbaar voor deze online bijeenkomst.

Werkt u nog niet met KiC maar bent u wel geïnteresseerd? Stuur dan even een e-mail naar Michel Gooijer om u aan te melden.

Dit ga je leren

We laten zien hoe u templates aanmaakt en bewerkt en hoe u rapporten genereert. Ook lichten we de verschillende beschikbare widgets toe, denk aan widgets met een korte tekstuele samenvatting of widgets met grafische overzichten of tabellen. Daarnaast besteden we aandacht aan de diverse filtermogelijkheden (in de template, in het rapport en in de widget), waarmee u de rapportage naar eigen wens kunt samenstellen. Zowel tijdens als na de gebruikerstraining is er uiteraard ook voldoende ruimte om vragen te stellen.

Programma

Tijdens de gebruikerstraining gaan we in op het menu Rapportage. Denk hierbij aan:

  • Welke mogelijkheden zijn er binnen het menu?
  • Hoe maak ik een template aan?
  • Hoe genereer ik een rapport?
  • Welke widgets zijn er beschikbaar?
  • Hoe stel ik de juiste filteropties in?

Uiteraard staan we ook open voor vragen en suggesties vanuit uw kant.

Data & Locatie(s)

Starten op do 19 september 2024, online

+ Bekijk dagen en locatie – Verberg dagen en locatie
Aanmelden

Lesdagen en tijden

  • Donderdag, 19 september 2024
    10:00 – 11:00

Locatie

Online

Starten op do 17 oktober 2024, online

+ Bekijk dagen en locatie – Verberg dagen en locatie
Aanmelden

Lesdagen & Tijden

  • Donderdag, 17 oktober 2024
    10:00 – 11:00

Locatie

Online

Starten op di 19 november 2024, online

+ Bekijk dagen en locatie – Verberg dagen en locatie
Aanmelden

Lesdagen & Tijden

  • Dinsdag, 19 november 2024
    10:00 – 11:00

Locatie

Online

Ervaringen

Bekijk hieronder de ervaringen van eerdere deelnemers van deze training:

Deelnemers geven onze trainingen een 8,5

foto van KiC-themabijeenkomst – menu Rapportage

Veelgestelde Vragen

Hieronder kun je veelgestelde vragen vinden over onze trainingen.

Een week voor de start van de training krijgt u een e-mail met de locatiegegevens en een routebeschrijving. De locatie is al eerder te vinden op de trainingspagina, onder datum en locatie.

Gemiste bijeenkomsten kunnen helaas niet worden ingehaald.

U kunt een inschrijving gratis annuleren tot 15 werkdagen voor de start van de training of opleiding. U stuurt uw annulering naar academie@stimulansz.nl. Het is ook mogelijk om een collega te laten deelnemen in uw plaats. Geeft u de wijziging uiterlijk 2 werkdagen voor de start van de training of opleiding door? Mail deze wijziging ook naar academie@stimulansz.nl.

U ontvangt een deelnemerscertificaat bij geaccrediteerde opleidingen. Als u een certificaat ontvangt, staat dat benoemd op de trainingspagina onder ‘overzicht’. In dat geval ontvangt u een certificaat aan het eind van de training als u aanwezig was bij minimaal 80% van de bijeenkomsten.

Dat verschilt per training. Als er onvoldoende inschrijvingen zijn, kunnen wij besluiten om de training door te schuiven of af te lasten. Natuurlijk laten we u dat zo snel mogelijk weten.

Als u zich inschrijft kunt u eventuele dieetwensen aan ons doorgeven. Wij zorgen ervoor dat er rekening wordt gehouden met uw wensen.

Ja, alle trainingslocaties zijn goed te bereiken zowel met de auto als het openbaar vervoer. Er zijn ook altijd parkeermogelijkheden bij de verschillende locaties. Houd wel rekening met parkeerkosten. Een week voor de start van de training ontvangt u een e-mail met de locatiegegevens en de routebeschrijving.

Bijna al onze trainingen organiseren we óók bij u op locatie. Wij denken graag met u mee over het beste leertraject voor uw organisatie. Neem contact met ons op om uw wensen te bespreken. Dan staan we gezamenlijk stil bij de vraag hoe deze training past bij de ontwikkelingen die in uw gemeente spelen en hoe deze bijdraagt aan een betere dienstverlening voor de inwoner.

Als u zich inschrijft via onze website is uw inschrijving definitief. Als u contact met ons opneemt, kunnen we in overleg proberen om een plek voor u te reserveren. U kunt ons bereiken via academie@stimulansz.nl of 030 – 29 82 800.

U ontvangt een bevestiging binnen 2 werkdagen. Wij controleren alle inschrijvingen zelf, dit kost soms wat tijd. Heeft u drie werkdagen na uw inschrijving nog steeds geen mail ontvangen? Stuur dan een mail naar academie@stimulansz.nl of bel naar 030 – 29 82 800.

Meestal nemen we onze online trainingen niet op, omdat we geloven dat mensen het beste leren als zij live bij de bijeenkomsten zijn en vragen kunnen stellen. Als we de training bij uitzondering wél opnemen, staat dat vermeld op de trainingspagina onder ‘overzicht’.

We hebben een online leeromgeving voor een aantal van onze meerdaagse opleidingen. De leeromgeving ondersteunt u gedurende de hele opleiding in het leerproces. Met onder meer digitale lesmaterialen, studieopdrachten, een forum en de mogelijkheid tot contact met mededeelnemers en de trainer.

We denken graag met u mee over het beste leertraject voor uw situatie. Stuur een mail naar academie@stimulansz.nl of bel naar 030 – 29 82 800 om een afspraak te maken. Om u op weg te helpen in uw keuze hebben we ook een online keuzehulp ontwikkeld. U vindt de keuzehulp op onze website.

De prijzen van onze trainingen en opleidingen zijn exclusief 21% BTW.

Voor de meeste trainingen is geen vooropleiding nodig. Soms is bepaalde werkervaring of voorkennis handig als basis voor u de training volgt. We vermelden het op de trainingspagina als er bepaalde voorkennis nodig is om de training te volgen.

Sommige trainingen en opleidingen richten zich op het opdoen en verdiepen van kennis. In andere trainingen ontwikkelt u praktische vaardigheden (houding en gedrag).

Via onze platforms kunt u samen met collega’s van andere gemeenten kennis, vaardigheden en best practices uitwisselen. Bent u abonnee van de Juridische Kennisbank Inzicht Sociaal Domein? Bij elke module organiseren we twee gratis themabijeenkomsten waar u aan kunt deelnemen.

Wilt u op de hoogte blijven van de actuele wet- en regelgeving, jurisprudentie en best practices op het gebied van de Wmo 2015? Ga dan naar één van onze Wmo-actualiteitendagen. In één dag bent u weer helemaal bij.

We hebben trainingen en opleidingen op basis van open inschrijving én incompany trainingen. De incompany trainingen geven we samen met uw gemeente vorm en inhoud. Waar staat jullie gemeente nu? Waar willen jullie naartoe? En wat moet de training opleveren? Ook in de open trainingen behandelen we aandachtspunten die spelen in uw gemeente. U kunt ook kiezen voor een online training. Het doel is altijd dat u de kennis kunt vertalen naar uw dagelijkse werk.